Polis skjuter redan omhändertagen man i ryggen.

Medlem
Polis skjuter redan omhändertagen man i ryggen.

Det är (självklart?) i USA och det är (självklart?) en vit polis som (självklart?) skjuter en färgad man.
Poliserna har redan omhändertagit mannen som efter hot om en "teaser" lagt sig ner på golvet. (Enligt ögonvittnen).
Då tar en av tre poliser som sitter på/står över mannen oprovocerat fram sin pistol och skjuter honom i ryggen, liggandes på golvet.
Teorin är att polisen "trodde att det var hans 'teaser'"...

Video (väljer att länka pga. våldsamt inslag):
http://www.youtube.com/watch?v=0OJTa9F2O14

Länk:
http://rawstory.com/news/2008/Video_shows_police_shooting_man...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

väldigt trist men ser inget rasistiskt med det ,
Man kan ju hoppas polismannen blir/blev dömd för dråp.

Sen var ju videon väldigt grumlig så var svårt o se exakt vad som händer förutom pistolen och skott avlossningen .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Den andra videon på rawstory visar "stämningen" lite tydligare, dock ska ju ingen bli skjuten i ryggen för det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Teorin är att polisen "trodde att det var hans "teaser"
tror jag stämmer rätt bra, med tanke på hans reaktion.
tragiskt och onödigt att det händer, men Poliser är människor dom med.
dock kan man vara tacksam över att det inte är guds bästa barn som drabbas.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Verkar vara mord.

Medlem

jag tror ordet ni söker är "taser" - fast teaser låter ju rätt spännande iofs...

hur man kan missta en pistol för en sådan förstår jag dock inte... även om jag hoppas att så är fallet


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

http://objurgate.net/wp-content/uploads/2007/08/advanced-tase...

där är ju en, rätt likt en pistol, samma grepp.
jag hoppas verkligen att det blev fel och han inte gjorde det med flit, för isf äre förjävligt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

ja den var iofs rätt lik... fast ska man tro wikipedia så är polismodellen mer lik bfg9000 än en vanlig pistol


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av IceMan:

Teorin är att polisen "trodde att det var hans "teaser"
tror jag stämmer rätt bra, med tanke på hans reaktion.
tragiskt och onödigt att det händer, men Poliser är människor dom med.
dock kan man vara tacksam över att det inte är guds bästa barn som drabbas.

En taser och en pistol väger inte ens i närheten av lika mycket och utseendet är otroligt olika på dom båda plus att han vet nog garanterat vart han har sin pistol respektive sin taser.

Han vet vad han gjorde inget snack som saken. Detta var inte dråp utan mord.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

nja, dråp möjligtvis - inte mord... frågan är om han kan komma undan med vållande till annans död


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Inget av videoklippen visar särskilt tydligt vad som faktiskt händer. Jag har svårt att tro att en polis utan anledning skulle använda sitt vapen eller en taser för den delen. Det skulle kunna vara en olyckshändelse och i så fall är det verkligen olyckligt men förmodligen finns det en orsak.

Medlem
Skrivet av w4rhog:

nja, dråp möjligtvis - inte mord... frågan är om han kan komma undan med vållande till annans död

Sneglade på wikipedias definition av vållande till annans död och det låter som att detta skulle kunna tillämpas om de går på antagandet om tazern och pistolen.
Men han verkade ändå väldigt angelägen om att få lära den svarte en läxa (som gick snett) med någon form av vapen, ett agerande som jag uppfattar som otroligt oprofessionellt.
Man undrar var är det starka psyket och lugnet som jag förmodar en polis måste ha tagit vägen?

Här har vi några andra lagar också som troligtvis finns i USA men som inte följdes och kanske visar att polisen fick panik och i sin förvirring gjorde fel.

[info]7 § Innan polisman använder skjutvapen, skall han särskilt beakta risken
för att utomstående skadas. Skottlossning inom område, där många
människor bor eller vistas, skall i det längsta undvikas.[/info]

Innan skott avlossas, skall polismannen ge tydlig varning genom tillrop, om sådan varning ej är otjänlig. Om skjutvapen måste användas, skall polismannen, när omständigheterna ej tvingar till annat, först avlossa varningsskott.

