BF 1943 - gratis?

Inaktiv
BF 1943 - gratis?

Hej!

Är BF 1943 gratis när det släpps? Det är ju bara 3 banor om jag förstått rätt.

Medlem

Har för mig dem har sagt att det kommer kosta en liten slant. 150 spänn eller dylikt förmodligen. Gratis tror jag inte det kommer bli.


signatur

Videomupp

Inaktiv

okej, 150 kr är ju inte så mkt. Man behöver inte BF innan heller va?

Medlem

Det ska man inte behöva.


signatur

Videomupp

Medlem

Ni har helt rätt i att det kommer att kosta runt 150 kr och att det kommer att innehålla 3 banor. fast jag kan nästan lova att det kommer att komma mer banor

Medlem

150 - 200 kr.

Du behöver inget tidigare BF installerat för att kunna spela 1943.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

bf 43 verkar som om det är tagit rätt mycket från heroes. Känns så tecknat

Skrivet av Aiek:

bf 43 verkar som om det är tagit rätt mycket från heroes. Känns så tecknat

Kan hålla med om det. Det har inte samma "känsla" som BF-BC har. Det känns, som sagt var, för tecknat.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Två stycken på BFHQ.se har varit på Dice i stockholm och testat 1943 och dom passar också på att säga något till folk som sagt samma sak som du aiek.

"Citat"

Gubbarna i BF1943 ser inte alls ut som de i Heroes. Missuppfattningen kommer troligen av den mer cartoon-liknande första trailen som släpptes.

Har även hört personligen i en video där man får se gameplay på 1943 där en dice anställd säger att dom kommer att tona ner dom glada färgerna något innan releasen så folk inte får denna Cartoon kännsla.

Kan dock vara något jag missuppfattat men av det jag fick ut av videon var det detta han menade.


signatur

dizzid1a. Say What?

Bra, annars skulle jag nog köpt spelet och lagt det på hyllan dagen efter.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

spelet skulle väll bara kosta 800ms points till 360 också det är väll ca 80kr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Bra, annars skulle jag nog köpt spelet och lagt det på hyllan dagen efter.

Förstår hur du känner. Jag var väldigt skeptisk för detta spelet också när jag såg den första trailern men som tur är så lär dom ju fixa till det nu så det är lite mer likt BC 1.

------------------------------------

Och ang Xbox Marketplace - 1200 MS Points kommer det kosta.

Om vi räknar dollar istället för MS Points blir det 15$ Dollar. Samma pris på alla system - PS3 / Xbox 360 / PC.

123,71:- Kr

Spelet kommer för övrigt att ligga på 350 MB.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av Molotov:

spelet skulle väll bara kosta 800ms points till 360 också det är väll ca 80kr.

Spelet kommer att kosta $15 på alla format. Och det är 1200 ms points


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Lite tråkigt att det blir en nerbantad version av BF. Hade hellre sett en regelrätt uppföljare till Battlefield 2.


signatur

War never changes.

Medlem

Nå bad company 2 kommer ju till pc men jag skulle vilja ha en eget Battlefield 3 för PC.
frostbite motorn och stora banor och spelar antal som BF2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Medlem

battlefield 3 kan lika gärna vara 1943. Det är bara en skillnad på namnet

Skrivet av 93karlsson:

är inte bf 3 på gång ? http://www.fz.se/spel/battlefield-3/pc

"2007-10-10"...

Gammalt...

Jag tvivlar på att dom kommer att göra ett BF3, och jag hoppas aldrig att dom gör det. Battlefield Bad Company 2 tycker jag är en bra BF3.

Samt, vad ska dom göra i BF3? Det kommer bli samma spel om igen bara ny grafik.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Imo så har Battlefield aldrig varit mer roligt än vad det är just nu. Sitter och spelar BC på PS3 varje dag och får inte nog. Samma sak kommer det bli när 1943 och BC 2 kommer. Jag tycker att FrostBite har lyft Battlefield till helt ny nivå. Visst är BF2 bra men jag finner inte samma spelglädje i dom förra spelen som jag gör i dom nya.

Om Battlefield 3 kommer så hoppas att det blir med FrostBite för imo är det just FrostBite som gör Battlefield till Battlefield just nu. Säg ett annat spel där du kan ta sönder allt lika mycket som i BC? Inget jag känner till iaf.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

såg att ni snakade om att bc2 och 1943 kunde vara 3:an.
Kan säga att det är fel, har hört någon intervju att inget av dom spelen som har livigt avtäkta just nu är den riktiga uppföljaren.
Har jag fel när jag säger att fz skrev att 3-5 bf spel är under utvekling just nu.

Medlem

det är 5 DICE-spel som håller på att komma.. alltså

Battlefield bad company 2
Battlefield 1943

Antagligen var heroes och något nytt mirrors edge med på listan också

Medlem

Skämtar ni eller? bad company som BF3?? Fyfan säger jag bara.

