Medlem
Age Of Empires

Hej!

Undrar om det är några mer än jag som spelar Age of Empires: The Asian Dynasties?

Annars kan jag grymt rekommendera detta underbara strategi spel.
Skulle vara kul med era åsikter mm.

Medlem

Spelade klart kampangen och lite Skirmish tills jag la av.
Det är ett grymt spel, men kändes rätt enformigt efter ett tag.

Spelat för det mesta Medeivel II och lite RA1.

Väntar på Starcraft 2, RedAlert 3 och Dawn of War 2 för att komma ut.

Ska fördriva tiden tills dess med NHL 09 till Xbox och Spoore

Medlem

Tyckte Asian Dynasties expansionen var tråkig, det märks att det inte var samma utvecklare som vanilla och Warchiefs.. Vanilla & Warchiefs var dock ruskigt skoj..

För er som gillade AOE 2 så kan jag säga att detta är väldigt annorlunda, det är ett bra spel men inte riktigt "age of empires"..

Inaktiv

Tyckte Asian Dynasties expansionen var tråkig, det märks att det inte var samma utvecklare som vanilla och Warchiefs.. Vanilla & Warchiefs var dock ruskigt skoj..

För er som gillade AOE 2 så kan jag säga att detta är väldigt annorlunda, det är ett bra spel men inte riktigt "age of empires"..
©

Medlem
Medlem

AoE 3 är en skam för AoE-serien

Medlem
Skrivet av Ferren:

Spelade klart kampangen och lite Skirmish tills jag la av.
Det är ett grymt spel, men kändes rätt enformigt efter ett tag.

Spelat för det mesta Medeivel II och lite RA1.

Väntar på Starcraft 2, RedAlert 3 och Dawn of War 2 för att komma ut.

Ska fördriva tiden tills dess med NHL 09 till Xbox och Spoore

Haha, själv tycker jag Online läget (ESO) är det roliga. Gillar inte när man kan ha 10 000 gubbar osv. Det gäller att tänka smart i detta spel!

Medlem

Lolallan: Mjo, det har ju med spelsätt, jag älskar att ha stora armeér än 10st gubbar som gör allt :).

Det jag blev förälskad i AOE3 var att man kunde ha Musketter, älskar den tids eran. Nu blire Total War: Empire som kommer spelas istället

Men spelsättet, hur man hanterar resurser och sådant var något som fick mig att gilla AOE serien från första början, att du skapar ett "samhälle".

Sen var Ensemble Studios väldigt bra på att göra Harmoniska miljöer.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Lolallan: Mjo, det har ju med spelsätt, jag älskar att ha stora armeér än 10st gubbar som gör allt :).

Det jag blev förälskad i AOE3 var att man kunde ha Musketter, älskar den tids eran. Nu blire Total War: Empire som kommer spelas istället

Men spelsättet, hur man hanterar resurser och sådant var något som fick mig att gilla AOE serien från första början, att du skapar ett "samhälle".

Sen var Ensemble Studios väldigt bra på att göra Harmoniska miljöer.

Jag håller med dig totalt, med att "ESO" är ett grymt spelläge som inte kan tycka illa om. Även kul att bygga ett helt samhälle. gillar förövrigt inte Total War serierna, därför att jag gillar att tänka mycket själv, vilket det är väldigt mycket AOE3 serien kräver. Men men, alla tycker vi olika

Medlem

Samma här älskar AoE serien och även AoM.

Medlem

AoE 2 är och förblir den bästa!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv

1:an och 2:an tyckte jag var riktigt roliga när jag spelade dem. Dock fastnade jag aldrig för 3:an.

Medlem

Tycker att detta med experience point inte riktigt passar in för ett spel som AoE. Köpte dock AoE 3 expansionen igår så ska ge onlineläget en chans nu


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Medlem

Känner att AOE tyvärr är dött för min del efter 3an.


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Känner att AOE tyvärr är dött för min del efter 3an.

Instämmer :\

Någon borde göra en remake av AoE 2!!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

själv tycker jag 3an var jättekul, men inte expansionerna...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Dom äldre spelen är ju dom bättre

Inaktiv

den som tycker om aoe 3 har syndat eller kommit fel någonstans i livet... ( nej men) Aoe 3 har inga spelmässiga förbättringar, ingen spännande story, (uppdrag) ...... knappt bättre grafik och känns bara tunt och gjort för pengakåtheten .... Min åsikt


signatur

Jag vill att du tar denna tråd seriöst....

1
Skriv svar