Vid skottlossning mot person skall eftersträvas att endast för tillfället oskadliggöra honom.

http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1969:...

Inaktiv

Vissa poliser mår riktigt dåligt.
Kolla bara den svenska pensionären som gick fram till polisen för att tala om att det var illegal crosskörning i bostadsområdet. Polisen bankade skiten ur karln med batonger (en kvinnlig och en manlig polis). Kalkylerade så sent som härom dagen att endast cirka en femtedels promille (en av 5000) leder till avsked. Tränade med polisen i cirka tre år och de flesta är väldigt schyssta, men det finns uppenbara psykfall. Fel person på fel arbete är ju ordentligt vanligt överallt, även i Sverige. Kolla bara vilka som är satta att arbeta med människor inom det sociala ehe. Var tvungen .....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Men han verkade ändå väldigt angelägen om att få lära den svarte en läxa (som gick snett) med någon form av vapen, ett agerande som jag uppfattar som otroligt oprofessionellt.
Man undrar var är det starka psyket och lugnet som jag förmodar en polis måste ha tagit vägen?

Precis det jag tänkte.
De hotar honom med (förlåt att jag stavat fel innan) med en taser - vilket får honom att lägga sig ner. Sedan när han har tre poliser på sig redan bestämmer sig en för att avlossa antingen sin taser, eller sin pistol. En felaktigt beslut från början och att skylla på "jag tog fel" är riktigt uselt.
Ska försöka följa det här fallet och se vad som händer.

Det som är riktigt sorgligt är att människor kommer misstro polisen än mer - speciellt i det området där det hände.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nu är ju inte tasers helt osäkert heller och har bidragit till flertalet dödsfall. Precis som bjosarn säger så man kan ju också fråga sig om det var nödvändigt att ens använda det med tre poliser som trycker ner honom.

Edit:
Att poliser i USA sedan använder övervåld tycker jag mig se allt för ofta:
http://www.liveleak.com/view?i=9a0_1231263724


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Men han verkade ändå väldigt angelägen om att få lära den svarte en läxa (som gick snett) med någon form av vapen, ett agerande som jag uppfattar som otroligt oprofessionellt.
Man undrar var är det starka psyket och lugnet som jag förmodar en polis måste ha tagit vägen?

Precis det jag tänkte.
De hotar honom med (förlåt att jag stavat fel innan) med en taser - vilket får honom att lägga sig ner. Sedan när han har tre poliser på sig redan bestämmer sig en för att avlossa antingen sin taser, eller sin pistol. En felaktigt beslut från början och att skylla på "jag tog fel" är riktigt uselt.
Ska försöka följa det här fallet och se vad som händer.

Det som är riktigt sorgligt är att människor kommer misstro polisen än mer - speciellt i det området där det hände.

Men som vanligt i USA så kan ju den killen ha gått på droger, och då är han nog allat annat är sammarbets villig.
dvs dom var tvungna att göra nått drastiskt för att få han vara stilla/lunga ner sig.
en teori iallafall.

följ gärna fallet, å posta här i tråden när du vet vad som hände


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Sånt där händer väl varje dag? Var inte ens en speciell händelse.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Den andra videon på rawstory visar "stämningen" lite tydligare, dock ska ju ingen bli skjuten i ryggen för det.

Givetvis


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det här är ju dråp, en utbildad polis lär inte ta fel på sin taser och sin pistol, dessutom var det ju tre poliser som i princip satt på snubben. Å andra sidan är ju USA ett land där det är löjligt lätt att få tag i vapen, sånt kan ju göra att poliser som inte vill dö lätt blir paranoida, nervösa eller kanske lite väl skjutglada.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

I såna där situationer är det nog lätt att göra misstag, det är mycket möjligt att han misstog sin pistol för sin tazer. Fast killen låg ju redan ner så varför ta fram tazern kan man fråga sig.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Men han verkade ändå väldigt angelägen om att få lära den svarte en läxa (som gick snett) med någon form av vapen, ett agerande som jag uppfattar som otroligt oprofessionellt.
Man undrar var är det starka psyket och lugnet som jag förmodar en polis måste ha tagit vägen?

