Viktigt till alla Lego älskare.

Medlem
Viktigt till alla Lego älskare.

Äntligen! efter över 10års väntan så kommer....
Nya Pirat temat <3
och JA! ett nytt piratskepp!!

http://shop.lego.com/ByTheme/Default.aspx

frossa och njut! helt underbart!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Och som vi har längtat!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Avstängd

Hm, fanns inte det förut? Mina kusiner hade ett strort piratskepp i Lego när jag var liten och jag har några pirater med en jolle, haj, kista och pistol. Tog de bort piraterna ur sortimentet?

Medlem

Men nu är det tillbaka <3 det är ju så klart nya grejor, men det verkar vara med den härliga gamla andan


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hahhahahahahaha ICEMAN FFS!!!!

Du kan för tusan inte vara seriös


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Iceman är alltid seriös

Inaktiv

Nu blev jag påmind om allt lego med star wars motiv jag aldrig fick.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

VA!? va är de där för fjant, pirater och AT-AT? ska de vara lego ska de vara riktiga rejör!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Hahhahahahahaha ICEMAN FFS!!!!

Du kan för tusan inte vara seriös


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

ohh Piratlego var min favorit men skeppet gick sönder otroligt fort.

Medlem
Skrivet av Robboy:

ohh Piratlego var min favorit men skeppet gick sönder otroligt fort.

vad jag har läst så skall det här vara lite känsligt oxså när det gäller seglen.
Men men jag ska ha ett! skaffade mig aldirg det stora röda när jag var liten så nu ska det ske. tycker att detta påminner rätt starkt om det, även om det verkar vara en bottenplatta kortare.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tänk att det finns olika smaker för allt


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Robboy:

ohh Piratlego var min favorit men skeppet gick sönder otroligt fort.

vad jag har läst så skall det här vara lite känsligt oxså när det gäller seglen.
Men men jag ska ha ett! skaffade mig aldirg det stora röda när jag var liten så nu ska det ske. tycker att detta påminner rätt starkt om det, även om det verkar vara en bottenplatta kortare.

Haha, gör en bygglogg på sweclockers


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Man blir lite sugen på LEGO igen. Man kanske ska rota fram lådan hos mamma:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Man blir lite sugen på LEGO igen. Man kanske ska rota fram lådan hos mamma:)

Det går inte att hålla sig borta :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jag gillade infödings-temat


signatur

I am the liquor

Haha Kommer ihåg mitt o brorsans gamla Piratskepp som våran klämmiga katt James (ordlek på James som i en Jamande katt... Föresten kallade vi honom Svarten för han var kolsvart... jaja

Kattfan Svarten satt sig o pissa i vårat skepp så morsan fick ju slänga ner allt samman i en plast back med vatten med massa rengöringsmedel...
Och som Kuriosa: Skeppet flöt inte ett dugg;)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av brundo:

jag gillade infödings-temat

aah hade en riktigt bad ass infödingsby på 4 stora plattor. Sen en dag skulle vi ta den från hyllan och allt föll ihop


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

kom ihåg allt LEGO vi hade. enda som jag kände som hade mer hade typ 23backar:O, alltså dom som är ca 40x40x30cm. Det legot var alltid utspritt över hela doms övervåning ALL HAIL MODERN AV ALLA LEGOBITAR! 8"plupparn" :heart: alltså 2x6. kunde man göra mycket med. sen alla borgarna....glargh!(homer dregel-ljud)...


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Lego på ett golv+mörkt i rummet+nakna fötter = underbart

skeppet kostar på den där sidan 899kr.
det går att köpa den därifrån, men inget av det nya verkar finnas i svenska butiker än :/
är sugen på att köpa, men ska vänta, brukar bara billigare på nån svenskt nät-butik än där ifrån Lego.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Inom en snar framtid kanske det dyker upp ett Warfare tema


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Vuxna män som leker med Lego, hur mer roligt får man ha?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av mr speed:

Kattfan Svarten satt sig o pissa i vårat skepp så morsan fick ju slänga ner allt samman i en plast back med vatten med massa rengöringsmedel...
Och som Kuriosa: Skeppet flöt inte ett dugg;)

Var glad att det bara var din katt som pissade ner legot. Det var nån pundare som bröt sig in i vårt källarföråd och pissade rakt in i vår avdelning rakt ner i en stor låda med allt vårt lego jag och syskonen hade sparat.

