Medlem
Anime/Manga!

Fick en ide här, trotts att detta är en spel forum så måste man fan ha en Anime tråd, skriv av er!
tipsa om bra anime eller manga här. xD

Och för de som inte har sett på anime gör det,
det är lätt värt det och är absolut inte barnsligt.
och skit kul och spännande.

Om ni inte så insatta i animet och inte vet vad man ska börja med SNÄLLA börja inte kolla på Naruto,Bleach eller One Piece, de är kanske störst men absolut inte bäst. min tips skulle vara Gundum Seed, det är en mecha serien som utspelar sig i framtidin. om ni vill ha mer info fråga xD

WARNING: SE INTE DUBBAD ANIME!!

I alla fall så är den bästa anime serien jag har sett är
Gundam Seed. Det är skit svårt att nämna den bästa anime serien för att det finns så många bra men Gundam Seed är nog den bästa, har allt. lite där efter kommer Death Note.

Skriv av er :'D


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Bästa jag sett måste vara Samurai Champloo :heart:


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

den är najs men den roligaste animet jag är sett är lätt Gintama!


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Jag är inget stort Anime-fan, men Ghost in the Shell är riktigt ordentligt kickass.
både filmerna och serierna

Ghost in the Shell (1995)
Ghost in the Shell 2: Innocence (runt 2004(?))

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - 1st GIG
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - 2nd GIG

Och så en anime i genren drama som faktiskt är riktigt intressant att följa (iallafall för min del för 3-4 år sedan) är "Kimi Ga Nozomu Eien"

*EDIT*

Kom precis på att det nyligen kom en remake på originalfilmen, med visa scener omgjorda i 3D samt nya ljud och röster (Project 2501 framförallt)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Vilken idé!

Synd bara att så många har gjort precis samma sak hundra gånger innan och alla trådar dör relativt snabbt. Nåja, ska inte vara ett grinigt forumtroll nu.

Serier/filmer som bör ses:

Ergo Proxy
Death Note
Hellsing
Appleseed
Ghost in the Shell
Samurai Champloo
Neon Genesis Evangelion
Rurouni Kenshin (samt OAV's)
Princess Mononoke
Jin-Roh
Ninja Scroll
Akira
Steamboy
Howl's moving castle
Spirited Away
Cowboy Bebop

Medlem

Jag gjorde än sån här tråd för typ 6 månader sedan.

Death Note = bästa animen någonsin. (imo) ...

www.anime-planet.com

Gillar man anime så ska man regga där. man får tips och kan se hur lång tid av sitt liv man har lagt på anime. Do It! säger jag bara.

Btw. Elfen Lied är ett måste att se också.


signatur

Rawr

Medlem

inga forum troll här inte, men är det värkligen ingen här som har sett Gundam Seed ?!


signatur

Remember remember the fifth of November

Jee
Medlem

Har inte sätt så jätte många animes men Death Note är riktigt bra. Ginga: Nagareboshi Gin(Silver Fang) är också bra.

Skrivet av Crawller:

...Elfen Lied är ett måste att se också.

Vet inte riktigt vad jag tycker om den.
Udda är den iaf. ^^


signatur

Eller inte?

Medlem

Jo jag har sett Gundam Seed, samt Gundam Seed Destiny.
Tittar för tillfället igenom Gundam 00.

Ingen som har nämnt Last Exile?!?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Sword of the Stranger

Här är en teaser.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jee
Medlem
Skrivet av Crawller:

Jag registrerade mig där. Nice sida.
[http://www.anime-planet.com/users/Jee]
1 vecka... Mer än vad jag trodde. Sen har man ju kollat om en hel del av det där också.


signatur

Eller inte?

Inaktiv
Skrivet av Jee:
Skrivet av Crawller:

Jag registrerade mig där. Nice sida.
[http://www.anime-planet.com/users/Jee]
1 vecka... Mer än vad jag trodde. Sen har man ju kollat om en hel del av det där också.

Jag har också en.
http://www.anime-planet.com/users/sipmo


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Jee:
Skrivet av Crawller:

Jag registrerade mig där. Nice sida.
[http://www.anime-planet.com/users/Jee]
1 vecka... Mer än vad jag trodde. Sen har man ju kollat om en hel del av det där också.