Precis det jag tänkte.
De hotar honom med (förlåt att jag stavat fel innan) med en taser - vilket får honom att lägga sig ner. Sedan när han har tre poliser på sig redan bestämmer sig en för att avlossa antingen sin taser, eller sin pistol. En felaktigt beslut från början och att skylla på "jag tog fel" är riktigt uselt.
Ska försöka följa det här fallet och se vad som händer.

Det som är riktigt sorgligt är att människor kommer misstro polisen än mer - speciellt i det området där det hände.

Ja det här är som att värsta tänkbara scenariot blev sant. Mycket olyckligt.

Skall också försöka följa det. Man vill ju veta vad polismannen har att säga om sitt agerande.

(Stavade också fel. Att jag aldrig lär mig)

Medlem

Så kommer jag och säger emot alla mest för sakens skull...

Jag tror att det är väldig skillnad på att vara polis och att vara polis även om vi bara pratar om USA - poliser i vissa distrikt närmar sig nog sällan en misstänkt utan att ha vapnet draget och vems fel är det? Knappast polisernas eller?

Jag har inte kollat på länken ifråga men jag tror att jag har sett klippet ändå och med tanke på hur det låter på folk runtomkring kan jag tänka mig att att poliserna var ganska på helspänn och uppjagade.

Det är givetvis olyckligt och fel, hela situationen men att börja hosta "rodney king" är inte heller rätt imo. Så dum kan ingen polis vara.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Helt sjukt att man kan döda en man på det sättet.
Polisen i fråga har sagt upp sig och har ännu inte lämnat någon form av "sin version" av händelsen (hans 'statement'). Källa.

Amnesty International har även uttalat sig officiellt i frågan genom ett pressmedeland där de säger:

Citat:

When an unarmed man is shot in the back after police put him face down on the ground, it is the time for authorities to demand action, not patience. Days after the incident, the officer still has not been interviewed.
...
Whatever the final investigation reveals, the bottom line is that there is never justification to shoot an unarmed person, especially one who is restrained. It is an obvious violation of the most basic human rights standards, and a clear cut abuse of power.

Källa.

Så mycket mer information finns det inte än, framförallt eftersom att polismannen själv inte yttrat sig i ärendet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Text.

Jag förstår självklart att det är ett annat klimat i USA. Men jag tycker inte man ska dra varken sin taser eller pistol mot en man som redan ligger på mage med två och tre poliser över sig. Helt klart utnyttjande av sin maktposition. Och enligt mig, helt sjukt beteende.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Usch, dråp är vad det är.
Galet att man får bära vapen i USA, såg på Tv4 igår, om barn med vapen ( i USA ), pappan hade byggt ett litet maskingevär åt sn dotter, SJUKT!
Sen visade han vilka vapen han hade för att "skydda" sin familj med, han tog säkert fram 10-15 vapen i den där lådan
Sorgligt, men man fick sig ett gott skratt:D:P

Medlem

Så råkar dom skjuta någon unge som bara tog en genväg genom trädgården.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av CastorFiber:

Text.

Jag förstår självklart att det är ett annat klimat i USA. Men jag tycker inte man ska dra varken sin taser eller pistol mot en man som redan ligger på mage med två och tre poliser över sig. Helt klart utnyttjande av sin maktposition. Och enligt mig, helt sjukt beteende.

Jag har en tendens att fastna i resonemang som dessa, hönan eller ägget, men är det inte allmänhetens agerande mot polisen som är sjukt då polisen tvingas använda vapen för att kunna gå hem oskadda efter ett skift?

