Inaktiv
Supcom vs C&c3

Jag har stött på ett litet problem här, jag skulle vilja ha ett rts, och jag har kollat runt, spelat demos och kommit fram till, Supreme Commander eller Command & Conquer3, grejen är att jag har svårt att bestämma mig, och jag tänkte fråga er, fantastiska människor på fz ( ) , vad ni tycker jag ska köpa, det här skulle tycker jag är viktigt:
Stor karta
Människor ( inte bara robotar )
Bra MP
Många units
Gärna stadskartor
Stora strider
Inte bara action, action utan att man kan ta det lite lugnt och och bygga upp en arme/bas ifred utan att bli störd varannan minut
Bra skimish läge
Enkel resurshantering
Man ska få en bra känsla när man ser sina trupper springa fram, hälften av dom sprängs i luften av fiendernas flyg
Man ska hinna tänka ut en plan

Så, av dom här punkterna, vilket spel är bäst enligt er?:D

Medlem

alltså med dina krav så lär du behöva en hybrid av båda spelen

men jag skulle nog säga att du bör välja SupCom, stora kartor massa enheter, dock inga människor och resurshanteringen tar ett tag att vänja sig vid.

hade jag varit du skulle jag skaffat SupCom först och sen Command & Conquer 3, båda spelen är bra men i stort sett varandras motsattser...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

SupCom lätt!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv

SUPCOM utan tvekan, riktig strategi istället för superrush och tråkiga enheter, men det är bara min åsikt

C&C 3 singelplayer var helt ok men riktigt tråkigt i multiplayer

Ska väl finnas demo på båda två ute?

Medlem

Supcom ffs! synd att jag inte kan kötta på med mkt tack vare min dator. men fyfan va de é kul.

CC är lite tråkigt om jag ska erkänna... men det duger en regnig söndag^^

Medlem

Som C&C fan måste jag nog säga C&C3 UTAN expansionen, med senaste uppdateringen.
Höjer tempot och förbättrar balansen rejält, i expansionen är dock allt förstört igen.


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

1
Skriv svar