Inget DX10 innan Augusti (AoC)

Gen
Medlem
Inget DX10 innan Augusti (AoC)

The DirectX 10 version of the game will not ship
with the initial launch. The DirectX 10 version of
the game will be premiered at the German Games
Convention in Leipzig, Germany, August 20 – 24.

Hittade det på officiella forumet.

Medlem

Directx10 har hittills varit en gimmick enligt mig för att sälja vista. Har inte haft någon nytta av det i princip, det enda det gjorde i crysis var att dra ner preformance och i hell gate london fick man lite dimma.

Kommer inte sakna det ;p

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Directx10 har hittills varit en gimmick enligt mig för att sälja vista. Har inte haft någon nytta av det i princip, det enda det gjorde i crysis var att dra ner preformance och i hell gate london fick man lite dimma.

Kommer inte sakna det ;p

Crysis är ju knappt spelbart.

Assassins Creed så flyter spelet på ganska bra med Dx10.

Kommer inte på några andra Dx10 spel jag testat.

Medlem

Assassins creed flyter riktigt bra på Dx10 max på allt....inga fps drops alls. inget man märker dock...vet inte hur man ska kolla fpsen...

Medlem

^- Men så kommer stora frågan, vad tillför Dx10 till spelet kontra Dx9?

Medlem

testa dx9 vs dx10 i tex WiC, klart märkbar skillnad. och ingen fpsdrop vad jag märkt.

Medlem
Skrivet av Efraim:

testa dx9 vs dx10 i tex WiC, klart märkbar skillnad. och ingen fpsdrop vad jag märkt.

Håller med nu när du säger det, har faktiskt testat det för ett tag sen. Dock så är frågan om samma effekter inte skulle vara möjliga med Dx9. T ex i Crysis så kan man ju i princip få samma effekter med lite tweaking som i Dx10 mode. Enda skillnaden är att man får ungefär 10-20 fps mindre i Dx10 mode.

Jag är jävligt tveksam till Dx10 i allmänhet, men lirar Age of conan just nu med allt på high och AA*2. Frågan är vad Dx10 skulle kunna lägga till som inte redan finns i spelet.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Efraim:

testa dx9 vs dx10 i tex WiC, klart märkbar skillnad. och ingen fpsdrop vad jag märkt.

Håller med nu när du säger det, har faktiskt testat det för ett tag sen. Dock så är frågan om samma effekter inte skulle vara möjliga med Dx9. T ex i Crysis så kan man ju i princip få samma effekter med lite tweaking som i Dx10 mode. Enda skillnaden är att man får ungefär 10-20 fps mindre i Dx10 mode.

Jag är jävligt tveksam till Dx10 i allmänhet, men lirar Age of conan just nu med allt på high och AA*2. Frågan är vad Dx10 skulle kunna lägga till som inte redan finns i spelet.

Bättre prestanda i spel med stöd för Dx10

Gen
Medlem
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Efraim:

testa dx9 vs dx10 i tex WiC, klart märkbar skillnad. och ingen fpsdrop vad jag märkt.

Håller med nu när du säger det, har faktiskt testat det för ett tag sen. Dock så är frågan om samma effekter inte skulle vara möjliga med Dx9. T ex i Crysis så kan man ju i princip få samma effekter med lite tweaking som i Dx10 mode. Enda skillnaden är att man får ungefär 10-20 fps mindre i Dx10 mode.

Jag är jävligt tveksam till Dx10 i allmänhet, men lirar Age of conan just nu med allt på high och AA*2. Frågan är vad Dx10 skulle kunna lägga till som inte redan finns i spelet.

Bättre prestanda i spel med stöd för Dx10

Mjo, men samtidigt kräver Vista mycket mer av din dator än XP.

1
Skriv svar