Vill ha BF3!, som är en efterföljare efter BF2!!!
Allt annat än BF3 kan slänga sig i väggen.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av AirGear:

Imo så har Battlefield aldrig varit mer roligt än vad det är just nu. Sitter och spelar BC på PS3 varje dag och får inte nog. Samma sak kommer det bli när 1943 och BC 2 kommer. Jag tycker att FrostBite har lyft Battlefield till helt ny nivå. Visst är BF2 bra men jag finner inte samma spelglädje i dom förra spelen som jag gör i dom nya.

Om Battlefield 3 kommer så hoppas att det blir med FrostBite för imo är det just FrostBite som gör Battlefield till Battlefield just nu. Säg ett annat spel där du kan ta sönder allt lika mycket som i BC? Inget jag känner till iaf.

nu vet jag inte hur mycket men kommer kunna ta sönder ännu i BFBC2 men Red Faction guerilla kan man jämna en byggnad med marken.
Riktigt roligt, prova demot

Men annars håller jag med dig, Frostbite har satt en ny milstolpe i vad som är Battlefield, precis som det i början gjorde med fordon.
jag kan spela call of duty och tycka häftigt spel osv.
Men när jag spelar Battlefield Bad company då känns det verkligen som ett krig, när väggar sprängs och pansarvagnarna rullar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av AirGear:

Imo så har Battlefield aldrig varit mer roligt än vad det är just nu. Sitter och spelar BC på PS3 varje dag och får inte nog. Samma sak kommer det bli när 1943 och BC 2 kommer. Jag tycker att FrostBite har lyft Battlefield till helt ny nivå. Visst är BF2 bra men jag finner inte samma spelglädje i dom förra spelen som jag gör i dom nya.

Om Battlefield 3 kommer så hoppas att det blir med FrostBite för imo är det just FrostBite som gör Battlefield till Battlefield just nu. Säg ett annat spel där du kan ta sönder allt lika mycket som i BC? Inget jag känner till iaf.

nu vet jag inte hur mycket men kommer kunna ta sönder ännu i BFBC2 men Red Faction guerilla kan man jämna en byggnad med marken.
Riktigt roligt, prova demot

Men annars håller jag med dig, Frostbite har satt en ny milstolpe i vad som är Battlefield, precis som det i början gjorde med fordon.
jag kan spela call of duty och tycka häftigt spel osv.
Men när jag spelar Battlefield Bad company då känns det verkligen som ett krig, när väggar sprängs och pansarvagnarna rullar

Hehe på dom ny släppta bilderna av BC2 så kan du spränga en byggnad till grunden så bara det är en cementgrund kvar till skillnad från BC 1 där du bara kan göra massa skada på huset men det står fortfarande.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

alltså, varför vill ni just ha "bf3" som namnet....

Det roliga med att man kan jämna ett hus på grunden (det kan ju ta ett litet tag och så..) är hur dom ska bygga gold rush banorna!. Kommer bli ett enormt roligt resultat och jag blir nog inte missnöjd

Medlem
Skrivet av Aiek:

alltså, varför vill ni just ha "bf3" som namnet....

Det roliga med att man kan jämna ett hus på grunden (det kan ju ta ett litet tag och så..) är hur dom ska bygga gold rush banorna!. Kommer bli ett enormt roligt resultat och jag blir nog inte missnöjd

För mig är BC2, Battlefield 3. Jag skulle inte uppskatta ett Battlefield spel utan Frostbite då jag tycker FrostBite är det bästa Dice har uppfunnit bortsett från spelet då

Battlefield 3 skulle säkert bli jätte bra men jag tycker att Bad Company serien av BF har slagit FPS genren med storm då det inte finns många andra exempel på perfektion som FrostBite har visat oss. För dom som tycker att FrostBite inte är särskilt bra har självklart rätt att tycka så men IMO är Dice ett av dom bästa skaparna av FPS.

Länge leve DICE !!

[Fanboy]


signatur

dizzid1a. Say What?

Go CRYTEK!

[Fanboy]
...

Nu kommer jag att bli skjuten för att jag skriver så i ett BF forum. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av Aiek:

alltså, varför vill ni just ha "bf3" som namnet....

Vill att det ska bygga på BF2...


signatur

B lup

Medlem

"Frostbite har satt en ny milstolpe i vad som är Battlefield, precis som det i början gjorde med fordon."

Ursäkta mig men jag tror nog faktiskt att Operation Flashpoint var först med fordon.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

"Frostbite har satt en ny milstolpe i vad som är Battlefield, precis som det i början gjorde med fordon."

Ursäkta mig men jag tror nog faktiskt att Operation Flashpoint var först med fordon.

Codename Eagle var faktist före Op Flashpoint och utvecklades av Refractor games (som jag antar blev en del av DICE) och använde sig av refractor 1 motorn, en motor som i version 2 användes till Battlefield: 1942...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar