Nero - automatisk uppspelning

Medlem
Nero - automatisk uppspelning

Rawr på er,

Har nu råkat ut för ett kanske inte alltför allvarligt men dock så irriterande problem. Hade tidigare Nero 7 Essentials (en något mer begränsad version av Nero) installerat men råkade ut för ett problem vid uppdatering och fixade då istället den fullständiga versionen. Jag har det inställt så att varje gång jag sätter in en tom skiva i DVD-brännaren ska jag få en förfrågan om vad jag vill göra, däribland 3 Nero-alternativ (som ni kan se på bilden här nedanför).

Efter att jag avinstallerade Nero 7 Essentials så kvarstod de här 3 alternativen (dvs. när jag inte hade någon Nero-version installerad överhuvudtaget). Jag tog bort allting som hade någonting med Nero att göra, jag rensade registret både manuellt och med hjälp av CCleaner men ingenting fick bort de 3 alternativen. Gav upp efter ett tag och installerade den fullständiga versionen. Problemet är nu att varje gång jag sätter in tom skiva och trycker på något av de 3 alternativen så startar inte Nero, ingenting händer. Som ni ser under varje alternativ så står det Essentials, vilket jag som sagt inte längre använder.

Någon som har någon aning om hur man kan få det att funka som det ska med den versionen jag använder nu?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Bökigt, jag kommer aldrig mer installera Nero, detta på grund av just såna problem. Värre datorkapning får man leta efter (värre än Norton?)...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Bökigt, jag kommer aldrig mer installera Nero, detta på grund av just såna problem. Värre datorkapning får man leta efter (värre än Norton?)...

Förutom det här problemet har Nero alltid fungerat perfekt för mig. Vad finns det för allt-i-ett-program (data, ljud, image m.m.) som är bättre?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

infrarecorder, exempelvis. gratis är det också.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

infrarecorder, exempelvis. gratis är det också.

Mucho gracias! Ser ut att vara riktigt bra, nu åker Nero ner i tunnan på en gång.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar