3870 crash när man lirar!!

Inaktiv
3870 crash när man lirar!!

Hejsan har precis köpt mig ett HD 3870 kort som jag tänkte skulle passa sig fint att köra dom nya spelen med men det funkar inte riktigt som jag tänkt mig!

Kortet blir ungefär 70grader celcius när man startar ett spel oavsett om det är harpan eller crysis.
Problemet är att efter just 75grader som kortet blir av 1 minuts hårt spelande i startmenyn så fryser hela skärmen och reboot krävs.jag har uteslutit dom flesta tänkbara problemen själv:
Det är inte nätagget (Corsair TX750 watt) som är för klent.både fläkten och flänsen på kortet funkar som dom ska.har alla nyaste uppdateringar till kortet/bioset och proccen (vad nu de ska va bra för) Clocken står på fabriksinställning.så har inga mer idear. så jag vänder mig mot mina fellow nerds här på fz så jag kan lista ut om jag verkligen behöver en ny ugn eller om jag bara ska använda min nya stekhäll från radeon.:up:


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem

Ladda ner Catalyst 8.10 och dra upp fläkthastigheten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Blir det inte varmare än 75 grader när du spelar så är det inte värmeproblem... Kortet skall inte påverkas av den temperaturen...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Blir det inte varmare än 75 grader när du spelar så är det inte värmeproblem... Kortet skall inte påverkas av den temperaturen...

Hur varma måste korten bli innan det blir något problem? Mitt 8800GTS brukar vara runt 80 grader när jag spelar:\

Inaktiv

En bit över 100 tror jag är den allmänt vedertagna "sanningen".


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

de börjar inte smälta förrän vid 130 grader har jag hört:)

Medlem

Då är det lungt

1
Skriv svar