Sensation White!

zsm
Medlem
Sensation White!

Någon som var på Sensation i Düsseldorf på nyår? Jag var där och fy jävlar det är utan tvekan det mäktigaste eventet jag varit på någonsin! Ska lätt ditt flera gånger i år

http://sensation.nl för dom som inte vet vad det är

http://www.youtube.com/watch?v=236sPwLqBSA

Var tvungen att dela med mig bara

Medlem

Ja verkar ha varit en spektakulär tillställning. Borde kanske ha varit där istället på nyår hehe.

White stripes nånting var andra låten tror jag?

Är det dina egna klipp förresten?

Medlem

Har tänkt dra mig till nått sånt ganska länge, får fan ta mig an och göra det snart.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Qlimax é bättre dock

Medlem

Hade aldrig hört talas om det här förut. Verkar ganska grymt dock.

Det är nog ganska lätt att tappa bort vännerna där xD


signatur

Rawr

Inaktiv

Du fick en bra plats nära mitten ser jag


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Bara varit på Sensation White i Amsterdam tidigare, missade det dock i somras men ska dit igen i år. Även om jag inte lyssnar alltför mycket på musiken som spelas på Sensation så uppskattar jag eventet så pass mycket att jag hellre åker dit med ett par polare än drar till fullmoon festival t.ex.

Medlem

Verkar rätt grymt och så. Men inte min typ av toner


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Black sensation är ett strå vassare


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs

Bra grejjer. Är nog lite för omständigt att ta sig dit och det kanske inte är så roligt att dra dit om man har flickvän.


signatur

Calle säger att jag är influencer

zsm
Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ja verkar ha varit en spektakulär tillställning. Borde kanske ha varit där istället på nyår hehe.

White stripes nånting var andra låten tror jag?

Är det dina egna klipp förresten?

jao, det är mina halvtaskiga klipp som jag tog medans jag hämtade andan

Jao, white stripes. Hela tyskland vrålade i kör när den satte igång. Dom har någon märklig fascination av den låten där nere upptäckte jag och mina polare. Det finns två klipp till under min youtubeprofil. Laserkaka heter jag om någon är intresserad

Medlem

tycker att det är så himla tråkigt av det jag sett av sensation white är att det alltid är någon remix som spelas istället för orginalet. Jag har förståelse för att det ska vara trance, men hitta på egna låtar för fan

Tyckte bara när jag hörde cygnus x - the orange theme remixad sönder försvann mitt intresse lika fort som jag fann den för den här festen.


signatur

thank you, come again

zsm
Medlem

Det är inte trance alls som spelas, det är mer eller mindre bara house some liras, och det är väl klart att det remixas friskt. Men det är helt ok. Stämningen är fullkomligt oslagbar där oavsett.

Medlem
Skrivet av zsm:

Det är inte trance alls som spelas, det är mer eller mindre bara house some liras, och det är väl klart att det remixas friskt. Men det är helt ok. Stämningen är fullkomligt oslagbar där oavsett.

house? det vore faktiskt smått intressant om det är sant.
Hur kommer det sig att det jag ser på deras site och de album jag tjuvlyssnat på, de youtube länkar som jag kikat på alla är trance och för det mesta låtar som är remakes?

Jag ifrågasätter inte stämmingen som verkar vara riktigt bra (förutom att alla klär sig vitt), inte heller om att det är trance som spelas.
Jag själv håller mig till andra fester eftersom det jag hör inte är inte är min musik.


signatur

thank you, come again

zsm
Medlem

Well, line-upen säger väl det mesta om vilken musik som spelas. Sebastian Ingrosso, Roger Sanchez, Loco Dice... ja, det var enbart house på nyår, och om det nu mot förmodan klassas som trance av någon, så måste jag missat något i utvecklingen av elektronisk musik ;D

Och ja, man ska inte förneka att många klassiker remixas. En hel del daft punk och så. Men det är ju upp till var och en vad man tycker om. Jag misstycker inte att det trycks in remixer här och där, så länge det låter bra. Varje gång Around the World eller Faster, Harder, Stronger, spelades blev det ett jäkla ös på folk. Enbart positivt

Men jag rekommenderar det starkt iaf. Jag lyssnar inte ens på house i normala fall, men jag fick lite blodad tand kan jag säga.

Medlem

ok, trodde helt enkelt att sensation white var endast en trance festival. Då väntar jag snällt på att de börjar lira lite electro, då kommer du se mig där på första parketten dansandes

House är kul, har inte mycket erfarenhet och det har aldrig intresserat mig mer än det börjat göra på senare tid. Började lyssna på chicago house och den vägen funnit tycke om stilen, men känner knappt några artister inom house.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ja verkar ha varit en spektakulär tillställning. Borde kanske ha varit där istället på nyår hehe.

White stripes nånting var andra låten tror jag?

Är det dina egna klipp förresten?

jao, det är mina halvtaskiga klipp som jag tog medans jag hämtade andan

Jao, white stripes. Hela tyskland vrålade i kör när den satte igång. Dom har någon märklig fascination av den låten där nere upptäckte jag och mina polare. Det finns två klipp till under min youtubeprofil. Laserkaka heter jag om någon är intresserad

Ok hehe!
Får tacka för att du delar ut klippen då

När jag tittar på det här och sedan tänker på klubbarna i min stad så börjar jag nästan skratta. Sverige känns så efter... Inte nog med det utan man riskerar att behandlas som skit av klubbägarna/vakterna/bartendern eller så hamnar man i bråk med något pack.
Nu har jag i.o.f. inte festat på ett par år men sist var det så och den enda stora festen som skulle anordnas här var en scam. Alla som köpt biljetter blev blåsta på sina 300 spänn.

Medlem

mycket handlar om arrangören det har ordnats ex antal fester i sverige iaf där man spelar house,trance, techno där gästantalet har varit 3000 o utan över.

Jag föredrar när man samarbetar med polisen då brukar det funka bra en att man ska försöka vara rebell o ska ordna ett underground party.

Nu har man inte varit på nått mega party som har mer folk en så på jätte länge sist så var det typ 3000 människor på en techno/rave fest.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

När jag tittar på det här och sedan tänker på klubbarna i min stad så börjar jag nästan skratta. Sverige känns så efter... Inte nog med det utan man riskerar att behandlas som skit av klubbägarna/vakterna/bartendern eller så hamnar man i bråk med något pack.
Nu har jag i.o.f. inte festat på ett par år men sist var det så och den enda stora festen som skulle anordnas här var en scam. Alla som köpt biljetter blev blåsta på sina 300 spänn.

klubbscenen började växa sig starkare och starkare på 90-talet och det annordades fler och fler fester varje helg, men när medierna började uppmärksamma det och att vissa använde droger på de här festerna fick polisen en egen enhet som "övervakade" festerna.
Tycker docklands är ett bra exempel på vad som hände där efter, vanliga fester, inte märkbart med droger, poliser var med på festerna, tills de helt plötsligt bestämde sig för att dessa inte skulle annordas längre och började fösa ut folk från lokalerna varje helg.

Jag tror att hetsjakten gjorde att de flesta som brukade annorda fester fick det allt svårare och till slut gav upp.

Det annordas fortfarande här och var, för det mesta illegala, där drogerna får flöda fritt, med svart sprit, inga skatteinkomster, som bara en viss skara folk känner till.. så man kan nog inte säga att det har blivit till det bättre, men samhället är glatt när "ravekulturen" har dött ut.

Se inte det här som ren fakta, det är bara hur jag tyckt mig se utvecklingen.

Förövrigt, Globen annexet var nog den största festen jag var på. Kan tänka mig att det var några tusen pers där, så det var rätt stort en gång i tiden


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ostmjuk hamster:

När jag tittar på det här och sedan tänker på klubbarna i min stad så börjar jag nästan skratta. Sverige känns så efter... Inte nog med det utan man riskerar att behandlas som skit av klubbägarna/vakterna/bartendern eller så hamnar man i bråk med något pack.
Nu har jag i.o.f. inte festat på ett par år men sist var det så och den enda stora festen som skulle anordnas här var en scam. Alla som köpt biljetter blev blåsta på sina 300 spänn.

klubbscenen började växa sig starkare och starkare på 90-talet och det annordades fler och fler fester varje helg, men när medierna började uppmärksamma det och att vissa använde droger på de här festerna fick polisen en egen enhet som "övervakade" festerna.
Tycker docklands är ett bra exempel på vad som hände där efter, vanliga fester, inte märkbart med droger, poliser var med på festerna, tills de helt plötsligt bestämde sig för att dessa inte skulle annordas längre och började fösa ut folk från lokalerna varje helg.

