Göra DVD till videofil

Medlem
Göra DVD till videofil

Hejsan!

Jag och några vänner har gjort en film som en del av ett skolarbete. Alla vill självklart spara filmen, men vi fick endast en kopia i form av en DVD-skiva, vilket innebar att jag blev utsedd till att ordna en digital fil som vi kan skicka till varandra via mail. Jag har försökt med detta ett tag nu men det tycks inte fungera.

Varken mitt WinAmp eller min WMP lyckas spela upp filen. WMP säger att "Det går inte att spela upp den här DVD:n eftersom ingen kompatibel DVD-avkodare har installerats på datorn."
WinAmp bara sprakar.

Det gick dock utmärkt att spela upp filen i VLC, och jag har letat lite bland det programmets funktioner. Jag försökte med att "streama" filmen till en fil, men det var uppenbarligen inte en funktion som fungerade för det här ändamålet.

Filmen är 10-15 min lång och redigerad på en mac hos medieteket här i Sthlm.

Är det någon som har ett tips på något program där jag kan konvertera den här filmen till en .AVI eller .MPG eller något annat vanligt filmformat? Andra förslag uppskattas givetvis också!

Tack på förhand!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
1
Skriv svar