Inaktiv
mus+keyboard

Nu när c&c 3:tiberium wars och halo wars kommer ut, har microsoft planer på att släppa mus och tangentborg till 360:n eller iaf en mus? Då jag som inbiten strategispelare på pc så hade det varit mykcet uppskattat. Någon som vet något?

Medlem
Skrivet av F_ready:

Nu när c&c 3:tiberium wars och halo wars kommer ut, har microsoft planer på att släppa mus och tangentborg till 360:n eller iaf en mus? Då jag som inbiten strategispelare på pc så hade det varit mykcet uppskattat. Någon som vet något?

De har precis gått ut med att de ska släppa ett mini-tangetbord som du kan koppla in kontrollen och du kan ju även använda ett vanligt USB-tangentbord men ingetdera har stöd för spel utan endast för att chatta och liknande funktioner. Skulle inte räkna med att de funderar på att implantera något stöd för spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Så då lär man inte kunna lira UT3 med mus + tgb med xboxen då. Blir att byta till en ps3:a när UT3 släpps då.

Medlem
Skrivet av asdf2:

Så då lär man inte kunna lira UT3 med mus + tgb med xboxen då. Blir att byta till en ps3:a när UT3 släpps då.

Varför lira UT3 med tgb + mus?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av asdf2:

Så då lär man inte kunna lira UT3 med mus + tgb med xboxen då. Blir att byta till en ps3:a när UT3 släpps då.

Varför lira UT3 med tgb + mus?

För det är som att lira flygsimulator med tangentbordet, det går men man missar ½ konceptet.

Medlem

UT hör hemma på PC!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

ut med ut till pc och in med ut till konsol

Inaktiv

tycker faktiskt att det är rätt kasst av microsoft, vill dem inte tappa marknad till datorerna eller vad handlar det om ? Det är en oskriven regel med mus till strategispel. och även manager

Medlem

Är det Unreal Tournament 3 vi snackar om nu?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Dena eviga meningslösa diskussion. De flesta som har konsoller sitter och lirar i soffan framför en tv. Där är det inte speciellt smidigt med mus eller tangentbord. Skulle dem gå ifrån detta och designa spel runt mus och tangentbord så skulle hela detta koncept förstöras. Nej låt konsollerna behålla sina handkontroller, det är ju det som gör dem så sköna att spela på... mycket mer avslappnat med en handkontroll. Sen att det såklart blir lite svårare att spela vissa typer av spel är inge som stör mig.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

vilken tur att det inte stör dig, men jag tycker att det är fel att kategorisera människor efter vad dem spelar för plattform då jag spelar både och, startade denna tråden enbart för att få reda på om mus eller tangentbord är något som kommer till 360:n, inte för att disskutera om att det förstör hela konceptet med konsol.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Dena eviga meningslösa diskussion. De flesta som har konsoller sitter och lirar i soffan framför en tv. Där är det inte speciellt smidigt med mus eller tangentbord. Skulle dem gå ifrån detta och designa spel runt mus och tangentbord så skulle hela detta koncept förstöras. Nej låt konsollerna behålla sina handkontroller, det är ju det som gör dem så sköna att spela på... mycket mer avslappnat med en handkontroll. Sen att det såklart blir lite svårare att spela vissa typer av spel är inge som stör mig.

Nja, just Unreal tournament serien är lite speciellt. Lira halo serien på h-kontroll är inga problem och du missar inget. Men UT är så uppbyggt på moves och att man ska ha sån idiot kontroll på gubben vilket man inte får med h-kontroll. Ungefär som att lira guitar hero utan gitarr. Och det hade varit väldigt smidigt om man slapp köpa en ny dator endast för UT3, alla andra spel kan man köra med h-kontroll.

Medlem

Jo vet att både Quake och Unreal skulle bli helt andra spel med handkontroll, men tycker fortfarande inte det är någon bra lösning att stöda mus och tangentbord på konsoll. Men visst kan jag se att folk gärna skulle se det, och isåfall måste det finnas något sätt att spärra folk från att joina din server så alla slåss på lika villkor. Dvs antingen folk med bara Handkontroll, eller folk med bara Mus+Tangentbord.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

nu vet ni ju inte hur nästa UT till XB360 kommer vara så om man "måste" ha mus+tangentbord vet vi inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Läste Gamereactor nyss och de har spelat det. Dock inte på 360, men det har frågat producenten Jeff Morris: Kommer man sitta och längta efter tangentbord och mus i Tv-soffan? Svaret blev att det blir en smärtfri övergång.

Får väll hoppas på att det stämmer..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av F_ready:

Nu när c&c 3:tiberium wars och halo wars kommer ut, har microsoft planer på att släppa mus och tangentborg till 360:n eller iaf en mus? Då jag som inbiten strategispelare på pc så hade det varit mykcet uppskattat. Någon som vet något?

Jag föreslår att du laddar ner BFME 2-demot på Xbox Live och testar då kontrollerna antagligen kommer vara snarlika.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av F_ready:

Nu när c&c 3:tiberium wars och halo wars kommer ut, har microsoft planer på att släppa mus och tangentborg till 360:n eller iaf en mus? Då jag som inbiten strategispelare på pc så hade det varit mykcet uppskattat. Någon som vet något?

Jag föreslår att du laddar ner BFME 2-demot på Xbox Live och testar då kontrollerna antagligen kommer vara snarlika.

Tro det eller ej, men det går faktiskt riktigt smärtfritt att lira BFME 2 på Xboxen

Medlem

vanesak bara ju. Hade väldiga probs innan jag vande mej vid boxen som spelbas

Inaktiv
Inaktiv

Jag vet inte med er, men när jag köpte min 360 så hade jag ingen tidigare erfarenhet av att spela fps med handkontroll och jag trodde att det skulle vara hopplöst. Men gick genom halo & halo 2, och senare även gears of war och CoD-serien, nu är det som ingenting, men just strategispel är speciellt.

1
Skriv svar