Tycker ni jag ska köpa medieval2 total war ?

Inaktiv
Tycker ni jag ska köpa medieval2 total war ?

Som rubriken säger undrar jag om det är värt att köpa, jag har redan rome och visst, det är kul ibland men jag gillade inte romarnas överlägsenhet. Det största problemet är att i rome, är kampanj kartan så himla... hmm.... hur ska jag säga det här.... oavancerad! Har laddat ner demot och tycker det är väldigt roligt. Plus att jag tyckte att när man befallde sina män att skjuta ( pilbågar )så kändes det inte, medans i Medieval 2 kändes det, man kunde verkligen känna hur en salva på tio skott ekade och att aztekarna längre bort ramlade ihop...

Medlem

Hö, lite svårt och seja om du ska köpa ett spel eller inte :P. Om du tycker demot var kul så varför inte köpa splet då?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jericho: Demot innehåller bara en liten del av spelet, när det gäller TW-spelen.

Lusen: Personligen tycker jag att M2TW är väldigt bra, har haft det sedan det släpptes och spelar det fortfarande relativt ofta. Själva strategi-spelet "på kartan" skiljer sig inte så jättemycket från RTW... expansionen (Kingdoms) kanske har mer av vad du söker på den fronten.

Inaktiv
Skrivet av soda:

Jericho: Demot innehåller bara en liten del av spelet, när det gäller TW-spelen.

Lusen: Personligen tycker jag att M2TW är väldigt bra, har haft det sedan det släpptes och spelar det fortfarande relativt ofta. Själva strategi-spelet "på kartan" skiljer sig inte så jättemycket från RTW... expansionen (Kingdoms) kanske har mer av vad du söker på den fronten.

Tack för svaren, det lutar åt att jag ska köpa det, men är pank...:(
Jaja vilken fraktion är bäst då? Tycker ni att jag ska "Låsa upp alla fraktioner" via datorn?;)

Medlem

Ska du skaffa M2TW så måste du nästan skaffa kingdoms, gudomligt kul. synd att det inte fanns lite mer kampanjer!

Inaktiv
Skrivet av SwedishChaos:

Ska du skaffa M2TW så måste du nästan skaffa kingdoms, gudomligt kul. synd att det inte fanns lite mer kampanjer!

*Jag är medveten om att jag drar upp en gammal tråd*
Nu har jag haft det i många månader, mycket bra!
Minikampanjerna intresserar mig inte så väldans mycket, men kan man typ köra Wales i "grand campain" (stavning?)

Medlem

Nej Wales kan inte köras i grand campaign så vidare det inte finns någon mod för det.
Vet inte om du har köpt Kingdoms också men även om du inte gillar minikampanjerna så kan du ladda ner en officiell mod kallad "Retrofit mod" där alla förbättringar som gjorts i Kingdoms (och bara kunde utnyttjas där) även kan användas i den vanliga "grand campaign".
Så även den delen får sig ett uppryck av expansionen.

Inaktiv
Skrivet av Wookiee:

Nej Wales kan inte köras i grand campaign så vidare det inte finns någon mod för det.
Vet inte om du har köpt Kingdoms också men även om du inte gillar minikampanjerna så kan du ladda ner en officiell mod kallad "Retrofit mod" där alla förbättringar som gjorts i Kingdoms (och bara kunde utnyttjas där) även kan användas i den vanliga "grand campaign".
Så även den delen får sig ett uppryck av expansionen.

Oh, va bra!
Ska överväga att köpa det då, men blir nog Empire total war först, tror jag:D

1
Skriv svar