Medlem

Jag hade en gång en GIGANTISK borg som jag mödosamt hade byggt ihop.
En dag när jag skulle städa mitt rum så ställde jag in borgen längst ned i min garderob, den fick precis plats mellan hyllan ovanför (som var full med tunga böcker) och botten av garderoben.
Jag stängde sedan dörren försiktigt och gick därifrån, plötsligt hördes ett brak av himmelska dimensioner och det välbekanta rasslet av legobitar.
Med en klump i magen så öppnade jag dörren och möttes av en tsunami av legobitar, hyllan med de tunga böckerna hade på nåt magiskt sätt lossnat och ögonblickligen krossat hela min borg.

Skrivet av c-row:
Skrivet av mr speed:

Kattfan Svarten satt sig o pissa i vårat skepp så morsan fick ju slänga ner allt samman i en plast back med vatten med massa rengöringsmedel...
Och som Kuriosa: Skeppet flöt inte ett dugg;)

Var glad att det bara var din katt som pissade ner legot. Det var nån pundare som bröt sig in i vårt källarföråd och pissade rakt in i vår avdelning rakt ner i en stor låda med allt vårt lego jag och syskonen hade sparat.

fan du måste bara va värst va;)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Jag hade en gång en GIGANTISK borg som jag mödosamt hade byggt ihop.
En dag när jag skulle städa mitt rum så ställde jag in borgen längst ned i min garderob, den fick precis plats mellan hyllan ovanför (som var full med tunga böcker) och botten av garderoben.
Jag stängde sedan dörren försiktigt och gick därifrån, plötsligt hördes ett brak av himmelska dimensioner och det välbekanta rasslet av legobitar.
Med en klump i magen så öppnade jag dörren och möttes av en tsunami av legobitar, hyllan med de tunga böckerna hade på nåt magiskt sätt lossnat och ögonblickligen krossat hela min borg.

Åhhh. jobbigt. Av alla ställen så valde du fel också :/
Det är lätt att konstatera att det faktiskt finns någon "där uppe"... som har kul och jävlas med oss små jordbor.

Tyckte att den här var lite rolig.

Vad gör inte fisken om suger påle?

kolla här också. Bild två och tre. lol.

http://shop.lego.com/Product/AssetPopup.aspx?p=8397&AssetType...

Medlem

Vart grymt sugen på att ta fram legot man har undan stoppat någonstans, får skaffa en unge snabbt så man har en anledning att ta fram det om ett några år

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Jag hade en gång en GIGANTISK borg som jag mödosamt hade byggt ihop.
En dag när jag skulle städa mitt rum så ställde jag in borgen längst ned i min garderob, den fick precis plats mellan hyllan ovanför (som var full med tunga böcker) och botten av garderoben.
Jag stängde sedan dörren försiktigt och gick därifrån, plötsligt hördes ett brak av himmelska dimensioner och det välbekanta rasslet av legobitar.
Med en klump i magen så öppnade jag dörren och möttes av en tsunami av legobitar, hyllan med de tunga böckerna hade på nåt magiskt sätt lossnat och ögonblickligen krossat hela min borg.

alltså var inte din borg stark nog kom ihåg att jag spillde cola på en av mina borgar, inte behövde man alla pluppar för att bygga då. var så kladdiga att man kunde bygga bara genom att lägga dom mot varandra (överdrift ioförsig). men dom var extremt kladdiga


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

haha RagNy xD Well, alla idér är bra utom dom dåliga :>


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar