Kan man få tillbaka filer efter formatering?

Medlem
Kan man få tillbaka filer efter formatering?

Kan man få tillbaka filer efter formatering? formaterade om datorn igår, "C" sen skulle jag formatera "D" också men så slank det med några filer som inte skulle med, kan jag få tillbaka dem på någt vis?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

kolla i den klistrade tråden "gratismjukvara och nånting", är ganska säker på att det finns något passande program där...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

det finns det. (system rescue cd, exempelvis)


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

det finns det. (system rescue cd, exempelvis)

Lånar tråden lite. Blev tvungen att formatera om C: efter ett litet missöde med Nero (tack för tipset i den andra tråden soya, Nero hamnar aldrig på min dator igen). I alla fall, är inte speciellt kompetent när det kommer till såna här recoverprogram så jag skulle vilja veta om det på något enkelt sätt går att få tillbaka mina e-mail (Thunderbird) och bokmärken (Firefox)?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

vet inte hur man söker efter filer i system rescue, men här är iaf sökvägarna om det kan vara till någon nytta:

C:\Documents and Settings\<Användarnamn>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<mapp med konstiga siffror (finns bara en)>

C:\Documents and Settings\<Användarnamn>\Application Data\Thunderbird\Profiles\<mapp med konstiga siffror>\Mail


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Måste man koppla ur hårddisken och sedan koppla in den på en annan dator? Det är vad jag uppfattade när jag läste om både System Rescue CD och GetDataBack. Det går inte att återställa filerna utan att koppla till/från hårddisken (dvs. köra programmet från hårddisken jag vill ha tillbaka filerna från)?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

du bootar från cdskivan. om du varit dum nog att inte bara formatera, utan dessutom kopiera nya data över den gamla... lycka till.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar