Avinstallera utan avinstallationsfil?

Medlem
Avinstallera utan avinstallationsfil?

*sigh*

Ännu ett problem. Som sagt... har formatera om C-paritionen men har alla mina spel installerade på D. Eftersom det blev en nyinstallation av Windows så har ju spelen registrerats (eller vad man ska säga) och visas då inte upp i Lägga till/ta bort program. Hur gör jag då för att avinstallera ett program/spel som varken syns i Lägga till/ta bort program eller har någon avinstallationsfil?

Om jag inte kommer ihåg helt fel ska kan man väl kunna skriva in något väldigt simpelt kommando i Kör-rutan? Har för mig att det var något liknanden "spel.exe -uninstall", eller är jag helt ute och cyklar?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

om du har formaterat, så varför tar du inte bara bort spelkatalogerna?
det du är "rädd" för är ju att saker i registret och möjligen lite save-filer i system-kataloger skulle finnas kvar.. ..men dom har du ju formaterat bort


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

om du har formaterat, så varför tar du inte bara bort spelkatalogerna?
det du är "rädd" för är ju att saker i registret och möjligen lite save-filer i system-kataloger skulle finnas kvar.. ..men dom har du ju formaterat bort

Du vet... jag ska nog försöka tänka lite mer klartänkt emellanåt. Känns som jag startat ett par trådar som jag mer än väl skulle kunna ha listat ut själv om jag bara tänkt något längre.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar