Jag lyssnade på dessa före de blev populära.

Inaktiv
Jag lyssnade på dessa före de blev populära.

Kan någon förklara meningen med att någon skall säga att de hållt på med något sen stenåldern bara för att ta död på ett samtal.

Det är som att säga jag är expert, jag vet mer, jag tycker om dessa mer än er.

Är det inte bättre att man säger att man också älskar bandet?

Vad skall man svara till en person som tar död på ett samtal med detta uttrycket?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Dom fanns inte på stenåldern.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

BITCH! JAG ÄLSKAR DOM MER! MUHAHA!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Dom fanns inte på stenåldern.

Som Shrudder sa


signatur

Rawr

Medlem

kan vi inte använda den här tråden till vilka band man lyssnat på innan de blev populära?

jag håller med dig, det är nån viktig petter-mentalitet och skryt över sånt, men jag tror att vi alla använder det då och då i olika sammanhang för att få oss själva att känna oss lite viktigare.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag kan börja med lite light-semi skryt

En polare till mig lyssnade på Eek-A-Mouse ungefär 3-4 år innan en större (men fortfarande liten) del av befolkningen upptäckte dom också


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

på tal om det. så när cascada blev känt här i sverige. så kom alla pratandes om det. Då jag väl kom in i diskutionen om att denna låt inte alls var ny. Ingen trodde självklart på mig. Fast vem var det som hade rätt. Cascada blev väl känt vid 2007, jag hade hört en låt 1-2 år tidigare iaf.. xD

Ser du, alla här är väldigt impressed.
Bättre skryt kan man ju hitta

Det kanske är ett sätt för dem att antyda att man inte tillhör den sorten zombies som bara följt trenden. Sorten som ser musik som en slit och släng vara, något som hittar dig. Jag tror att de vill understryka att de har starkare band till artisten är de andra som bara ser dem som något som kommer bli ersatt av veckans nästa topplista. Vissa vill hålla "sina" artister till sig själva, inte låta allmänheten förstöra dem genom att pumpa sönder låtarna utan att bry sig om att förstå dem som man själv gör. "Åååh den låten är så fin, så himla vacker. Det är typ min favorit. Men vem är det som sjunger?" Såna situationer har fått mig att vilja rycka fågeln ur buren så att säga. Så visst förstår jag dem som ser så allvarligt på musik, själv är jag en av dem som tar illa vid mig när någon säger att jag har konsig smak eller klankar ner på en artist som jag tycker om. Och visst är det ett plus att ha lyssnat på dem innan alla började göra det. Men det är inte nog för att ta död på en diskussion!

Vad skall man svara till en person som tar död på ett samtal med detta uttrycket?
-- Men ursäkta mig så jävla mycket då, ditt lilla mongopäls!

Kort och simpelt. Svaret på slutet menar jag alltså inte tankegången. Den blev för lång. Läs inte den.

Medlem

Jag tog lite illa upp när Wonderwall (Oasis) blev känd här i Sverige runt 2004, 10 år senare. Jag kände mig plötsligt mainstream igen.... brrrrr....


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag tog lite illa upp när Wonderwall (Oasis) blev känd här i Sverige runt 2004, 10 år senare. Jag kände mig plötsligt mainstream igen.... brrrrr....

Det var väl snarare en form av revival, den var ju stor redan när den kom.

Medlem

Buddy holly - every day

Medlem
Skrivet av Werzion:

Jag kan börja med lite light-semi skryt

En polare till mig lyssnade på Eek-A-Mouse ungefär 3-4 år innan en större (men fortfarande liten) del av befolkningen upptäckte dom också

Biddy biddy bong bong! Eek-A-Mouse lyssnade man ju på mid 90-tal.

Vad har jag att skryta med då... jo, jag har hört raised fist långt före övriga världen fick upp ögonen för dom eftersom att Alle är en kompis kompis hunds mattes pojkväns syrras svärmors son!

Nåja, inte riktigt men nästintill.

Medlem

Vi som är RIIKTIGT hardcore väljer ju ut band i förväg som vi tror kommer bli kända bara för att kunna skryta om att vi har lyssnat på bandet fyra-fem år redan !

Medlem

haha... Har irriterat mig på just detta är ett antal gånger. Fler som tycker som jag, toppen!


signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem

Jag såg Crazy Frog ett år innan det blev stort.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jag såg Crazy Frog ett år innan det blev stort.

Jag hade 2TAKTARE.mp3 på hårddisken flera år innan Crazy Frog.

Medlem

Jag vet inte hur länge jag lyssnat på Lordi, men en 5 - 6 år skulle jag gissa på.

Hörde dom genom en kompis som hade en gammal platta.

Medlem

Säg:
Jaha, vad intressant!
Och ställ sedan en massa följdfrågor om bandet. Gärna detaljerade om det går och varför inte ljuga ihop en fråga om någon händelse bandet inte varit med om för att se vad personen svarar.

:>

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Shrudder:

Jag såg Crazy Frog ett år innan det blev stort.

Jag hade 2TAKTARE.mp3 på hårddisken flera år innan Crazy Frog.

samma här :>
gillade aldrig att det soundet förknippades med en motorcykel helt plötsligt, det är för faan en SAAB 2taktare.
Killen jag fick det av (början av år 2000 nån gång) trodde att killen som gjorde det bodde i lnkpg området, (tror jag han sa? ) minns jag rätt? om du vet


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av HinduTimes:

Jag tog lite illa upp när Wonderwall (Oasis) blev känd här i Sverige runt 2004, 10 år senare. Jag kände mig plötsligt mainstream igen.... brrrrr....

Det var väl snarare en form av revival, den var ju stor redan när den kom.

Inte bland dessa kretsar. Fjoritsar som löpte runt och hette Oasis-citat på MSN och kände sig punkiga med sina Liam-affischer. Kräääks....


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

PaZ
Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av HinduTimes:

Jag tog lite illa upp när Wonderwall (Oasis) blev känd här i Sverige runt 2004, 10 år senare. Jag kände mig plötsligt mainstream igen.... brrrrr....

Det var väl snarare en form av revival, den var ju stor redan när den kom.

Inte bland dessa kretsar. Fjoritsar som löpte runt och hette Oasis-citat på MSN och kände sig punkiga med sina Liam-affischer. Kräääks....

Det kunde varit värre. Det kunde varit Mikes flowers pops-versionen

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Inte bland dessa kretsar. Fjoritsar som löpte runt och hette Oasis-citat på MSN och kände sig punkiga med sina Liam-affischer. Kräääks....

Kan bero på att MSN inte fanns då den blev stor första gången.;)

Nej, men den var riktigt stor när den kom, i många olika kretsar.

Medlem
Skrivet av -{Hunter}-:

haha... Har irriterat mig på just detta är ett antal gånger. Fler som tycker som jag, toppen!

jaså, så du menar att du var före alla andra att tänka så här och att det skulle göra dig lite bättre än alla andra.. mmhm...


signatur

thank you, come again

Medlem

Inget krossar style på skara sommarland ano 198x då dom hade sommarplågan "Dover-Calais" hehe

har till och med lp med den , det är jvlar anamma samlar värde på den ni


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Redaktör

Jag såg Kicki Danielsson i Säterdalen i mitten av 80-talet. Hon är större nu än då.


signatur
Medlem

Hade basisten från Hives som lärare några år innan dom slog igenom.

Medlem

Jag lyssnar mest på band som var poppis för 10-15 år känns det som så jag har inte mycket sånt att komma med.

Oftast tycker jag det är lite töntigt när nån drar upp det i diskussionen, men samtidigt vet jag själv av de få tillfällen jag har varit långt före trended vill jag gärna göra mig lite bättre än alla andra. Vissa saker tycker jag dock är rätt fräckt, t.ex. såg en av mina storebröder green day i en lada i usa ett par år innan de blev kända. Sånt är coolt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av -{Hunter}-:

haha... Har irriterat mig på just detta är ett antal gånger. Fler som tycker som jag, toppen!

jaså, så du menar att du var före alla andra att tänka så här och att det skulle göra dig lite bättre än alla andra.. mmhm...

Japp, precis så!


signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag såg Kicki Danielsson i Säterdalen i mitten av 80-talet. Hon är större nu än då.

haha awesome


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Inaktiv

Såg en rad svenska artister när de var purunga. Innan de blev kända också. Gyllene Tider (åkte i en vit Porsche 944), Magnus Uggla, strix Q, Factory, Freda etcetera. Good ol times.


signatur

Bra kylning IsTheShit

12
Skriv svar