Final Fantasy VII till Ps3?

Medlem
Final Fantasy VII till Ps3?

Ännu ett rykte har nått ut till den stora massan om en "remake" av FFVII till Ps3. Men nu är det kanske första gången som det har tagit en fysisk form?
Franska Jeuxfrance.com har nämligen luskat ut någonting nytt angående "remaken" genom Final Fantasy VII: Crysis Core.
Lite citat:

"Enligt franska Jeuxfrance.com innehåller PSP-spelet Crisis Core: Final Fantasy VII, som nyligen släppts i Japan, saker som pekar åt en remake av klassiska Final Fantasy VII. När PSP-spelet klaras för andra gången drar en trailer igång som följs av texten "to Be continued in Final Fantasy VII", vilket kan tolkas som att en remake utvecklas. Dessutom finns en liknande text i den bok som följer med specialutgåvan av Crisis Core: Final Fantasy VII. Texten lyder: "We hope to meet Final Fantasy VII..."

Vad tror ni?

Medlem

Annars kan det ju vara så att final fantasy VII redan existerar sedan ett par år tillbaka.

Det släpptes ju faktiskt 1997 och det finns många nya & gamla gamers som missade det. Core är ju faktiskt PRE-FF7, så varför inte köra igenom gamla 7an för att få fortsättning? Detta om en remake existerar endast tackvare trailern på e3 för ett antal år sen för att hypa ps3an -.-

Inaktiv

det är väl den som ska komma till 360 ?
2 st final fantasy kommer ju till 360

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

det är väl den som ska komma till 360 ?
2 st final fantasy kommer ju till 360

Det är FFXI du syftar på.

Angående remaken så tror jag inte ett dugg på det i och med att Square Enix förnekat det nu hur länge som helst. Blir väl ännu en spin-off isf.

Medlem

Eller hur... Den där E3 trailern där FF7s intro hade gjorts i PS3 grafik bekräftades ju som ett helt vanligt techdemo. Square Enix har klart och tydligt sagt att en remake på FF7 inte är aktuellt.

Inaktiv

jodå det är helt klart att 2 ff kommer till 360.

det stod på en sida som beskrev vad ms presskonferens visade för nån vecka sen.

dom hade ju en *hemlig presskonferens*

och där var titlar man inte trodde skulle komma som kommer.

http://www.planetxbox360.com/index.php/articledetails/show/26...

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jodå det är helt klart att 2 ff kommer till 360.

det stod på en sida som beskrev vad ms presskonferens visade för nån vecka sen.

dom hade ju en *hemlig presskonferens*

och där var titlar man inte trodde skulle komma som kommer.

http://www.planetxbox360.com/index.php/articledetails/show/26...

Du är ju helt sanslös. Alla andra pratar om äpplen, du pratar om makaroner. Hur vore det om man för en gångs skull kunde läsa de tidigare inläggen istället för att skriva massa skit?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jodå det är helt klart att 2 ff kommer till 360.

det stod på en sida som beskrev vad ms presskonferens visade för nån vecka sen.

dom hade ju en *hemlig presskonferens*

och där var titlar man inte trodde skulle komma som kommer.

http://www.planetxbox360.com/index.php/articledetails/show/26...

Är du trög på nåt sätt? Det står klart och tydligt:
# Final Fantasy XI Play Online All in One Pack 2007" (SQUARE ENIX)
# "Final Fantasy XI Wings of the Goddess" (SQUARE ENIX)

XI = 11, det är spelet plus en expansion. Sen hur du får det till 7 fattar jag inte.

Inaktiv
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av BangBoomBang:

jodå det är helt klart att 2 ff kommer till 360.

det stod på en sida som beskrev vad ms presskonferens visade för nån vecka sen.

dom hade ju en *hemlig presskonferens*

och där var titlar man inte trodde skulle komma som kommer.

http://www.planetxbox360.com/index.php/articledetails/show/26...

Du är ju helt sanslös. Alla andra pratar om äpplen, du pratar om makaroner. Hur vore det om man för en gångs skull kunde läsa de tidigare inläggen istället för att skriva massa skit?

