Köptips - Q9550, 2GB ram, P5Q Pro, 4850 - 4402 kr...

Inaktiv
Köptips - Q9550, 2GB ram, P5Q Pro, 4850 - 4402 kr...

Q9550, 2GB 800mhz, P5Q Pro, 4850, 4402 kr? Japp!

Som student får du lite lägre pris och slipper frakten... Ni andra dödliga får betala maffiga 93 kr mer för paketet!

Grym deal hur som helst

http://www.dustinhome.se/pd_5010135018.aspx?

Grattis till er som tänkt köpa dator i dagarna.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Omg, jävligt billigt! Kostar inte bara en q9550 runt 3000?


signatur

B lup

Medlem

hur länge varar erbjudandet och vad kostade paketet innan?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

YEAH!:D Om jag hade pengarna så:)

Medlem

jag blev just enormt sugen.. Skulle egentligen köpa nytt vid jul. Tycker ni ja ska slå till nu?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ja, det verkar vara en kanon-deal. Slå till direkt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

hoppas den varar i minst 2 veckor.. Måste göra mig av med min andra dator för att ha råd.

Tänkte mig: det paketet
ett till 4850 för cf
750w corsair
Antec p182
250gb HDD
Windows Vista premium 64bit

Borde landa runt 9500kr.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Visar sig att man tydligen får 4GB och inte 2.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

nice! Har jag valt rätt delar?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Är du säker på att det stöder 16x när båda grafikkorten är i?


signatur

B lup

Inaktiv

Asså, najs najs Kanske blir ett sånt paket, hur länge varar kampanjen ?

Btw, är det stör skillnad mellan det grafikkortet och 4780 ?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

@ Eottt, nej, P5Q är ett P45 och stödjer som max x8 med 2 grafikkort.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av quadpod:

Asså, najs najs Kanske blir ett sånt paket, hur länge varar kampanjen ?

Btw, är det stör skillnad mellan det grafikkortet och 4780 ?

http://sweclockers.com/articles_show.php?id=6114&page=10


signatur

B lup

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

@ Eottt, nej, P5Q är ett P45 och stödjer som max x8 med 2 grafikkort.

Va, det står ju att det har två 16x PCI platser ?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Ja, båda fungerar som x16 om man kör med ett grafikkort men kör du med 2 så får du 2st x8 istället, samma med x38, ska du köra Crossfire med 2st x16 så får man köpa ett x48 moderkort (kan finnas andra men inga jag vet om), dock går de på över 2000kr.
Att det är 2st x8 hindrar dig egentligen inte speciellt mycket dock om man har 2st 4850 men om man kör med 2st 4870x2 så kan man märka skillnad mellan x8 och x16.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Ja, båda fungerar som x16 om man kör med ett grafikkort men kör du med 2 så får du 2st x8 istället, samma med x38, ska du köra Crossfire med 2st x16 så får man köpa ett x48 moderkort (kan finnas andra men inga jag vet om), dock går de på över 2000kr.
Att det är 2st x8 hindrar dig egentligen inte speciellt mycket dock om man har 2st 4850 men om man kör med 2st 4870x2 så kan man märka skillnad mellan x8 och x16.

Jaha okej, så de är så de funkar ..

Hur mkt prestanda vinst tror du jag kan få med två sådana kort i jämförelse med ett ?

Hur mycket kommer 2 st 4850 dra om ett drar 450watt ? Ett 750W nätagg borde väll räcka ?

tack för svar


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Okej, tack Får nog bli ett sånt paket plus ett extra 4850

Men vilket nätaggregat ska jag välja ? Hur många watt behövs ? ^^


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Ett Corsair TX550W räcker finfint.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Visar sig att man tydligen får 4GB och inte 2.

Japp så är det, beställde nyss.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
nj
Medlem
Skrivet av Kaempestore:

Här är ju samma paket ännu billigare?

http://www.dustin.se/productdetails.aspx?prodid=5010135018

3 596,00 kr

Det är exkl moms. Dustin inriktar sig mot företag främst och listar sina priser exkl moms som standard.
DustinHome är deras "vanliga" konsumentbutik och listar priser inkl moms, har ett litet annorlunda utbud och lite andra priser med.

