Inaktiv
förvirad

jag är helt jävla lost nu vet ej vad jag ska skaffa ps3,xbox360 eller bara hålla mig till min kära pc:\

Medlem

Um, ok. Vad är du ute efter liksom? Själv så väljer jag PS3 över 360 vilken dag som helst, men du ger oss inte så mycket att arbeta med. >_>

Inaktiv

det är graffiken och dom bästa spelen jag går utifrån och om det är värt pengarna

Medlem

bästa spelen kan du endast svara på själv...sätt dig och kolla igenom vad som finns/skall komma till de båda konsollerna och besluta dig utefter det.

360n är billigare, men ps3an ger mer hårdvara och är i princip ofelbar, medans 360n lider av en del problem.

Men självklart föredrar jag en ps3 alla gånger, detta är trots allt ett ps3 forum du ställer frågan i


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

vad är det för problem med xbox360

Medlem

de slutar fungera

nä jag vet inte vad det är som gör det men sök på red ring of death, eller spana runt på xbox forumet så ser du vad jag menar.

nu är det ju inte alla boxar som kraschar, finns ju många som inte haft några problem alls (hävdar de iaf) så om du är sugen på en 360 så låt inte detta oroa dig, du har ju dessutom garanti m.m.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Värt att notera är oxå att du inte skänker pengar till Microsoft genom att köpa en PS3.

Windows är ett virus.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

nja det lutar mott ps3 men det är jävligt dyrt för en snubbe som går i åttan

Medlem

Mjo det må vara dyrt. Men gör som så att du säger till din mor att du vill ha en Ps3 i Julklapp, och som tack så diskar du fram till Nyår!

Inaktiv

ne orka diska men jul klapp är bra ide

Medlem

diska några månader för en ps3a är inte jobbigt!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

diska några månader för en ps3a är inte jobbigt!!

Nej, det är helt klart värt det!

Önskar själv att man bara behövde diska för att få tag i en PS3:a

Inaktiv
Skrivet av BULP:

Värt att notera är oxå att du inte skänker pengar till Microsoft genom att köpa en PS3.

Tja, köper du en 360 så "skänker" du ju inte pengar till Sony....

Sen vet jag inte om denna fråga är så bra att ställa i vare sig PS forumet eller xbox forumet, om man inte redan bestämt sig och vill höra att man valt rätt...

Medlem

Jag antar att personen i fråga sökt sig till Ps3-forumet just pga att mognadsnivån ibland Ps3-ägarna är befintligt högre än hos just Xbox360-ägarna. *Bite me*

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

Jag antar att personen i fråga sökt sig till Ps3-forumet just pga att mognadsnivån ibland Ps3-ägarna är befintligt högre än hos just Xbox360-ägarna. *Bite me*

ASG!
Tror båda forumen har sin skörda del av omogenhet...

Inaktiv

ja jag valde ps forumet för jag tycker att ps3 är interessantast.
och det är inte jobbigt att diska några månader för ps3 men diska nja

Medlem

Kan inte övertyga vilken maskin en individ ska köpa. Men jag kan förklara varför jag köpte en PS3:a istället för en XBOX360:

Fördelar med PS3:an-----------------------------------------------------
* Tycker den har bättre hårdvara (framtidsäker)
* Blueray som ger mer utrymme för spelutvecklarna samt att man kan titta på Blueray-filmer
* Design och funktioner tror jag är bättre en 360:an
* Många bra kommande spel (Killzone 2, Ratchet & Clank, Little Big Planet m.m)
* Home ser ut att bli spännande
* Inget abonnenmang behövs för att spela och ladda ner demos
* Så vitt jag vet är den nästan felfri gentemot vad man hört om 360:an
* Hade en PS2:a innan
* Övriga detaljer är handkontrollerna, Eyetoy verkar vara roligt samt mera som jag inte kommer på.

Nackdelar------------------------------
* Just nu inte så många bra spel som är släppta (men dom är tillräckliga för tillfället)
* Dyr


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Ser man till spelen i dagsläget skulle jag nog välja 360n. De flesta som finns till PS3 finns också till 360, men man skall icke glömma att det kommer nog dyka upp ett par heta spel i framtiden. Men det beror ju också på vad man gillar.

Bluray-spelare tycker jag annars är ett bra argument till att välja just PS3, men då bör man ju också gilla att se på film. Sen är ju PSN (onlinetjänsten) gratis vilket xbox live inte är. Inte för att det är dyrt med live, men gratis är gott.

Skakfunktion i kontrollen är ett litet minus dock. Man saknar det lite, men det går att leva utan.

Sen låter inte PS3 lika mycket om man nu stör sig på ljudnivån.

Glömde ju säga att man kan lira dom flesta PS1 och 2 spel på den också. Finns ju en hel hög med gamla godbitar. Samma sak gäller ju även 360 där gamla xbox-spel funkar. Skillnaden är väl dock att det inte finns några gamla xbox-spel som är bra

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av BULP:

Värt att notera är oxå att du inte skänker pengar till Microsoft genom att köpa en PS3.

Tja, köper du en 360 så "skänker" du ju inte pengar till Sony....

Förvisso sant. Relevant hur?

(Jag gillar helt enkelt inte Microsoft. Ominstallation av Windows någon? )


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

kolla vilka spel du vill ha.
finns ett antal spel som finns till båda konsolerna dock verkar många av dom vara portar från 360 till Ps3 och dom spelen verkar lida av olika saker som grafikbuggar eller allmän konstig kännsla gentemot 360-versionen.

själv har jag redan valt en 360 före PS3 fast jag kommer skaffa en ps3 är jag ganska säker på så småningom gäller bara att det kommer nå vettiga spel och att den blir billigare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

köp en 360 nu så har du nått o slå på;) haha så önskar du dej ps3 te jul;) då har du nått o spela på;) hahah

Inaktiv

*vantskruv*

*Inget abonnenmang behövs för att spela och ladda ner demos *

jadu men eftersom man betalar för xbox online funktion så har man och kommer få tillgång till mer tjänster.
man får vad man betalar för.
så ps3s online del är gratis och då får man mycket ?
nej tror inte det.

Inaktiv

ja det blir ps3 men det blir som jul klapp.

Medlem

rätt val grabben klart du inte köper en konsol som har sloganen: "köp 360, bli döv!"

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

rätt val grabben klart du inte köper en konsol som har sloganen: "köp 360, bli döv!"

det där stämmer inte,
sloganen är,
köp 360, få ont i din röv.

för 360 är så kul att du får sittsår för du vill aldrig sluta lira.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Ser man till spelen i dagsläget skulle jag nog välja 360n. De flesta som finns till PS3 finns också till 360, men man skall icke glömma att det kommer nog dyka upp ett par heta spel i framtiden. Men det beror ju också på vad man gillar.

Bluray-spelare tycker jag annars är ett bra argument till att välja just PS3, men då bör man ju också gilla att se på film. Sen är ju PSN (onlinetjänsten) gratis vilket xbox live inte är. Inte för att det är dyrt med live, men gratis är gott.

Skakfunktion i kontrollen är ett litet minus dock. Man saknar det lite, men det går att leva utan.

Sen låter inte PS3 lika mycket om man nu stör sig på ljudnivån.

Glömde ju säga att man kan lira dom flesta PS1 och 2 spel på den också. Finns ju en hel hög med gamla godbitar. Samma sak gäller ju även 360 där gamla xbox-spel funkar. Skillnaden är väl dock att det inte finns några gamla xbox-spel som är bra

Rumble kommer tillbaka.

http://au.ps3.ign.com/articles/821/821010p1.html

Medlem

Jag valde PS3 därför att den kändes lyxigare och som BBB sa, "Man får vad man betalar för". Dessutom räknade jag med att de flesta X360-spel skulle släppas på PC också. Bioshock gick utmärkt att köra på min PC.

Det enda jag suktar efter på X360 nu är Mass Effect.

Medlem

PS3 har väl typ Open Network eller nåt sånt. Så man kan typ göra en bana för UT3 på en PC, lägga upp det på nätverket och så kan vem som helst som vill skaffa den.
Plus, spel som Resistance visar att ett gratis onlineläge funkar hur bra som helst.

Medlem

I slutändan är det spelen som avgör om en internettjänst är bra eller inte, inte kostnaden på den Inte testat PS3s tjänst men låter ju OK att spela med iaf


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

*vantskruv*

*Inget abonnenmang behövs för att spela och ladda ner demos *

jadu men eftersom man betalar för xbox online funktion så har man och kommer få tillgång till mer tjänster.
man får vad man betalar för.
så ps3s online del är gratis och då får man mycket ?
nej tror inte det.

Tror inte det är värt att betala för de tjänster man får via 360. BangBoomBang, kan du förklara för mig vilka tjänster man får via betalabonnemanget på 360:an? Har inte klarhet över vad som erbjuds där. Tycker personligen att PSN är väldigt bra och kvalitativ med filmtrailers, speltrailers, tillägg till spel (både gratis och kostnad) och demos. Dessutom finns det en lättsam internetbrowser om man bara vill titta på något lite snabbt, fungerar väldigt bra, dock med vissa begränsningar när det gäller flash, men det är väldigt praktiskt. Dessutom är det enkelt att koppla till ett tangentbord och mus vilket gör browsern ännu mer lätthanterad.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

12
Skriv svar