ähh tagga ner din fjant.
vet bara att 2 st ff kommer till 360.
sen vilka som kommer bryr jag mig inte för jag spelar inte skiten.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av BangBoomBang:

jodå det är helt klart att 2 ff kommer till 360.

det stod på en sida som beskrev vad ms presskonferens visade för nån vecka sen.

dom hade ju en *hemlig presskonferens*

och där var titlar man inte trodde skulle komma som kommer.

http://www.planetxbox360.com/index.php/articledetails/show/26...

Du är ju helt sanslös. Alla andra pratar om äpplen, du pratar om makaroner. Hur vore det om man för en gångs skull kunde läsa de tidigare inläggen istället för att skriva massa skit?

ähh tagga ner din fjant.
vet bara att 2 st ff kommer till 360.
sen vilka som kommer bryr jag mig inte för jag spelar inte skiten.

Jag håller med fullständigt. Fakta är överskattat. Man ska inte behöva ha rätt för att få fram en poäng.

Inaktiv

rätt eller fel, jag kan inte det romerska räkne sättet,
så visst har jag väl fel eller nåt vad det gäller nummer.
vet inte ens vilket nummer det är på denn ff som kommer till krysslådan.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

rätt eller fel, jag kan inte det romerska räkne sättet,
så visst har jag väl fel eller nåt vad det gäller nummer.
vet inte ens vilket nummer det är på denn ff som kommer till krysslådan.

Ja du, käre BBB. Du tror då kanske inte att det är dags att läsa igenom vad andra personer skriver istället för att komma med meningslösa inlägg som inte handlar om det som faktiskt diskuteras?

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av BangBoomBang:

rätt eller fel, jag kan inte det romerska räkne sättet,
så visst har jag väl fel eller nåt vad det gäller nummer.
vet inte ens vilket nummer det är på denn ff som kommer till krysslådan.

Ja du, käre BBB. Du tror då kanske inte att det är dags att läsa igenom vad andra personer skriver istället för att komma med meningslösa inlägg som inte handlar om det som faktiskt diskuteras?

Och kanske till och med läser igenom den där sidan han länkat till i denna tråden, samt ett gäng andra trådar. Men som sagt. Fakta ska man inte lägga för mycket vikt vid. Den som hörs mest har rätt.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

rätt eller fel, jag kan inte det romerska räkne sättet,
så visst har jag väl fel eller nåt vad det gäller nummer.
vet inte ens vilket nummer det är på denn ff som kommer till krysslådan.

Nej och inte kan du skriva heller. Kanske dags att gå om skolan...

Medlem

roligt


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

jag hoppas då verkligen på en remake, jag har tyvärr missat 7:an för att jag aldrig ägde en ps2 men är något enormt sugen på att köra igenom det nu på ps3:an, fast mordernare grafik vore ju trevligt som sagt

Inaktiv
Skrivet av galth:

jag hoppas då verkligen på en remake, jag har tyvärr missat 7:an för att jag aldrig ägde en ps2 men är något enormt sugen på att köra igenom det nu på ps3:an, fast mordernare grafik vore ju trevligt som sagt

Tur för dig då, då FFVII kom till PSX...

Medlem

Spelar grafiken så stor roll egentligen? Jag störs inte alls av grafiken i 7:an. Spelet är så jäkla bra att man inte tänker på det.

Medlem

för oss som spelade det när den grafiken var "the shit" så spelar det nog ingen roll, vi kan spela igenom ff VII gång på gång på gång utan att tänka på grafiken (precis som med MGS1)

men jag tror det är svårt att locka nya spelare till gamla spel, de som inte var med på den tiden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

själv klarade jag aldrig skiten då pcversionen var helt jävla cp och fastnade mellan cd 3 och 4 hela jävla tiden.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Om du inte klarar av grafiken som FFVII erbjuder så rekommenderar jag dig att skaffa PC-versionen. Sedan googlar du runt lite efter patcharna som fixar buggarna. Och till sist tankar du hem alla moddar. Nya högupplösta/detaljerade modeller. Bakgrundsbilderna med högupplösning. Och whooooallla så har du ett lite mer modernt FFVII.

1
Skriv svar