Jag tror att hetsjakten gjorde att de flesta som brukade annorda fester fick det allt svårare och till slut gav upp.

Det annordas fortfarande här och var, för det mesta illegala, där drogerna får flöda fritt, med svart sprit, inga skatteinkomster, som bara en viss skara folk känner till.. så man kan nog inte säga att det har blivit till det bättre, men samhället är glatt när "ravekulturen" har dött ut.

Se inte det här som ren fakta, det är bara hur jag tyckt mig se utvecklingen.

Förövrigt, Globen annexet var nog den största festen jag var på. Kan tänka mig att det var några tusen pers där, så det var rätt stort en gång i tiden

Ja nu snackade jag lite i mössan kom jag på. Man glömmer lätt. Vet att Malmö en gång i tiden, kanske fram till -96 hade något på Vintergatan tidigare som sedan gjordes om till en go-kart lokal. Men det gör inte saken bättre. Utvecklingen går bakåt på en del ställen i Sverige

Notumforce: Trevligt att höra att det faktisk varit partyaktiviteter även på den scenen

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ja nu snackade jag lite i mössan kom jag på. Man glömmer lätt. Vet att Malmö en gång i tiden, kanske fram till -96 hade något på Vintergatan tidigare som sedan gjordes om till en go-kart lokal. Men det gör inte saken bättre. Utvecklingen går bakåt på en del ställen i Sverige

ja, det var bättre förr då ungdomarna gick ut och dansade, nu sitter alla framför datorn och wow:ar, och är med i stora evenemang där de dricker jolt cola, käkar chips och sover knappt nånting på flera dagar


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ja nu snackade jag lite i mössan kom jag på. Man glömmer lätt. Vet att Malmö en gång i tiden, kanske fram till -96 hade något på Vintergatan tidigare som sedan gjordes om till en go-kart lokal. Men det gör inte saken bättre. Utvecklingen går bakåt på en del ställen i Sverige

ja, det var bättre förr då ungdomarna gick ut och dansade, nu sitter alla framför datorn och wow:ar, och är med i stora evenemang där de dricker jolt cola, käkar chips och sover knappt nånting på flera dagar

Lan ftw as gött ju. Chilla med datorn och polarna.
Dansa är ju pinsamt (btw, jag är ingen wow spelare) Wc3 och cs funkar i all evighet när det gäller lan.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ja nu snackade jag lite i mössan kom jag på. Man glömmer lätt. Vet att Malmö en gång i tiden, kanske fram till -96 hade något på Vintergatan tidigare som sedan gjordes om till en go-kart lokal. Men det gör inte saken bättre. Utvecklingen går bakåt på en del ställen i Sverige

ja, det var bättre förr då ungdomarna gick ut och dansade, nu sitter alla framför datorn och wow:ar, och är med i stora evenemang där de dricker jolt cola, käkar chips och sover knappt nånting på flera dagar

hehe, men det gjorde vi också! Fast med seriell kabel tror jag det hette. Det var alltså Rejv, Knark and C&C på den tiden!

zsm
Medlem

Så av ren nyfikenhet, är det någon som planerar att åka på sensation white nu i år? Kanske någon från västkusten t.o.m? ;p

Medlem
Skrivet av zsm:

Så av ren nyfikenhet, är det någon som planerar att åka på sensation white nu i år? Kanske någon från västkusten t.o.m? ;p

Som sagt; ska till amsterdam i juli. Dock inte från västkusten.

zsm
Medlem

Ah fan, ska också till amsterdam i juli hade jag tänkt. Får hoppas det är lika bra som nyår i Düsseldorf var, fastän många sagt att det inte var det.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Qlimax é bättre dock

zsm
Medlem
Medlem

Jag var på sensation white 07/08 i düsseldorf. Jag tror nyår är bättre iom att det är inte bara ett dance event, det är också nyårsfest.

zsm
Medlem

Ja, det är lite vad jag har hört från folk också som har jämfört amsterdam 08 med düsseldorf 08. Men men. Äger oavsett!

12
Skriv svar