Age of conan krav fråga

Inaktiv
Age of conan krav fråga

Jo nu är det såhär att jag var lite instresserad av Age of conan som kommer snart. Men min dator är ganska mycket skit nu för tiden. Jag kollade runt lite på kraven för spelet på webhallen. Och detta är vad jag har | Intel 4 processor. 3,2ghz. x1950pro radeon. 1 Gig ram. Frågan är nu, om jag sätter grafiken på lägsta hur kommer spelet gå ? Skulle det lagga lite, mycket eller bara fruktansvärt mycket så det inte ens går att spela, jag är inte så petig när det gäller lagg.

Medlem

Jag har en kompis som sitter på en P4 3ghz, 2gig ram och ett GF7950. Han kan köra på medium utan problem.

Jag vet iof inte hur radeon slår sig mot nvidia
(modell vs modell)

Men du ska kunna spela spelet utan problem. Problemet är nog bara att det inte kommer se lika bra ut.

Inaktiv

Du kan spela på medium utan problem. Stäng av alla skuggor så kanske du t.om kan spela på high. Jag kan rekommendera dig att köpa 1 gig minne till, kostar inte mer än 200 spänn. Då kommer du kunna köra på High utan problem whatsoever.

Inaktiv

Ok tackar grabbar, jag är väldigt glad för dessa svar. Har faktist hittat ett bra uppgraderingspaket som jag nog köper senare till sommar, men tänkte att jag skulle iaf börja spela nu med det jag har.

Medlem

Kör du vista så är 4gb ram ett krav.. Skulle tippa på att 2gb ram är minimum oavsett system.

Inaktiv

Minimum är 1gig ram. 2gig gör livet i Hyboria väldigt mycket roligare och lättare. Men du kommer klara dig på 1gig om du inte är för kräsen.

Medlem

tråd flyttad

Inaktiv

Jo jag märkte att det fanns en mmo sektion här senare, sorry.

Gen
Medlem

Minimum kanske är 1GB men å andra sidan står Minimum för att man överhuvudtaget kan starta spelet = nästan ospelbart.
Faktum är att 3GB borde vara rekommenderat för XP och 4GB rekommenderat för Vista. Folk har gjort mätningar och kommit fram till att AoC kan sno åt sig 1,5-2GB minne efter en stunds spelande. Vista kräver nästan 1GB för att ens fungera och XP behöver iaf 512MB.

Köpte själv 2GB minne (hade 2GB totalt innan) på ett Win XP system och man märker direkt skilladen. Dels lite på FPSen men mest att laddningstiderna blir märkbart kortare.

Medlem

har en bärbar dator relativt ny, har dock hört skräckexempel om nya bärbara som ändå knappt klarar aoc..

har dual core 2.5 GF8600 gs eller gt kommer inte ihåg med 512 ddr2 vilket ska va ett rätt risigt kort jämfört med riktiga grafikkort samt 4 gig ram.

kommer jag också kunna köra på med med åt minstone 30 fps eller får man hålla sig på low måntro? tack för svar

Inaktiv
Skrivet av PR00H:

har en bärbar dator relativt ny, har dock hört skräckexempel om nya bärbara som ändå knappt klarar aoc..

har dual core 2.5 GF8600 gs eller gt kommer inte ihåg med 512 ddr2 vilket ska va ett rätt risigt kort jämfört med riktiga grafikkort samt 4 gig ram.

kommer jag också kunna köra på med med åt minstone 30 fps eller får man hålla sig på low måntro? tack för svar

GF8600 GS är inge vidare kort. Du kanske klarar low/medium med skuggor och sånt avslagna.

Inaktiv

Tja Tja, undrar bara tror ni min dator klarar av Age of conan om jag lirar på sämsta grafiken?

2024 RAM
Grafikkort: 7500 Geforce
Processor: 5000+ Dual Core, 2.60Ghz
Windows: Windows Vista 32 Home.


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

nu var det åtminstone 8600gt efter att jag kollat upp det men prestanda ökningen är knappast gigantisk om än betydlig i ngt test jag läste. får se hur det går iaf skulle va trevligt med medium upplösningen bryr jag mig inte så mkt om så länge den passar skärmen och inte ät lägre än 1024

Medlem

Jag hoppas min burk pallar detta spel.. har inget emot att köra på lägsta inställningarna

Kör 6800GT 430/1140 P4 3.0Ghz 1GB Ram så jag antar att fryslagg o små dålig framerate kommer vara mitt problem !

Inaktiv

Xtriz - ja du kan spela det på medium/low, nytt grafikkort bara så är du uppe i High utan problem.

Pyttlock - Ja då, low fungear utan problem.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Xtriz - ja du kan spela det på medium/low, nytt grafikkort bara så är du uppe i High utan problem.

Pyttlock - Ja då, low fungear utan problem.

ok tackar )


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

Hej!

hur tror ni spelet funkar på low med detta
-----------------
AMD Athlon 64 X Dual core 4200+ 2.21 ghz
NVIDIA GeForce 7800 GTX 512
1,5GB RAM
-----------------

mvh Jyel

Medlem

AoC är faktiskt förvånansvärt lättdrivet med tanke på hur visuellt detaljerat det är. Dessutom skalar det bra så även datorer som har några år på nacken borde kunna klara sig hjälpligt. Det enda som verkligen *krävs* är shader model 2.0.


signatur
Medlem

Jag tror jag har den sämsta datorn här xD
Tror någon att det kan funka på en dator med en processor på 3,4 ghz, ramminne på 1024, geforce 8800 gts (gammla veriation).

Om någon undrar så fick jag mitt graffekort när jag lämnade in min dator på garanti (hade 6800 innan) så jag tror ej moderkortet kan utvinna all kraft.

Medlem
Skrivet av Kresko:

Jag tror jag har den sämsta datorn här xD
Tror någon att det kan funka på en dator med en processor på 3,4 ghz, ramminne på 1024, geforce 8800 gts (gammla veriation).

Om någon undrar så fick jag mitt graffekort när jag lämnade in min dator på garanti (hade 6800 innan) så jag tror ej moderkortet kan utvinna all kraft.

slå detta. pentium 4 2.6 ghz ati radeon x1950pro 1024mb, kan knappast spela på low quality med absolut minium i allting, kan köra första delen av spelet, sen när jag kommer ut till tortage så laggar det så mycket att jag kastas ut från spelet och datorn fryses

urrggh, får min nya dator typ imorn, men kommer inte hinna hämta ut den tills tisdag! fan känns som världen går under:evil:

Medlem

sitter med en p4 3, 2gb ram, x1950 256, spelnöje ungefär 0% med en sådan dator.

ska skippa att lira aoc till den dag man får tag på bättre dator.

Medlem

^^ haha, okej...men jag ska försöka fixa mig en ny dator i mitten av sommarn men man undrar ju om man kan lira med polarna så länge!

Inaktiv

Så här skrev jag i AoC's technical support forum ... (sitter på en bärbara HP Pavillion dv9100ea)

System specs:
Intel Core 2 Duo T7200
2048 MB DDR2 SDRAM (667 MHz)
nVidia GeForce Go 7600 512 MB DDR SDRAM

Performance:
CPU usage .. 40-60%.
Memoryload ~600-700mb

Have put all video options to LOW and the lowest resultion aswell.

Major graphic issues. When I first log into the game it is all messed up.

http://i25.tinypic.com/2qun0b6.png
http://i30.tinypic.com/20kdg1k.png

Have to take up Video Options, press ok and the graphic 'reloads' and then I can actually watch the game. Playing is not possible. Freezes every 10-20sec. Someties the game becomes 'black' and all I can here is the surroundings. Have to restart the computer.

Is my comp specs to bad? Have closed all other programs, anti virus, msn etc. Have defraged my comp, erased files so there is space on the HD etc etc.

har inte fått några svar än .. men det kanske är mitt grafikkort som suger?

Medlem

sådär, får mina nya dator om några dagar..

Medlem

Har en liten fråga bara, vet jag kan spela AoC med denna datorn men vill veta hur pass bra. Kommer ha följande när jag får min dator.

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz
4GB DDR2
9800GTX 512MB

Som sagt jag vet jag möter recommended men det säger sällan mycket. Bryr mig inte så mycket på grafiken i sig utan tycker det är viktigare med en väldigt stabil FPS som så gott som aldrig behöver droppa.
Vad bör jag kunna köra för att få en väldigt stabil och hög FPS?

Inaktiv

Absolut max med väldigt hög FPS kan jag lova. Om du då har bra drivrutiner och har defragmenterat osv.

Medlem

Kommer vara en helt ny dator så får anta att den inte behöver defragmenteras och att drivrutinerna är färska ( annars får jag tanka det). Men vad menar du med väldigt hög FPS? Vi kanske har lite olika uppfattningar om vad som är högt Tack för svart hursom

Inaktiv

Hmm jag skulle gissa på att om du kör med AA x8 med Complex Shadows och relativt "normal" upplösning så får du väl iallafall 50-60+. Bara gissningar dock då jag ej har ett så bra system.

Medlem

Tjo, sitter själv på detta i Vista:
Intel Core 2 duo 3.16ghz
4gb DDR2
8800gt 512mb

Räcker det för att köra högsta på det mesta med riktigt bra flyt eller har jag för klent system?

Inaktiv

Haha hur kan du tro att du har för klent system när du sitter på något av det snabbaste systemet som finns idag?

Japp, du kommer kunna dra spelet på max med mycket hög FPS.

12
Skriv svar