Medlem

Får jag bättre prestanda/pris om jag väntar till februari och köper nya grejer då?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Får jag bättre prestanda/pris om jag väntar till februari och köper nya grejer då?

Jaa det får du, samtidigt som du får ännu bättre om du väntar 3-4 månader till efter februari... man kan inte hålla på o vänta ut det sådär tycker ja. Är du sugen på en ny dator nu och har pengarna tycker ja du ska satsa nu. Detta är dessutom ett erbjudande som inte kommer så ofta.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av quadpod:
Skrivet av v1ctory:

Får jag bättre prestanda/pris om jag väntar till februari och köper nya grejer då?

Jaa det får du, samtidigt som du får ännu bättre om du väntar 3-4 månader till efter februari... man kan inte hålla på o vänta ut det sådär tycker ja. Är du sugen på en ny dator nu och har pengarna tycker ja du ska satsa nu. Detta är dessutom ett erbjudande som inte kommer så ofta.

Är inte enormt sugen på en ny dator nu.. Kan kanske vänta ett halvår för att få bättre prestanda. Min budget kommer ligga runt 9500kr utan operativ.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av quadpod:
Skrivet av v1ctory:

Får jag bättre prestanda/pris om jag väntar till februari och köper nya grejer då?

Jaa det får du, samtidigt som du får ännu bättre om du väntar 3-4 månader till efter februari... man kan inte hålla på o vänta ut det sådär tycker ja. Är du sugen på en ny dator nu och har pengarna tycker ja du ska satsa nu. Detta är dessutom ett erbjudande som inte kommer så ofta.

Är inte enormt sugen på en ny dator nu.. Kan kanske vänta ett halvår för att få bättre prestanda. Min budget kommer ligga runt 9500kr utan operativ.

Jaa okej, upp till dig såklart Själv tyckte jag det var för svårt att motstå


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Kaempestore:

Här är ju samma paket ännu billigare?

http://www.dustin.se/productdetails.aspx?prodid=5010135018

3 596,00 kr

Det är exkl moms. Dustin inriktar sig mot företag främst och listar sina priser exkl moms som standard.
DustinHome är deras "vanliga" konsumentbutik och listar priser inkl moms, har ett litet annorlunda utbud och lite andra priser med.

Aha på så vis.

Medlem
Skrivet av quadpod:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av quadpod:
Skrivet av v1ctory:

Får jag bättre prestanda/pris om jag väntar till februari och köper nya grejer då?

Jaa det får du, samtidigt som du får ännu bättre om du väntar 3-4 månader till efter februari... man kan inte hålla på o vänta ut det sådär tycker ja. Är du sugen på en ny dator nu och har pengarna tycker ja du ska satsa nu. Detta är dessutom ett erbjudande som inte kommer så ofta.

Är inte enormt sugen på en ny dator nu.. Kan kanske vänta ett halvår för att få bättre prestanda. Min budget kommer ligga runt 9500kr utan operativ.

Jaa okej, upp till dig såklart Själv tyckte jag det var för svårt att motstå

Självklart var det enormt svårt att motstå, jag satt ocg dreglade bakom skärmen Men när jag tänkte efter så finns det inte så många spel till pc som intresserar mig just nu. Enda anledningen jag ser till att köpa ny pc är att kunna maxa crysis (Far cry 2 köper jag till ps3). Så jag väntar så länge jag kan hålla mig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Min brorsa köpte paketet och jag kan bekräfta att man fick med 4GB RAM ( 4x1GB ).

Medlem

ursäkta att jag lånar erna tråd lite.
funderar på detta paketet.

men en liten fråga, har amd dual core 6000 och ett geforce 8800gts 320megs varianten.
ett asus moderkort ej am2+ bara am2.

om jag köper detta paketet,kommer jag då märka "grym" skillnad eller ska jag behålla mitt?

får ju runt 1500 för grejorna och ett nytt grafikkort kostar ändå en del..

vad tror ni?

Mvh Cluedo

12
Skriv svar