Disc may be dirty or damaged.

Medlem
Disc may be dirty or damaged.

köpte ett spel (beg) från EB Games förra veckan och upptäckte ganska direkt att när spelet hamnade i loading efter en bana (eller ja, ett race, var Moto GP 3 jag köpte) så hände det inget, xbox (1) laddade, lät och "klickade" ett tag, för att säkerligen 2 minuter senare klaga på att skivan skulle vara repig...

levde med detta i två dagar i tro och hopp om att det bara var något enkelt strul, men det blev till 90% alltid så efter ett race, även efter att ha studerat skivan och gjort den så rent man kan göra (inga synliga repor eller något sådant).

iallafall så gick jag tillbaka med det och fick pengarna tillbaka, inget mer med det - så hittade jag samma spel på blocket.se och köpte det från en nisse där (då jag verkligen vill ha det)
och nu när jag precis fick hem det så upptäcker jag samma sak... Loading till menyn osv, är inget problem, men sen lyckas man inte köra mer än ett race så måste man vänta igenom hela loading i 2 minuter för att sedan stänga om och starta om xbox för att kunna få köra igen (med undantag en gång var tionde typ...)

någon som har en aning om vad som är fel?

är ju två helt oberoende skivor av varandra med samma strul (okej, samma spel och samma xbox, men WTF!?)
inget annt spel jag äger strular så (har tolv spel totalt)

(alla spel är original och XBOXet är inte chippat)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

låter ju som en bugg.
just ditt xbox och spelet verkar inte gilla varandra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

någon som har någon ide/lösning på problemet!?

kortfattad version:

* Två exemplar av Moto GP 3 strular på mitt XBOX, kan bara köra ett race sen vid loading-sekvensen så stannar XBOXet
* Båda spelen är original
* Mitt XBOX är original
* Alla mina andra (elva) spel fungerar felfritt med XBOXet (samtliga original)

(kunde detta inte varit det mindre roliga spelet Burnout 2 eller Over the Hedge eller whatever som strulat, inte mitt favoritspel...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

1
Skriv svar