Som jag skrev hade jag inte sett klippet på din länk men trodde att jag sett klippet tidigare - det hade jag också men filmat ur en annan vinkel från en annan telefon och i "mitt" klipp så får man en bättre känsla för hur det var att stå där som polis - det är ingen trygg miljö där läget är under kontroll. Att en polis med två års erfarenhet dabbar sig är olyckligt men jag tror nog inte det är mer än så - som jag sade, ingen kan vara så dum att man skjuter en person i handklovar med 200 vittnen. Ett olyckligt misstag som media vill uppröra med och blåsa in en massa skit som inte fanns där från början.

Kolla in detta klipp, återkom med vad du ser.
http://www.nothingtoxic.com/media/1231283990/Cell_Phone_Foota...

EDIT: Tänkvärt: Efter att polisen skjutit mannen gör "mobben" fortfarande utfall mot polisen som får skrika varningar - Vilka människor gör så? Vad är det man har med att göra?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag har en tendens att fastna i resonemang som dessa, hönan eller ägget, men är det inte allmänhetens agerande mot polisen som är sjukt då polisen tvingas använda vapen för att kunna gå hem oskadda efter ett skift?

Det hade kunnat vara mer försvarbart om polisen i detta fallet använt pepparspray eller sin taser på de personer som fortfarande skulle kunna vara ett hot mot dom, inte den man som tre poliser redan sitter på. Eller hur?

Citat:

Som jag skrev hade jag inte sett klippet på din länk men trodde att jag sett klippet tidigare - det hade jag också men filmat ur en annan vinkel från en annan telefon och i "mitt" klipp så får man en bättre känsla för hur det var att stå där som polis - det är ingen trygg miljö där läget är under kontroll.

Jag tyckte jag var tydlig att påpeka att det fanns två olika klipp. Och där ett av klippen mycket tydligare "fångade känslan" under händelsen. Jag tycker fortfarande inte det är en ursäkt för en polis att skjuta en redan omhändertagen man i ryggen. Och jag vet inte, men jag hoppas inte det är det du försöker säga?

Citat:

Att en polis med två års erfarenhet dabbar sig är olyckligt men jag tror nog inte det är mer än så - som jag sade, ingen kan vara så dum att man skjuter en person i handklovar med 200 vittnen. Ett olyckligt misstag som media vill uppröra med och blåsa in en massa skit som inte fanns där från början.

Så hans abuse of power var bara ett misstag? Nu tog han en pistol och dödade en man. Var det så att han ville ha sin taser - så är det fortfarande abuse of power. Som jag påpekat väldigt massa gånger: Mannen är omhändertagen med tre polise på sig, finns ingen anledning till att "tase:a" honom.
Och ett misstag som en polis gör BÖR (för att ge polismakten ett större förtroende) bemötas på samma sätt som att jag gjorde ett "misstag".
"Jag råkade slå honom med en kniv, fast jag trodde det var en påk."

Citat:

Kolla in detta klipp, återkom med vad du ser.
http://www.nothingtoxic.com/media/1231283990/Cell_Phone_Foota...

Som jag sa förut. Ingen ursäkt för en polis att skjuta ihjäl en annan människa. Poliser ska klara trånga situationer, det är det dom är tränade på. Att (till synes) helt lugnt dra pistol/taser mot en omhändertagen man och skjuta honom i ryggen är inget annat än ett tecken på en person som inte kan hantera situationer.

Citat:

EDIT: Tänkvärt: Efter att polisen skjutit mannen gör "mobben" fortfarande utfall mot polisen som får skrika varningar - Vilka människor gör så? Vad är det man har med att göra?

Hade min vän blivit skjuten av en polis i ryggen, liggandes på golvet med två andra poliser på sig, hade jag också blivit JÄVLIGT förbannad och hade säkert kunnat skrika "FUCK THE POLICE!".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Polisen har som sagt inte kommenterat händelsen själv än. Och är det ett "jag trodde det var en tase:er" så förklarar det ganska mycket om mannens psykiska hälsa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av CastorFiber:

Jag har en tendens att fastna i resonemang som dessa, hönan eller ägget, men är det inte allmänhetens agerande mot polisen som är sjukt då polisen tvingas använda vapen för att kunna gå hem oskadda efter ett skift?

