Medlem
Warhawk!

Jahapp då var warhawk bundlen med headset o bonusblaha beställt från kanada

Lär ha det före helgen så då blire spela av!
Ni som redan skaffat det, genom import eller nedladdning, äre nå livat på servrarna?

Intresse att dra ihop en fz event nån gång?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Du kommer inte bli besviken på köpet

Men absolut, jag är på.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Servrarna är packade :>

Inaktiv

Man kanske ska orka fixa wifi nån gång ... :E

Medlem

Har då spelat warhawk några timmar nu och tyvärr så är det inte nå vidare första intryck jag fått.

Om man bortser från det buggiga (statsproblem och svårigheterna att ta sig in på servrar) vilket inte skall få besudla min inställning till spelet, så vill jag påstå att spelet redan börjat kännas gammal, efter endast 3 timmars speltid...

Det bjuder inte på något nytt eller innovativt. Vapnen är standard, banorna är standard, spelsätten är FRUKTANSVÄRT standard, och endast warhawksen bjuder på ett uns nyskapande men tyvärr alldeles för lite.
Man får ribbons, medaljer och går upp i rang, men det enda som bjuds på är nya sätt att konfigurera sin avatar, något som sågottsom INGEN överhuvudtaget lägger märke till/bryr sig om när spelet väl startat.

Bästa sättet jag kan beskriva spelet på är som en fördummad variant av battlefield. Enkelt att spela, okomplicerat och relativt taktikbefriat.

Jag har som sagt endast spelat några timmar, och kan inte ge en seriös bedämning förrens yterligare några dagar, men lite smått besviket måste jag påstå att detta nog kommer att säljas vidare inom en månad.

Ingen annan som känner likadant? Som om spelet blev grovt överhypat och har fått alldeles för höga poäng i sina rescensioner?

Undrar om Warhawk fick så höga betyg bara för att det står, i princip, helt utan rivaler inom denna genre till PS3?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte alls, och du verkar tämligen ensam om de åsikterna. Har i princip spelat varje dag sedan spelet släpptes, och märker fortfarande inte av minskat intresse, varken hos mig själv eller de jag spelar med.

Warhawk förblir ett riktigt härligt lir.


signatur
Medlem
Skrivet av Soulless:

Har då spelat warhawk några timmar nu och tyvärr så är det inte nå vidare första intryck jag fått.

Om man bortser från det buggiga (statsproblem och svårigheterna att ta sig in på servrar) vilket inte skall få besudla min inställning till spelet, så vill jag påstå att spelet redan börjat kännas gammal, efter endast 3 timmars speltid...

Det bjuder inte på något nytt eller innovativt. Vapnen är standard, banorna är standard, spelsätten är FRUKTANSVÄRT standard, och endast warhawksen bjuder på ett uns nyskapande men tyvärr alldeles för lite.
Man får ribbons, medaljer och går upp i rang, men det enda som bjuds på är nya sätt att konfigurera sin avatar, något som sågottsom INGEN överhuvudtaget lägger märke till/bryr sig om när spelet väl startat.

Bästa sättet jag kan beskriva spelet på är som en fördummad variant av battlefield. Enkelt att spela, okomplicerat och relativt taktikbefriat.

Jag har som sagt endast spelat några timmar, och kan inte ge en seriös bedämning förrens yterligare några dagar, men lite smått besviket måste jag påstå att detta nog kommer att säljas vidare inom en månad.

Ingen annan som känner likadant? Som om spelet blev grovt överhypat och har fått alldeles för höga poäng i sina rescensioner?

Undrar om Warhawk fick så höga betyg bara för att det står, i princip, helt utan rivaler inom denna genre till PS3?

Tråkigt att du tycker så.

Anledningen att det är så prisat är just pga enkellheten. Det är bara att starta och spela.

Sedan är spele fruktansvärt välbalanserat och slipat.

Men smaken är som baken, alla kan inte vara som din


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

måste alla spel vara nyskapande?
seriöst, då fallet väldigt många spel bort från "wow vad nyskapande och ballt det här spelet är"-listan, Gears of War och Halo faller bort innan man hinner blinka.

warhawk är kanske inte nyskapande..man skjuter på folk, big deal.
men det är med en annan grafisk stil och små ändringar i gameplayet..det är så alla spel är?

warhawk är bra som det är, kanske inte nyskapande med det är det inga spel som är
bioshock? nej

Medlem

nä alla spel måste inte alltid vara nyskapande, men det jag menade var helt enkelt att jag inte tycker warhawk bjuder på något som jag inte kan finna någon annanstans i bättre favör...

men men, jag har spelat några timmar till nu och erkänner att spelet blir bättre och bättre nu
Då jag slutade springa runt och jaga flygplan, nya vapen, o.s.v. och helt enkelt anslöt mig till laget och försöker vinna matchen så vart allt mycket bättre helt enkelt!

Och det faktum att spelet känns fruktansvärt välbalanserat gör att den enkla och simpla spelfilosofin i warhawk blir helt underbar.

Det enda jag önskar nu är att de utvecklar kontrollerna en aning, med nått sorts coversystem när man springer runt som soldat (eldstriderna till fots skulle bli mycket skönare) samt att folk börjar använda sina headsets lite mer.

Jag önskar också nått fruktansvärt att ett spel som detta skulle innehålla ett sorts league-system där man kan starta ligor, tävlingar, turneringar o.s.v. där klaner anmäler sitt intresse och sedan gör upp under en serie matcher. Vore helt klockrent i ett spel som detta!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fungerar statsen som dom ska än?

Medlem

inte för mig iaf men det löser sig nog så smånigom, stats är ju inte så mycket värt om man inte kan låsa upp nytt spelinnehåll (annat än kläder och sånt då)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

de bästa spenderade 280 kronorna på LÄNGE pro på warhawken redan nu

Medlem

Japp, Warhawk är riktigt beroendeframkallande, trots sin enkelhet. Påminner faktiskt lite om det där stridsvagns-spelet som följde med installationsskivan för nätverket hos PS2:an. Allstå enkelheten och beroendeframkallandet. Saknar det spelet en del faktiskt, var så underbart roligt på PS2:an. Någon som kommer ihåg vad det hette?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Ska nog in på Lördag och köpa Warhawk. Ser riktigt kul ut!

Medlem

Köpte Warhawk igår på PSN!

Ska köra lite rankade matcher idag, så lär få storspö. Jag är dålig nog på BF där man kan använda mus och tangentbord
Har inte bemästrat mina skills med PS3-kontrollen än, detta är som sagt min första konsoll sedan Sega Mega Drive

Edit: Har inte bemästrat det svenska språket än heller

Inaktiv

Ah köpte WarHawk inatt på PSN, förbannat jävla roligt måste jag säga, kom på mig själv att klockan var 4 på morgonen när det kändes som om jag bara spelat någon timme


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

de e ass kul köp köp köp

Medlem

jag tycker att det var ett bra spel men jag hade väldigt problem med att komma in på dom blåa servrarna och när jag väl gjorde det så fick jag ingen rank för det ändå >_<

detta gjorde att jag tröttnade på det ganska så fort.
så nu seplar jag final fantasy 9 istället:P

dom har inte fixxat det ännu eller?

står typ att det är 20/32 men sen står det fullt och det är inte uppdaterat i server listan grrr


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

En ny uppdatering kommer i slutet av oktober förhoppningsvis:
http://blog.us.playstation.com/2007/10/19/warhawk-v11-patch-a...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Vill. ha. nya. fordon.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

En till uppdatering kommer också att komma v1.2:

http://blog.us.playstation.com/2007/10/22/warhawk-v12-patch/


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Köpte spelet. endast spelat ett par timmar men går inte bra alls. Jag är allmänt värdelös på att träffa fienden. Har väldigt svårt att sikta med handkontroll förutom när jag flyger. När jag flyger blir jag nerskjuten av AA hela tiden. Kanske blir roligare om jag lyckas träffa fienden nästa gång. får väl åka hem och prova

Medlem

Finns det claner och liknande till spelet? Inhandlar det ikväll.. Skulle vara skoj om det var ett FZ gäng som spelade.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

ja undrar desamma .. vill lira med FZ folk skulle va skit kul!

Inaktiv

fan vi skulle startat våran egen server för FZ folk och röjt lite!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av Bengan87:

ja undrar desamma .. vill lira med FZ folk skulle va skit kul!

Playstation Store ville av någon anledning inte äta mitt kort :S så får vänta och fundera hur jag kan lösa det.
Hursomhelst,
annars får vi ta saken i egna händer Bengan?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Japp la kan bara lägga upp för 16 spelare dock men de fixar vi? haha har bara 1 Mbit upp!

1
Skriv svar