Hearts Of Iron 2 Hamachi

Inaktiv
Hearts Of Iron 2 Hamachi

Hallå, ni tokiga spelfans xD

Jag och en kompis vill spela HoI över hamachi, men har inte lyckats. Vi båda har patchat till 1.3a och vi spelar på normala HoI (som är nedladdat!).

Vi använder Hamachi 1.0.1.5.

Vi hittar varandras servar på Local Area, men när vi klickar på join händer inget, och man sucker.

Några förslag? ^^' Vill gärna spela <.<

EDIT: Vi har Armageddon nu.

Inaktiv
Medlem

Ni måste ställa in Hamachi som första nätverk om ni kör XP: Nätverksanslutningar > Avancerat > Avancerade Inställningar sen klickar ni på Hamachi och sedan pilen som pekar uppåt tills Hamachi är först i listan.

Inaktiv
Skrivet av Xphome:

Ni måste ställa in Hamachi som första nätverk om ni kör XP: Nätverksanslutningar > Avancerat > Avancerade Inställningar sen klickar ni på Hamachi och sedan pilen som pekar uppåt tills Hamachi är först i listan.

Yep, vi har också testat det, men ingen tur =/ Kan det bero på att vi spelar på nedladdade versioner?

Inaktiv

varför kör ni inte via internet? det borde inte vara något hinder att ni har tankat ner det!

Inaktiv
Skrivet av Hammar:

varför kör ni inte via internet? det borde inte vara något hinder att ni har tankat ner det!

När vi försöker joina varandras servrar där, dyker ett meddelande upp och säger "Didnt find any game server on this IP" eller något.

Medlem

Router/Brandvägg som blockar?

Inaktiv

Kollat det också, nada.

Däremot har jag hört någonstans att man måste vidarebefodra portarna... Wtf? Hur gör man det?

Medlem

http://portforward.com/routers.htm ger detaljerad info hur man gör med dem flesta program och spel ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv

Tackar ^^

EDIT: Måste man köpa skiten? -_-'

Medlem

Nej? Allt på hemsidan ska vara gratis, vilken router har du?


signatur

Videomupp

Inaktiv
Medlem

Nu fanns Hearts inte med i listan, men om du kollar så hittar du säkert vilka portar du ska öppna efter en enkel googling och sen så borde portforward kunna hjälpa dig med hur man gör.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Hoi har sån enormt starkt stöd av fansen så de finns många forum där folk kan precis allt om spelet

Inaktiv

Hahah xD Förvånar mig inte.

Men, när jag skriver in min Nät IP eller vad det nu är, behöver jag skriva in i ett användernamn och lösen, som jag inte vet om.. Wtf? Varför skaffade sig inte HoI ett ordentligt MP support?

1
Skriv svar