Det hade kunnat vara mer försvarbart om polisen i detta fallet använt pepparspray eller sin taser på de personer som fortfarande skulle kunna vara ett hot mot dom, inte den man som tre poliser redan sitter på. Eller hur?

Njae - det finns en värde i att kuva den person man har i förvar i syfte att lugna de som vill se honom... släppt. Att "tasera" mannen i förvar är kanske inget man får diplom för men du måste förstå - vad skall man göra med en person som vägrar inse allvaret, han hade ju gett upp och sedan gjort utfall mot polisen tidigare, sekunder innan "filmen började".

Skrivet av bjosarn:
Citat:

Som jag skrev hade jag inte sett klippet på din länk men trodde att jag sett klippet tidigare - det hade jag också men filmat ur en annan vinkel från en annan telefon och i "mitt" klipp så får man en bättre känsla för hur det var att stå där som polis - det är ingen trygg miljö där läget är under kontroll.

Jag tyckte jag var tydlig att påpeka att det fanns två olika klipp. Och där ett av klippen mycket tydligare "fångade känslan" under händelsen. Jag tycker fortfarande inte det är en ursäkt för en polis att skjuta en redan omhändertagen man i ryggen. Och jag vet inte, men jag hoppas inte det är det du försöker säga?

Ok, my bad - jag läste det du skrev dåligt. Jag såg bara "kolla vad den vita mannen i USA gör med sina slavar" fritt översatt. Jag påstår givetvis inte att detta var bra eller att detta är en rättfärdigad handling - jag säger bara att misstag händer och kommer att hända - detta utan att det handlar om rasism, diskriminering eller förtryck. Jag säger inte heller att polisen skall ha frikort på att göra fel, på att slinta - jag säger inte att det är bra med alla vapen eller det våld de TVINGAS använda - jag vill bara peka på att det är inte så konstigt att saker som dessa händer. Polisen vet vi ingenting om men du gör en massa antaganden om honom och hans kollegor utan att veta någonting - hade det varit killen som fått tag på pistolen och skjutit polisen hade du inte ens reagerat. Det är min fördom om dig så här långt.

Det är ganska enkelt att inte bli skjuten av polisen, oavsett land eller vapenkultur. Jag är ingen dödstraff-
anhängare som tycker vi skall utrota alla rötägg, jag säger bara "det är lätt att inte bli skjuten av polisen" - sug på den, vad tycker du?

Skrivet av bjosarn:
Citat:

Att en polis med två års erfarenhet dabbar sig är olyckligt men jag tror nog inte det är mer än så - som jag sade, ingen kan vara så dum att man skjuter en person i handklovar med 200 vittnen. Ett olyckligt misstag som media vill uppröra med och blåsa in en massa skit som inte fanns där från början.

Så hans abuse of power var bara ett misstag?

Det är vad polisen säger, vad har du för skäl att misstro dem?

Skrivet av bjosarn:

Nu tog han en pistol och dödade en man. Var det så att han ville ha sin taser - så är det fortfarande abuse of power.

Jag håller inte med riktigt. Om vi skall prata filmklipp kan jag säkert trolla fram dussintals filmklipp med situationer då en person vägrar ge sig trots att denne är totalt övermannad och utlämnad. En taser senare är de fromma som lamm... de tar ingen skada och situationen förbättras på en sekund.
Om du har arresterat en person och denne vägrar att samarbeta trots att motstånd är helt förgäves tycker jag inte att det är missbruk eller övervåld att använda taser. I USA.

Skrivet av bjosarn:

Som jag påpekat väldigt massa gånger: Mannen är omhändertagen med tre polise på sig, finns ingen anledning till att "tase:a" honom.

Som det ser ut på filmen (din film) nej, det håller jag med om. Men vad vet vi om hur det såg ut den kvällen? Om han var en av de som skriker på filmen kan det räcka för att de skall få tyst på honom.

