AoC - ni som har pre-release, vad tycker ni?

Medlem
AoC - ni som har pre-release, vad tycker ni?

Är det så bra som det sägs?
provat på olika klasser?
klarar äldre datorer spelet tror ni?
världen känns stor?

ett pre-releasebetyg?

Inaktiv

Ja
Nej
Mja, tror inte det
Mjo, fast har inte dragit ifrån noob-ön än fast är väl dags nu

5/5
hur kul som helst, spelat halva natten o hela dan

Medlem

åååh, kan det inte bli Fredag snart.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Är det så bra som det sägs?
provat på olika klasser?
klarar äldre datorer spelet tror ni?
världen känns stor?

ett pre-releasebetyg?

Ja!
Provat Necromancer och Tempest of Set
Kanske ( Sitter du med en tex minimum 78xx 512mb grafik och en Core 2 Duo CPU så är det inga problem på High inställningar. Själv har jag XP, 2GB ram, x38 moderkort, C2D e6750, 8800GT 512mb, X-Fi extremegamer. Funkar hur bra som helst!
Världen känns stor! bara första och andra ön som man springer på känns stora som Danmark.

Pre-Release betyg 4/5 (Minuset blir pga av de förvantade överbelastningarna på auth servern samt förseningen av pre-release, patch problemen, samt svårigheterna att logga in) Det var ju problem som man fasade för och hade förvantat sig och det är aldrig roligt att leva igenom det. Nu kan det bara bli bättre !!

Medlem

kommer inte hinna spela nu så jag har ett ea account + spel (war mamooth) bokat på webhallen att sälja. kan få det för 350:- o då är ea avgiften på 50spänn betald. maila mig

Medlem

Tycker det är som jag förväntade mig. Största överraskningen var att det flöt såpass smidigt. Iofs är inte DX10 implementerat än så det lär väl slöa ner en del.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

- JA. Jag hade mycket höga förväntningar, och detta spel var över dem.
- JA Hox, ToS samt ranger. HoX som main.
- Tveksamt, man behöver nog minst en dualcore, 2GB ram och ett graffekort med 512mb
- Världen känns mycket stor, man hinner inte utforska alla ställen i den takt man levlar.
10/10

Medlem

Några i min guild sa att man går up i lvl ganska snabbt. Hur snabbt kan man gå från 10 - 15 tex?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Fantastiskt spel som flyter på mycket bättre än förväntningarna.
Riktigt skoj också.

@Nighthawk
Såg nu på morgonen en lvl 60 och en lvl 50 på Wildsoul EU PVP servern. Vet inte om det är GM test gubbar eller verkligen folk som levlat upp som mongon. Men 10-15 borde man klara av rätt snabbt.

Medlem

Måtte det vara 2st GM´s.
Läste på forumet där FC sa; att om man "spelade 100% effektivt, dygnet runt", så skulle det ta 11-12 dagar att nå 80.

-Edit: Om det är sant eller inte låter jag vara osagt, men det ger kanske en hint om hur det är-

Provat en DT nu, skall testa en Ranger eller Necromancer sedan när servern är online igen


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv
Skrivet av Sharpblade:

Måtte det vara 2st GM´s.
Läste på forumet där FC sa; att om man "spelade 100% effektivt, dygnet runt", så skulle det ta 11-12 dagar att nå 80.

Kanske var så i betan. Dom har ju gjort spelet mycket enklare än så och jag är rätt säker på att jag kan ta 80 på mindre tid än så. Har inte spelat mycket och är lvl 20.

Medlem
Skrivet av Fenix:

Tycker det är som jag förväntade mig. Största överraskningen var att det flöt såpass smidigt. Iofs är inte DX10 implementerat än så det lär väl slöa ner en del.

Jag kör just nu med DX10 samt allt på max .. flyter på hur bra som helst. Helt klart wow-dödare enligt mina tycken...nu kan man sluta köpa wow-game cards!

Inaktiv
Skrivet av Matn:
Skrivet av Fenix:

Tycker det är som jag förväntade mig. Största överraskningen var att det flöt såpass smidigt. Iofs är inte DX10 implementerat än så det lär väl slöa ner en del.

Jag kör just nu med DX10 samt allt på max .. flyter på hur bra som helst. Helt klart wow-dödare enligt mina tycken...nu kan man sluta köpa wow-game cards!

Upp till bevis Slå på shaders 4.0 i options och ta screenshot på det.

Medlem
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Matn:
Skrivet av Fenix:

Tycker det är som jag förväntade mig. Största överraskningen var att det flöt såpass smidigt. Iofs är inte DX10 implementerat än så det lär väl slöa ner en del.

Jag kör just nu med DX10 samt allt på max .. flyter på hur bra som helst. Helt klart wow-dödare enligt mina tycken...nu kan man sluta köpa wow-game cards!

Upp till bevis Slå på shaders 4.0 i options och ta screenshot på det.

Det står iaf att jag kör på DX10 i options

Inaktiv
Skrivet av Matn:

Det står iaf att jag kör på DX10 i options

Knappen finns men spelet har inte stöd för dx10 än.

Medlem

jag kan oxå välja dx10 i menyn men den hoppar bara ner till DX9 igen


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Gen
Medlem

Helt fantastiskt spel. En totalt annorlunda upplevelse än WoW än så länge. Mycket mer "äventyr". Grym grafik som dock ställer stora krav på hårdvaran. Man måste nästan ha 4GB minne. Ska skaffa lite mer imorgon

Medlem

Bra och engagerande strider, även om försvarssystemet med sköldar känns aningen meningslöst. Jag hinner iaf. inte ändra sköldar, slåss och parera samtidigt.

Har testat Ranger hittils, men är lite besviken. Det är svårt att hinna med att zooma in till 1:a person, skjuta två skott, zooma ut, byta till närstrid och börja slåss. Borde vara smidigare att växla mellan 1:a person och 3:e än att skrolla med mittenhjulet.

Grafiken är fin och flyter hyfsat. En del störande laddningstider och även när laddningsskärmen är borta, så tar det några sekunder innan alla karaktärer och texturer hunnits ladda in. Detta upplevs som lite störande men kommer säkert att åtgärdas.

Miljön är vacker och känns naturlig. Jag har inte riktigt koll på Conan-loren, men jag antar att alla karaktärer har sin naturliga plats.

Styrningen känns lite konstig, men det är förmodligen en vanesak.

Enda problemet hittils är att jag inte har några NPC-röster i spelet. Har sett flera med samma problem så det verkar vara en bugg.

Det ska bli intressant att få följa detta spel och se hur det utvecklas! Potentialen finns helt klart, och när alla barnsjukdomar är åtgärdade kan spelet börja på riktigt.

1
Skriv svar