Köptips - Bärbar speldator för under 22 000

Medlem
Köptips - Bärbar speldator för under 22 000

Jag köpte nyss en GGS-Data Style-Note, M570TU-4G+, T9400 med GeForce 8800M GTX (http://www.ggsdata.se/laptops/stylenotem570tu4g-9400.html) och är väldigt nöjd när jag spelar på denna dator.

Fick den lite billigare, inklusive Vista, så hela kalaset slutade på 21 200 och perfekt komplement till min PC och PS3 tyckte jag men tappade hakan när jag började spela. Allt flöt bättre och vackrare än på min förstagenerations Dual Core Duo 2,2 GHz med N 8800 GTS 640 Mb. Ändå har jag XP på den och Vista (Ubuntu) på min bärbara.

Grafikkortet verkar omöjligt att uppdatera från Nvidia. Man är hänvisad till byggarna CLEVO, som inte verkar ha varken de senaste stabila uppdateringarna eller beta och detta verkar vanligt med bärbara monsterdatorer av andra märken också. Undra vad som händer om CLEVO kursar?
Sätter man igång Far Cry 2 händer detta:

[http://i39.photobucket.com/albums/e177/svendolph/video_driver...]

Testade några spel:

Bioshock DirectX® 10 Inga problem med 1920 X 1200 upplösning och fulla inställningar i spelet.

Crysis WARHEAD singelplayer flyter på bra i upplösning 1920 X 1200 och gamer (näst högsta inställning i spelet utan AA).

Far Cry 2 DirectX® 10 - Inga problem med fulla upplösning och AA 2.

GTA 4 - Spelet flyter faktiskt ganska bra men laggar lite under onlinspel. Man måste dock hacka in Nvidias Desktopdrivrutiner för att kunna spela spelet.
EDIT 090817
Med senaste uppdateringen av spelet flyter GTA4 smärtfritt i alla lägen på 1400X900

DIRT (Gammalt kärt bilspel) Lackar omärkbart på högsta upplösning 1920 X 1200 och jag är kräsen när jag styr så satte ner upplösningen till 1440 X 900.

GRID (Bilspel) Inga problem att köra högsta upplösning 1920 X 1200

Guitar Hero III går utmärkt att köra fast det i readme stod att spelet inte går att köra med 64 bitars Vista.

Half Life 2, Ep1 och Ep 2 - Orangebox Steam Inga problem att spela Universums i särklass bästa spel på högsta upplösning.

Mercenaries 2: World in Flames fungerar bra med inställningarna 720 P (japp, så är det och detta sandlådespel blir lika snyggt/fult som med PS3).

Portal - Orangebox Steam Inga problem att att köra på högsta inställningar.

Team Fortress 2 - Orangebox Steam Detta onlinespel gick att köra på högsta inställningar.

3dMark 05 visar en bra bit över 14 000 poäng

Jo, jag vet att man kan få en ordentlig monsterdator för de pengarna men Laptop var enda alternativet av olika anledningar. Och HL 2 samt DIRT var mitt mål att konsumera så glatt överaskad blev jag att datorn verkar svälja allt. Spelar som en kratta förresten


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar