Square Enix låter Nya Final Fantasy komma till 360?

Inaktiv
Square Enix låter Nya Final Fantasy komma till 360?

Vad tror ni , satt jusst och läste nyheter på N4g.com och läste då att Square enix säger att ps3an och 360in är för Nära varandra i sälj nivår så dom vet inte om dom vågar sjangsa på att ps3an kommer bli en vinnare och funderar därför på att släppa Nya final fantasy till 360 oxå.

OM detta så är fallet så tror JAG att ps3an e ute på RIKTIGT tun is.
VIsst ps3 eller playstation har i överhuvetaget bra spel som kommer att komma ( läste nått om Ico 3 skulle visas på nässta game messa ) Vet ej nammnet på den dock

Men Final fantasy har alltid sållt stora summpr ps2 maskiner när det komm till ps2an, nu om det kommer till 360 så kommer ps3an inte att stiga så mycket i försäljning som den skulle gjort om det vore exklusift till ps3an.

Så jag hoppas och ber att squar enix "vågar" sjangsa på ps3an nu och gör det exclusivt till playstation....

Vad tror ni?

aaa btw... när e det RIKTIGA datumet för Home ska släppas ,, jag har hört 11 oktobet,, stämmer det? pEace

Medlem

Vädigt dåliga alternativ faktiskt!

Medlem

Ain't happening. Blu-ray ftw.

Medlem

Hmm, dem sa väl att FF13 inte blir exclusivt, men inte vilken konsoll. Dem har ju gillat DS så någon lightversion till DS eller Wii kanske är på tapeten. VS skulle däremot bli det.


signatur

Videomupp

Medlem

Har dom inte 5-6 olika versioner av XIII på gång? Dom lär väl spridas ut lite över olika plattformar.

Inaktiv
Skrivet av Hubbe:

Ain't happening. Blu-ray ftw.

Fast just rpg-spel är typiska spel som det faktiskt funkar att ha på flera skivor. Redan glömt FFVII???

Inaktiv

Hoppas verkligen inte att det händer! Dåliga alternativ!

Inaktiv

hmmm finns inget att rösta på...

Tror iaf att det kommer till PS3an. Lirat Blue Dragon ett bra tag nu, e på sista skivan att märker att boxen har små problem att byta mellan sekvenser. Det blir inget flytt vilket tar bort lite av känslan i spelet. Playstation har aldrig riktigt haft det problemet. sedan så har ju serien varit rätt så lojal mot Ps.
vill inte låta som en ps fan boy, för de e jag verkligen inte, så visst jag hoppas den kommer till 360 för då slipper jag köpa en ps3a, men jag tror nog verkligen att spel uplevelsen blir bättre på PS3an, även fast 360s kontrol e trevligare.. jaja jag går bara runt o runt, aja vi får helt enkelt se vad som händer

Medlem

Förutom att PS3:an är starkare, och har betydligt bättre lagringsmöjligheter med Blu-Ray, så har Square Enix nästan bara gjort spel till Playstation konsollerna sedan FFVII. Så det är nog helt klart lättare för dem att göra FFXIII till PS3, än till 360.

Och angående Spectrals post, så håller Square Enix på med tre olika FFXIII spel: FFXIII, FFvsXIII och FFXIII Agito (tror jag det hette iaf). Det tredje är ett mobilspel dessutom.

Inaktiv

inget är omöjligt, det kanske kommer nåt final fantasy till 360.

final fantasy online kom ju. vad det nu heter riktigt minns jag inte.

Medlem

FFXI var det. Och ja, det kom ju till mängder av plattformar.

Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

så har Square Enix nästan bara gjort spel till Playstation konsollerna sedan FFVII...

Eh... att de NÄSTAN bara har gjort spel til PS är väl lite att ta i. Finns väl FF spel till de flesta konsolerna? Finns tom ett FF spel till 360'n..

Sen att PS3:an är starkare går ju att disskutera länge. Beror på vem man pratar med

Tror dock inte att just FFXIII kommer till 360'n...

Inaktiv

fast det spelar iaf ingen roll om dom spelen finns för playstation för mig,
är för korkad för såna spel,
klarar bara pang pang och filmspel typ shrek3

Medlem

BBB: det har vi märkt...

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Hubbe:

Ain't happening. Blu-ray ftw.

Fast just rpg-spel är typiska spel som det faktiskt funkar att ha på flera skivor. Redan glömt FFVII???

Hej 90-tal.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jag menar på att FF13 blir Ps3 exklusivt.
Dem gør ju redan ett RPG som kommer bli multi-plat, "The Last Remnant". Gissar på att dem skapar det spelet før att få ut en titel till alla konsoller men behåller FF13 och FF13VS till Ps3.
Och anledningen till att FFXI kom till Xbox360 var væl endå før att det var den enda konsollen med ett dugligt onlinelæge då.
Ser hellre att Square-Enix och Nintendo korsar varandras vægar æn att se ett FF på Xbox.

"Hej 90-tal.". Cribba, vad ær det før fel på flera skivor?
Ansér du det før omodernt? Eller ær det tanken på att behøva lyfta arslet från soffan och byta skiva som skræmmer dig?
Med tanke på hur stora FF spelen ær, och grafiken som pumpas in i FF13 så kan spelet gott och væl komma på 2 skivor.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Och anledningen till att FFXI kom till Xbox360 var væl endå før att det var den enda konsollen med ett dugligt onlinelæge då.

Det där stämmer nog inte riktigt, då FFXI är ett PS2 spel från början. Det släpptes till andra konsoller senare, och 360 är den senaste som fått spelet. Fast själv lirade jag det alltid på PC.

Inaktiv

Själv tröttnade jag på FFXI efter 40 timmars fist-fightande med rädisor

Inaktiv
Skrivet av thefonze:

Själv tröttnade jag på FFXI efter 40 timmars fist-fightande med rädisor

rädisor är ju gott att äta iaf

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

"Hej 90-tal.". Cribba, vad ær det før fel på flera skivor?
Ansér du det før omodernt? Eller ær det tanken på att behøva lyfta arslet från soffan och byta skiva som skræmmer dig?

Simpelt svar: Ja. Jag sitter och spelar konsoll i soffan när jag vill ta det lungt och softa.. och den som bytt skivor vid installation av Diablo 2 vet vad jag snackar om


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Skrivet av cribba:
Skrivet av Z0RRE:

"Hej 90-tal.". Cribba, vad ær det før fel på flera skivor?
Ansér du det før omodernt? Eller ær det tanken på att behøva lyfta arslet från soffan och byta skiva som skræmmer dig?

Simpelt svar: Ja. Jag sitter och spelar konsoll i soffan när jag vill ta det lungt och softa.. och den som bytt skivor vid installation av Diablo 2 vet vad jag snackar om

iofs WoW också för den delen :b

Medlem

WoW.. Klart att Blizzard slänger in spelet på vanliga CD-skivor också. Alla små barnen skall ju få en julklapp vet du!
WoW.. Sicket jevla dyngspel

Medlem

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Avstängd

jag har installerat UT2004 på cd skivor, det var 6 st. det var inte kul!

Medlem

köpte av misstag Half-life 2 på cd, 5 skivor var det på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

2 st final fantasy spel kommer ju till 360.
360 hade ju nån *hemlig presskonferens* elller nåt sånt för några dagar sen.
och sade vilka spel som är på G.

och då var det 2 st final fantasy med,
final fantasy 11 och nåt annat.

står på denna sidan

http://www.planetxbox360.com/index.php/articledetails/show/26...

Medlem

FF11 - hahahahaha!

Medlem

^- Ett expansions pack, yaaaay! or wait...

Inaktiv
Skrivet av Hubbe:

FF11 - hahahahaha!

det visar iaf att square enix börjar släppa ff till 360 också.
så ff spelen är ju inte längre enbart till för playstation

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Hubbe:

FF11 - hahahahaha!

det visar iaf att square enix börjar släppa ff till 360 också.
så ff spelen är ju inte längre enbart till för playstation

Square Enix släppte FF till Gamecube långt innan 360 ens fanns så det är knappast något nytt. Och vem har sagt att dom enbart skulle vara till för playstation? Första spelet släpptes på NES liksom.

12
Skriv svar