Jag har också en.
http://www.anime-planet.com/users/sipmo

nice fan söt bild på gaara ^^


signatur

Rawr

Medlem

För er som tycker om att läsa manga kan ni ju alltid gå in på OneManga de har många bra serier där

Medlem
Skrivet av RamboSmurfen:

För er som tycker om att läsa manga kan ni ju alltid gå in på OneManga de har många bra serier där


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av RamboSmurfen:

För er som tycker om att läsa manga kan ni ju alltid gå in på OneManga de har många bra serier där

Annars så kan du ladda ner manga från [edit]

Är det lagligt då?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Om det inte är licenserat så verkar det vara det.


signatur

Rawr

Vila i frid

Nu är det så här att när det gäller manga och anime är rättigheterna lite krångliga, så jag ser helst att ni inte länkar till en sida där man kan ladda ner anime. För tillfället tillåter jag länkar till onlineläsning av manga tills jag vet om vi kan tillåta det eller ej.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Robotech och Bleach nog de bästa jag sett, men jag har sett så många att jag har säkert glömt att nämna några....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Jee:
Skrivet av Crawller:

Jag registrerade mig där. Nice sida.
[http://www.anime-planet.com/users/Jee]
1 vecka... Mer än vad jag trodde. Sen har man ju kollat om en hel del av det där också.

Jag har också en.
http://www.anime-planet.com/users/sipmo

nice fan söt bild på gaara ^^

Tack ^^


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Robotech och Bleach nog de bästa jag sett, men jag har sett så många att jag har säkert glömt att nämna några....

Bleach är ju inte klar än så du kanske hoppade av den mitt i? eller så ser du på den ^^

Btw. Naruto är en riktigt bra anime. ninjas gjorda på ettbra sätt. Man följer Naruto genom en riktigt stor del av hans liv. Man växer upp med karaktären så att säga. Det gör animen ännu mer spännande.

OT: glöm inte att rösta på 2008's bästa spel.
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=65615&page=1


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Icerock:

Robotech och Bleach nog de bästa jag sett, men jag har sett så många att jag har säkert glömt att nämna några....

Bleach är ju inte klar än så du kanske hoppade av den mitt i? eller så ser du på den ^^

Btw. Naruto är en riktigt bra anime. ninjas gjorda på ettbra sätt. Man följer Naruto genom en riktigt stor del av hans liv. Man växer upp med karaktären så att säga. Det gör animen ännu mer spännande.

hehe ne jag har inte hoppat av bleach, trots dess dumma fillers....
fast nu när jag tänker efter, så är inte robotech över heller


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

haha, började nyss se på Green Green TV, den är as rolig, tipsar
dock är det lite ecchi men det behöver inte betyda att den är dålig..


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

ecchi e nice ju.


signatur

Rawr

Medlem

All ecchi jag sett har varit dålig, mest för att det känns som att serien snurrar runt boobsen. Jävligt dålig approach och jag känner mig smutsig och skämms om jag råkar se det.
Har spenderat dom flesta delarna av mitt liv då jag hade noll att göra med att kolla på anime å läsa manga. Kan inte påstå att det är nått superbra medium men det är pretty nice och fördriver tiden som inget annat.
Just nu är jag inne på att ströläsa manga. Är ganska newbie än så länge så har bara läst mainstream grejer. One Piece ligger i topp just nu och är mycket bättre än animen IMO samma gäller för Naruto. Dock så har bägge varianterna blivit mycket bättre med tiden medan deras animevarianter har gått neråt med tiden enligt mig. Nya favoriten är Berserk som jag gillade i animeform tokmycket. Har även läst tokmycket Hajime no Ippo, men efter knappt 840 manga avsnitt kan jag säga att det är den slöaste plot progression jag har sett i mitt liv. Dom senaste, typ 300, avsnitten har inte särskilt mycket hänt.

Jag blir ganska ofta förvirrad när det gäller målgruppen för mycket av det som produceras. Det känns vuxet ibland och väldigt barnsligt vid andra tillfällen och får det hela att kännas lite falskt. Ogillar särskilt kvinnosynen överallt. Berserk är nog den bästa porträtteringen av kvinnor jag sett än så länge och där är det boobs och rape överallt, men det känns naturligt på nått sätt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Elfen lied klarar faktiskt Ecchi tillfällena väldigt bra. Där snurrar det inte runt boobs. (för mkt)...


signatur

Rawr

Medlem

Rosario + Vampire är en trevlig ecchi serie som man oxå kan läsa


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Rosario + Vampire är en trevlig ecchi serie som man oxå kan läsa

Sett sesong 1 och 2 ^^

Men Love hina är ju gulligt ecchi också


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Om ni inte så insatta i animet och inte vet vad man ska börja med SNÄLLA börja inte kolla på Naruto,Bleach eller One Piece, de är kanske störst men absolut inte bäst.

Jag håller inte med. De stora anime serierna är bra "ingångsserier" för de som inte sett anime innan. De kanske inte är bäst men de är väldigt bra (även om det är en smaksak).

Jag var själv väldigt skeptisk till anime innan jag tog och tittade på Naruto. Så även om ni tror att det inte är något för er så ge det en chans i alla fall. Att ha fel är svårt men att leva i en lögn är inte bättre


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Man får inte glömma att om man börjar kolla på Naruto/Bleach/One Piece så kanske man aldrig kan sluta
Hur många avsnitt som helst ju.


signatur

Rawr

123
Skriv svar