Actionäventyrskonsol?

Inaktiv
Actionäventyrskonsol?

Står i valet och kvalet att köpa ny konsol.

Tidigare favoritspel är förstås Zelda, Metroid, Skies of Arcadia och Sphinx and the Cursed Mummy.

Final Fantasy Crystal Chronicles: Crystal Bearers - Påminner starkt om Skies of Arcadia och kommer till WII årsskiftet 2008/2009. Kommer den till PS3 också?

Skies of Arcadia 2 sägs komma till WII och eventuellt PS3 framöver. Dock skulle detta bli bekräftat på The Tokyo Game Show 2008 som var nu i Oktober men har inte hört något mer om det. Någon som vet?

Metroid Prime 3: Corruption till WII lockar mig inte speciellt tyvärr. Känns inte speciellt upphottat i jämförelse med de tidigare Gamecube-spelen. Och nästan samma musik, suck.

Just nu lutar det åt en PS3 för grafikens skull. Men tyvärr har den väl inga bra, fantasifulla rollspel i klass med Zelda, Sphinx and the Cursed Mummy och Skies of Arcadia?

Är det någon som vet om liknande titlar är på gång till PS3:an?

Metal Gear Solid och liknande (som visserligen är otroligt snygga och realistiska) tilltalar mig bara måttligt. Gråa, trista miljöer och pangpang är inte min grej och såna spel verkar vara nästan det enda som existerar på PS3 just nu tyvärr... GTA talar även för PS3 bör jag väl tillägga.

En sista fråga: Kommer det att komma någon ny PS3-version som har kompatibilitet med PS2-spelen? Går rykten om en 160GB-version av PS3.

Tacksam för lite info från er som är insatta

1
Skriv svar