Skrivet av bjosarn:

Och ett misstag som en polis gör BÖR (för att ge polismakten ett större förtroende) bemötas på samma sätt som att jag gjorde ett "misstag".
"Jag råkade slå honom med en kniv, fast jag trodde det var en påk."

Inget rättvis "liknelse". Du skall inte ha kniv eller påk, polisen SKALL ha pistol, pepparspray, taser osv. Jag tror dessutom att denna killens karriär inom polisen är över, misstag eller inte. Jag håller med dig om att samma lagar som gäller för oss skall gälla för polisen men hade killen använt sin taser hade han säkerligen inte brutit mot lagen så vad är hans brott? Han gjorde ett misstag, någon dog. Vill du påstå att han passade på att döda en svart eller vad är det som retar dig?

Skrivet av bjosarn:
Citat:

Kolla in detta klipp, återkom med vad du ser.
http://www.nothingtoxic.com/media/1231283990/Cell_Phone_Foota...

Som jag sa förut. Ingen ursäkt för en polis att skjuta ihjäl en annan människa. Poliser ska klara trånga situationer, det är det dom är tränade på. Att (till synes) helt lugnt dra pistol/taser mot en omhändertagen man och skjuta honom i ryggen är inget annat än ett tecken på en person som inte kan hantera situationer.

Klart de skall klara av trängda situationer, att använda taser är säkert en av de grepp de fått lära sig för att reda ut liknande situationer. Killen gjorde ett misstag, han tog A iställert för B och det fick digra efterföljder - liknande saker händer varje dag utan att personen som gör fel är olämplig eller oförmögen att hantera stress eller vissa situationer. I brist på uttryck - shit happens.

Skrivet av Bjosarn:
Citat:

EDIT: Tänkvärt: Efter att polisen skjutit mannen gör "mobben" fortfarande utfall mot polisen som får skrika varningar - Vilka människor gör så? Vad är det man har med att göra?

Hade min vän blivit skjuten av en polis i ryggen, liggandes på golvet med två andra poliser på sig, hade jag också blivit JÄVLIGT förbannad och hade säkert kunnat skrika "FUCK THE POLICE!".

Samtidigt som du skyndade därifrån på tåget som var på väg från perongen? Jag hade säkert skrikit en hel del själv men inte "fuck the police" utan snarare att de måste fixa hjälp. Dessutom skriker de långt innan killen blir skjuten, tjejen som filmer får ju i princip förklara för de andra vad som hänt.

Det är en olycklig händelse. Värd att notera helt klart men inte med ord som rasism eller förtryck, det är inget uttryck för polisens terrorvälde över den lilla mannen osv, osv.

För att jag inte skall ge sken av att jag försvarar en vän eller släkting som är polis så kan jag berätta att jag har fått riktigt mycket stryk själv av polisen - i handbojor. Jag vet i fan vad de gjorde med mig en gång men min hand "sov" i flera veckor efter deras misshandel - jag blev knuffad över ett bord på ett uteställe av en idiot och skulle ge igen men innan jag han ställa mig upp vad vakterna på mig och skulle kasta ut mig - vansinnig över att jag hade blivit attackerad och sedan skulle bli utslängd som bonus övertygade jag vakten om att han kunde släppa mig så skulle jag gå ut själv. Det första jag gjorde när han släppt mig var att klappa till honom. Full och omdömeslös, jag förtjänade säkert vartenda slag jag fick av både vakter och polis.

Man blir förbannad när polisen kommer in i halvlek och styr upp allt efter den sekund de sett eller vad de tror men vad skall de göra? Vad har de för alternativ?

För att summera; polis har gjort mig orätt många gånger men jag förstår dem. Fy fan för att jobba så för att upprätthålla ordning och offra sitt eget liv för att bli avrättad när du gör ett misstag. Ungefär som de soldater som dör av sina allierades bomber eller understödseld i krig - tanken var god men någon gjorde ett misstag. Det är sånna vi är, det är så det funkar. Hur vill du bli behandlad den dagen du gör ett misstag? Ett riktigt illa misstag.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar