Inaktiv
Kinablogg

Hej. Jag och en kompis har planerat en resa till Kina under en längre tid. Igår fixade vi äntligen biljetter så vi åker om 17 dagar. Vi kommer stanna i Peking i 2 månader vilket kommer bli ett stort äventyr då vi inte kan någon kinesiska, inte känner någon där och har begränsat med pengar. För att familj och vänner ska kunna veta hur det går startade vi upp en blogg där vi skriver om alla förberedelser och självklart hur resan ter sig Så om någon är intresserad får ni gärna följa oss på
www.leftforchina.blogg.se

Peace

Medlem

Good Luck! (det lär ni behöva)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Grymt kul, ska läsa den under tiden ni är där


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

om du vill svara, hur mycket pengar har ni?

Medlem

Spännande resa


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Zamuz:

om du vill svara, hur mycket pengar har ni?

Har du läst lite på bloggen får du ett "svar"


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Lycka till. Jag var i Peking i tre månader för några år sen (nåja, det var 2000) och hade det alldeles underbart. Ni kommer älska den stan. Fantaskiska människor.


signatur
Medlem

lycka till låter som ett härligt äventyr


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Låter verkligen härligt! Lycka till!

Inaktiv

Tack för allt stöd Är lite läskigt då det är första gången vi gör nått sånt här men också otroligt spännande då vi inte har några planer alls. Känns som om vad som helst kan hända

Svar till Zamuz: Jag har ungefär 10 000 med mig medan min kompis bara har några tusen, så han planerar att försöka hitta nått litet jobb där nere

Medlem

^- Behöver ni inte några speciella papper för att få jobba i Kina?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Behöver ni inte några speciella papper för att få jobba i Kina?

Går ju alltid jobba svart, kanske inte så jävla smart, men det går. Att få papper för att jobba som turist låter som en väldigt konstig sak, tror inte det är möjligt

Svänger ni förbi Japan give me a call, ey? 8)


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

En kompis som bott lite här och där har en lägenhet i Shanghai. Skulle det strula kan jag ju be karln om råd/hjälp och lägga i bloggen.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Vore mycket tacksamt unix

Så man kan alltså inte ströjobba i Kina? Hade faktiskt inte tänkt på om det var lagligt eller inte.. Men jag har ju hört historier om hur folk har blivit plockade från gatan och fått jobb som tex engelsk lärare.

Medlem

Ring ambassaden och fråga vad som gäller och vilka konsekvenser det finns om man fuskar. Måste inte uppge namn tror jag. Om inget annat är det nog rätt bra billit och man kommer nog undan med jävligt mycket på ett par tusingar där. Akta er för arga, taskiga kineser bara.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

GLHF


signatur

Rawr

Inaktiv

Tänkte bara påminna om vår blogg. Vi har varit i Peking i några dagar nu och vi har blandade blandade känslor Men varje dag är ett nytt äventyr!

Medlem
Skrivet av Rave:

Men varje dag är ett nytt äventyr!

Invasion of klyschor incomming!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

min pappa joba i kina och då kunde ingen engelsk(fast det va 2006)


signatur

Jävla Borgare

1
Skriv svar