Brushan hjälp mig :P

Inaktiv
Brushan hjälp mig :P

Hej.. Ja har tänkt köpa en ny dator ville bara ha råd och tips om det e bra köp.. Har tänkt köra spel som Far Cry 2, Starcraft 2 och många andra men också andra lite äldre spel som Company of Heroes. Jag e orolig över att spelen kanske inte stödjer "Quad" processorn och att den e Windows 64Bit kanske gör det ännu värre men ja orkar inte köpa ny dator om bara 1 år och sånt.. Har halkat efter lite när det gäller utvecklingen haha.. Och så om grafikkortet e bra prestanda mässigt.. Tack på förhand..

Här är detaljerna:

Äkta Windows Vista® Home Premium 64-bitars
Intel® Core?2 Quad-processor Q9400
4 GB DDR2 SDRAM
1 TB (2 x 500 GB)SATA 3G-hårddisk(7200 rpm)
HP Personal Media Drive och HP Pocket Media Drive (medföljer ej)
NVIDIA® GeForce? 9800 GT med PureVideo® HD-teknik 1024 MB dedikerat minne, upp till 2815 MB tillgängligt grafikminne totalt enligt tilldelning av Windows Vista®
Blu-ray-spelare och SuperMulti DVD-brännare med stöd för LightScribe-teknik
Ethernet 10/100/1000BT integrerat nätverksgränssnitt
IEEE 1394 FireWire®-gränssnitt
15-i-1 minneskortsläsare
HP fjärrkontroll till Vista Media Center
TV-mottagarkort
Trådlöst LAN 802.11 b/g/n PCI-Ex1
HP Easy Backup-knapp

Inaktiv

Fan jag börjar bli orolig över grafikkortet hur vet jag om det e den gamla kretsen från 8800 lr den senare G92b?
Här är 2 länkar till likadana datorer ialf så ni får se datorn.
Hjälp uppskattas..

http://www.webhallen.com/prod.php?id=92219

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=148060&sid=1004588&SpaceC...

Medlem
Skrivet av Kung Pao:

Fan jag börjar bli orolig över grafikkortet hur vet jag om det e den gamla kretsen från 8800 lr den senare G92b?
Här är 2 länkar till likadana datorer ialf så ni får se datorn.
Hjälp uppskattas..

http://www.webhallen.com/prod.php?id=92219

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=148060&sid=1004588&SpaceC...

Har inte alla 9800Gt 92b?


signatur

B lup

Inaktiv

Som vanligt får man mycket bättre grejer om man köper av en "riktig datorbutik" för samma pris. 12000 kr tycker jag är för mycket för den datorn.

I övrigt så behöver du nog inte vara orolig för processorn då det är grafikkortet som avgör den största delen i spel. 9800GT är ju inget monsterkort, men duger gott åt alla spel om man är villig att tumma lite på grafikinställningarna.

Hur mycket pengar har du att köpa dator för, jag är säker på att man får bättre grejer för det priset... Min dator kostade tex typ 6000 kr och den presterar bättre i spel än den du länkat till tack vare bättre grafikkort...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Förstår inte hur den kan vara så dyr, köper du den blir jag typ förbannad haha


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Betalade Ca 6400kr för detta och jag kör Far Cry 2 i 1280x1024 8xAA Allt på Ultra High.

Antec Three Hundred | Gigabyte GA-EP45-DS3 | Intel E8400 @ 3.6GHz | Powercolor Radeon HD 4870 @ 790/1100MHz | Samsung F1 320GB | Corsair 2GB PC-6400 CL4 | Corsair VX550W

EDIT: 666 Inlägg!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Som vanligt får man mycket bättre grejer om man köper av en "riktig datorbutik" för samma pris. 12000 kr tycker jag är för mycket för den datorn.

I övrigt så behöver du nog inte vara orolig för processorn då det är grafikkortet som avgör den största delen i spel. 9800GT är ju inget monsterkort, men duger gott åt alla spel om man är villig att tumma lite på grafikinställningarna.

Hur mycket pengar har du att köpa dator för, jag är säker på att man får bättre grejer för det priset... Min dator kostade tex typ 6000 kr och den presterar bättre i spel än den du länkat till tack vare bättre grafikkort...

Aah jag vet hade behövt ett annat grafikkort men farsan behöver den datorn för sina feta Autocad program och SolidWorks det e krävande program df hade ja tänkt att den datorn var en bra lösning för både mig och han... Men vilket grafikkort rekommenderar du då hade faktiskt hoppats på att GeForce 9800 skulle hålla måttet och köra senaste spelen maxade längesen nu ja fick en bra spel upplevelse..

Inaktiv

Och sen är jag inte så insatt i datorer att ja kan bygga mig en dator själv hur dem olika delarna hade passat och med kylningen och strömförbrukningen och så df hade ja tänkt köpa ett redan ihopplockad burk visst d kanske är dyrare men säkrare för någon i min situation tror jag ialf.. Annars hade det varit en jävla röra.. Tack för era inlägg ville ha en "second oppinion"

Medlem

Den är alldeles för dyr!

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Den är alldeles för dyr!

Haha men dem andra komponenterna då håller sig inte datorn bra till i framtiden ja menar kmr ba behöva byta grafikkort om ett år och resten e riktigt fet hårdvara, rätta mig om ja har fel.

Medlem

Varför inte be någon plocka ihop ett bra system på datorbutiken? Sen så är det bara att låta db att bygga ihop datorn och skicka den till dig. Säg till om jag ska fixa ett schysst system, du får bättre grejer för samma pris.

Medlem

Varför inte be någon här på forumet om bra delar.....


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Snälla döp inga fler trådar till "brushan hjälp mig"

Medlem

Blurayspelarn som kostar...

00a
Medlem

Inte nödvändigtvis, är inte så dyra längre. den var billigare innan finanskrisen

Inaktiv

lägg först ner pengar på spel prestandan! graffe, processor, skärm, etc


signatur

Nicolas Paul Stéphane Sárközy de Nagy-Bócsa

1
Skriv svar