Byta enhetsbeteckning?

Medlem
Byta enhetsbeteckning?

Problem på problem...

Som jag påpekat i ett par andra trådar här på mjukvarudelen blev jag tvungen att formatera om C-paritionen efter ett litet missöde med Nero. Efter formateringen märkte jag att mina DVD-spelare har bytt enhetsbeteck från E och F till J och K. Har, som ni kan se på bilden här nedanför, ett antal onödiga flyttbara diskar för bl.a. minneskort som jag aldrig använder.

Jag undrar alltså om det på något sätt går att byta tillbaka enhetsbetckningen på DVD-spelarna till E och F (vilket naturligvis resulterar i att 2st flyttbara diskar från beteckningarna J och K)? Det här är kanske inte det allvarligaste problemet någonsin, men jag stör mig väldigt mycket på det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

nj
Medlem

Högerklicka på den här datorn -> hantera -> diskhantering.
Där kan du högerklicka på enheterna och välja att byta enhetsbeteckning.

Medlem
Skrivet av nj:

Högerklicka på den här datorn -> hantera -> diskhantering.
Där kan du högerklicka på enheterna och välja att byta enhetsbeteckning.

Har jag missat någonting? De enda enheterna jag hittar där är de 2 partitionerna (C och D), jag vill som sagt byta enhetsbeteckning på DVD-spelarna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Skrolla ner så kommer ju din DVD finnas där, DVDn syns inte i listan högst upp om det inte sitter en skiva i...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Skrolla ner så kommer ju din DVD finnas där, DVDn syns inte i listan högst upp om det inte sitter en skiva i...

Haha, ja du. Jag får nog ta och öppna ögonen. Tittade inte ens på den rätta ytan utan siktade in mig på den övre delen med C och D.

Fungerade fintfint, tack.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

hehe, inte så lätt alltid


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar