Bärbar dator med lagom krut

Inaktiv
Bärbar dator med lagom krut

Hallå alla fzare!

Det är så att jag behöver en bärbar dator främst till arbete och surf. Men det skadar ju inte heller om den har lite krut i sig så man kan spela något spel om man känner för det. Men nu menar jag inte att man ska kunna spela Crysis på högsta grafikinställningen utan så länge man kan starta ett spel och se vad som händer på skärmen är jag nöjd.

Har tittat runt en hel del på prisjakt m.m. men det är verkligen en hel djungel utav bärbara. Vad det gäller grafikkrets blir jag inte riktigt klok, finns hundratals olika varianter men vet inte vilken som kan vara bra. Så jag vänder mig till er kunniga här för lite schsyssta tips och råd.

Prismässigt hade jag tänkt mig 4-6000 och det är en "klassisk" bärbar jag letar efter, ingen Eee PC alltså. Några småsaker som jag gärna ser finns med på datorn är:

*Minneskortsläsare
*Inbyggd kamera
*Minst 2gb ramminne
*Dvd-brännare
*Någon form av grafikkort

Tack på förhand.

nj
Medlem

Asus X50SL verkar uppfylla alla dina krav iaf, dock så vågar jag inte svara på om det är det bästa alternativet för pengarna.

Fujitsu Siemens Amilo Pi2550 har bättre processor samt större hårddisk, dock ett långsammare grafikkort jämfört med Asus:en.

Acer Extensa 5620G-5A2G25Mi verkar vara ett hyfsat mellanting mellan de två tidigare modellerna, en lite bättre processor än Asus:en, samt lite bättre grafikkort än Fujitsu-Siemens-datorn.

Finns säkerligen fler modeller som inte dök upp i min snabba filtrering på Prisjakt, det är tyvärr rätt ofta som info om grafikkretsar inte är inmatade på flera modeller där vilket gör att de försvinner när man filtrerar.

Du kan även kika lite på Dells olika modeller, har för mig man kan få till ett hyfsat schysst paket av deras Inspiron, Studio eller XPS i storleken 15.4", särskilt om det finns någon bra rabattkod att tillgå.

Den här listan ger en bra överblick över hur olika grafikkretsar på bärbara presterar jämfört med varandra med.

Medlem

Om du vill ha något krut alls i grafiken så behövs ett separat grafikkort, http://www.webhallen.com/prod.php?id=90235

Där är en, dock 7000kr, men svårt att hitta under 6000 som inte har moderkortsgrafik (om nu det ordet finns...)


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Har suttit och funderat ett tag och den som känns som att den som väger mest är Asus X50SL. Jag tänkte på det du sa nj ifall det kanske inte är det bästa alternativet för pengarna. Men om man tittar runt lite så verkar den ju ändå vara mycket prisvärd men tanke på vad man får. Det har varit svårt att hitta några direkta recensioner på den dock. Efter lite googlande verkar det som att Asus X-serier kommer från någon av deras F-serier med diverse hårdvara utbytt för att sänka priset lite.

Men rent spontant så känns det som att den kommer prestera tillräckligt för mina krav. Prislappen på nästan 6000 är verkligen det högsta jag kan sträcka mig. Annars såg ju den du rekommendera tysonayt verkligen schysst också. Men den överskrider budgeten lite och torrt bröd har bara sin charm ett par dagar...

Medlem

Sparar pengar och köp en mac.

Inaktiv

Hur går de två ihop?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Precis.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Hur går de två ihop?

Mervärde.

Inaktiv

Fast det sparar man ju inte pengar på. Mervärdet som MacBook har är ju främst design och eventuellt att man gillar OSet, de är ju oftast på intet sätt bättre i något annat avseende. Att då betala flera tusen kronor mer än man tänkt är ju idioti.'
Dålig förslag med dålig motivering.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Det blev en Asus X50SL tillslut. Får tacka alla för svaren. Måste säga att jag verkligen känner mig helnöjd. Tycker att den är riktigt smidig att använda och prestandan räcker till gott och väl.

1
Skriv svar