Bästa pc-spelet någonsin

Medlem

Ett av de spel jag har haft som mest roligt med genom åren är nog Half-Life 2 och dess expansioner. Intressant och fängslande handling, varierande gameplay och vackert utfört. Det är helt enkelt något väldigt speciellt med dess atmosfär.

Ett par andra spel som man verkligen kommer ihåg är No One Lives Forever och Jedi Knight II: Jedi Outcast. Det sistnämnda var det spel som fick in mig i onlinespelandets värld och jag spenderade väldigt, VÄLDIGT många timmar med det.

Även Hitman: Blood Money satte sig djupt i mig. Kanske inte det bästa jag har spelat, men helt klart ett väldigt roligt och atmosfärsrikt spel. Sen har man ju Age of Empires-spelen, framför allt det första, som man kunde sitta med i timmar när man var yngre.

Ja... Svårt att välja just en favorit, då det finns så mycket att välja på. Har säkerligen spelat ett femtiotal andra spel som når ungefär samma nivå på underhållningsskalan. Men just Half-Life 2 står sig väldigt bra mot många andra titlar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Starcraft <-The one and only

Medlem

Half-Life 2 och Team Fortress 2
Nu kan vi slänga in
/thread

Medlem

Alla Lucas Art spel

Inaktiv

Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear.

Medlem

Diablo serien ;O (Diablo II när det precis hade släppts och alla spelade igenom akterna som man skulle och man gjorde mf-runs i flayer djungle för att hitta rare pikes/lance) awesome

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!

[troll]pfff, failbox, inget som kommer till den kan ju vara bra, bara en massa rabiata xbots som tycker det![/troll]Helt sant. Det var därför alla spelade det till PC! Och ifall det kan få en sån titel till Xbox så är ju det en ännu större bedrift!
Sluta medans du har hedern i behåll Zelaxe! Du kan inte fly från sanningen hur länge som helst!

Men of War är fantastiskt faktiskt, och jag tror inte att dom ändrar så mycket tills fullversionen släpps.

Finns det eldkastar-tanks med typ 5 eldkastare i Morrowind? nä, tänkte väl inte det.

Du kan köra en Warrior a/k/a tank och skjuta eldbollar! Hur coolt är inte det? Kan du skjuta blixtar från händerna i Men of War? Nej, tänkte väl inte det

Det finns kamikaze-soldater i MoW, nuff' said.

Recharge Complete.
Finns det några Ogrims då? Nej, just det. Det finns BARA människor och maskiner =0

;D


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

The longest journey, grymt bra point and klick spel! <3

Medlem

Svårt val!!!
Finns ju så mycket bra!!
Men anser nog att World Of Warcraft är det bästa genom tiderna.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Outcast, bäst på sin tid, helt tveklöst!

Another World. Story, stämning, grafik. Allt passade in i varandra.

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!

[troll]pfff, failbox, inget som kommer till den kan ju vara bra, bara en massa rabiata xbots som tycker det![/troll]Helt sant. Det var därför alla spelade det till PC! Och ifall det kan få en sån titel till Xbox så är ju det en ännu större bedrift!
Sluta medans du har hedern i behåll Zelaxe! Du kan inte fly från sanningen hur länge som helst!

Men of War är fantastiskt faktiskt, och jag tror inte att dom ändrar så mycket tills fullversionen släpps.

Finns det eldkastar-tanks med typ 5 eldkastare i Morrowind? nä, tänkte väl inte det.

Du kan köra en Warrior a/k/a tank och skjuta eldbollar! Hur coolt är inte det? Kan du skjuta blixtar från händerna i Men of War? Nej, tänkte väl inte det

Det finns kamikaze-soldater i MoW, nuff' said.

Recharge Complete.
Finns det några Ogrims då? Nej, just det. Det finns BARA människor och maskiner =0

[fult troll]

;D

Jo, men Morrowind har ingen humor, i MoW är gubbarna så roliga att man börjar skratta så fort de säger något!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

System Shock, UFO: Enemy Unknown, Little Big Adventure, Thief: The Dark Project och Deus Ex.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!

[troll]pfff, failbox, inget som kommer till den kan ju vara bra, bara en massa rabiata xbots som tycker det![/troll]Helt sant. Det var därför alla spelade det till PC! Och ifall det kan få en sån titel till Xbox så är ju det en ännu större bedrift!
Sluta medans du har hedern i behåll Zelaxe! Du kan inte fly från sanningen hur länge som helst!

Men of War är fantastiskt faktiskt, och jag tror inte att dom ändrar så mycket tills fullversionen släpps.

Finns det eldkastar-tanks med typ 5 eldkastare i Morrowind? nä, tänkte väl inte det.

Du kan köra en Warrior a/k/a tank och skjuta eldbollar! Hur coolt är inte det? Kan du skjuta blixtar från händerna i Men of War? Nej, tänkte väl inte det

Det finns kamikaze-soldater i MoW, nuff' said.

Recharge Complete.
Finns det några Ogrims då? Nej, just det. Det finns BARA människor och maskiner =0

[fult troll]

;D

Jo, men Morrowind har ingen humor, i MoW är gubbarna så roliga att man börjar skratta så fort de säger något!

Öht? Ingen humor säger du? Vad säger du då om det här?

Arlowe and the Banhammer

In Azura's Coast (13, 5), you can find the corpse of an NPC named Arlowe. On the corpse is the BanHammer. This is a reference to the Something Awful Forums, where the site's creator, Richard "Lowtax" Kyanka, uses the Banhammer to ban trolls. On the forums, Kyanka goes by R-Lo, which is very similar to Arlowe.

Indiana Jones

The body of Indiana Jones can be found in the Omalen Ancestral Tomb. Apparently a rock fell on his leg, dooming him to a slow death. There's a scroll that records his last thoughts, signed "Indie".

Eller när man frågar M'aiq om Multiplayer och han svarar: "M'aiq does not know this word. You wish others to help you in your quest? Coward! If you must, search for the Argonian Im-Leet, or perhaps the big Nord, Rolf the Uber. They will certainly wish to join you."


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av q0rra:

Men of War
/thread

Fixed!

Thanks! I think you fixed my post when you sought to fix it. I took the liberty to post it again however (because Men of War is the best game ever), hope you don't mind. ; )

Morrowind var faktiskt XboxGOTY 2002 när det släpptes. Jag ser inte att Men of War har fått något sånt... Hmm... och det där med att MoW inte släppts än, sånt snack hör inte hit!

[troll]pfff, failbox, inget som kommer till den kan ju vara bra, bara en massa rabiata xbots som tycker det![/troll]Helt sant. Det var därför alla spelade det till PC! Och ifall det kan få en sån titel till Xbox så är ju det en ännu större bedrift!
Sluta medans du har hedern i behåll Zelaxe! Du kan inte fly från sanningen hur länge som helst!

Men of War är fantastiskt faktiskt, och jag tror inte att dom ändrar så mycket tills fullversionen släpps.

Finns det eldkastar-tanks med typ 5 eldkastare i Morrowind? nä, tänkte väl inte det.

Du kan köra en Warrior a/k/a tank och skjuta eldbollar! Hur coolt är inte det? Kan du skjuta blixtar från händerna i Men of War? Nej, tänkte väl inte det

Det finns kamikaze-soldater i MoW, nuff' said.

Recharge Complete.
Finns det några Ogrims då? Nej, just det. Det finns BARA människor och maskiner =0

[fult troll]

;D

Jo, men Morrowind har ingen humor, i MoW är gubbarna så roliga att man börjar skratta så fort de säger något!

Öht? Ingen humor säger du? Vad säger du då om det här?

Arlowe and the Banhammer

In Azura's Coast (13, 5), you can find the corpse of an NPC named Arlowe. On the corpse is the BanHammer. This is a reference to the Something Awful Forums, where the site's creator, Richard "Lowtax" Kyanka, uses the Banhammer to ban trolls. On the forums, Kyanka goes by R-Lo, which is very similar to Arlowe.

Indiana Jones

The body of Indiana Jones can be found in the Omalen Ancestral Tomb. Apparently a rock fell on his leg, dooming him to a slow death. There's a scroll that records his last thoughts, signed "Indie".

Eller när man frågar M'aiq om Multiplayer och han svarar: "M'aiq does not know this word. You wish others to help you in your quest? Coward! If you must, search for the Argonian Im-Leet, or perhaps the big Nord, Rolf the Uber. They will certainly wish to join you."

Morrowind _finns_ till konsol, bara det talar för hur dåligt det är, våga vägra konsol!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag skulle säga Monkey Island.
Men om man ska ta ett modernare spel så finner jag inget som ens kommer i närheten av World of Warcraft.
Sedan har vi CS...ett genialiskt spel

Finns nu väldigt många välutvecklade spel med häftig grafik och episka handlingar, men som alltid faller på grund av en liten obekväm detalj. Ovanstående spel saknar dessa felaktigheter och därför skulle jag säga att det är de perfekta spelen.

Medlem

Bästa spelet nånsin måste va My brute, sjukt skoj litet flash spel...
man kan tillome slåss mot varandra, kolla in http://mybrute.com/

läs reglerna, länk ändrad. -fz mod

Medlem

signatur

dizzid1a. Say What?

Inaktiv

GTA spelen FTW!
Fritt som faan, stort, roligt som in i helvete, ännu roligare med fusk!

Medlem

Tråkigt svar... Men jag skulle nog säga WoW.

Inaktiv

Far Cry 1 eller KOTOR 2:up:


signatur

Nicklaz

Medlem

Quake 3

och ALLA PC släppta GTA spel.

sen finns det ju andra som är bra men inte BÄST.

(Portal har nog dock snart en plats där, beror på om jag fortfarande gillar det om ett år.)

Medlem

WoW är det bästa pc-spelet genom tiderna enligt mig.
Innan var väl Half-Life/CS det bästa.

Sedan kommer givetvis Monkey Island. Säger någon emot är det enbart p.g.a. ignorans!

Inaktiv

Team fortress 2 är det bästa!!

12
Skriv svar