Spelas Bf2 fortfarande?

Medlem
Spelas Bf2 fortfarande?

Jag och fyra polare har beställt Battlefield 2 och tre expansions (Special forces, Euro forces, Armed fury.

Så jag undrar vad folk spelar mest online, är det orginal eller nått expansion?

URK
Medlem

det vanliga


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

på Battlefield Gotland =BfG= servrar spelas det vanliga, Special forces och Båda Booster Packsen för fullt.

Vi har totalt 14 servrar, 12 av dem är olika maprotations på vanliga BF2, Typ all maps, City Maps, Airmaps, Inf only osv.

1 server är Expantionspacket Special forces All maps med fordon

1 Server är Booster Packsen Euro Forces och Armored Fury blandade, med fordon.

Det är alltid gott om folk på de servrarna, så det är bara att lira på.

Eftersom det är vanliga Bf2 som är populärast så finns det flest sådana servrar i världen. Det finns inte så många SF servrar och Nästan Inga EF/AF servrar.

Men alla packen spelas i alla fall.

Bara att välja och vraka.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Spela Forgotten hope 2 så får du ut den bästa spelupplevelsen ur BF2

http://www.forgottenhope2.com

Inaktiv
Skrivet av Natty:

Spela Forgotten hope 2 så får du ut den bästa spelupplevelsen ur BF2

http://www.forgottenhope2.com

Nej då
Project reality ska det vara


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Tror flest folk spelar orginalet, man tröttnar fan aldrig på det
Det är ett sjukt bra spel.
Älskar Battlefield serien.

MKM
Medlem
Skrivet av MiXiE:
Skrivet av Natty:

Spela Forgotten hope 2 så får du ut den bästa spelupplevelsen ur BF2

http://www.forgottenhope2.com

Nej då
Project reality ska det vara

Japp, PR ar det som galler nu.

Medlem

Jag har också beställt Complete Collection, mest för att jag vill testa expansions-paketen till BF2 också eftersom jag redan hade orginalet. Dock måste jag vänta ett par månader till innan jag kan lira det eftersom jag behöver en ny dator...


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv

Det är inte så många som spelar expansionerna. Något som är lite tråkigt :/

De flesta spelar det vanliga.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Det är visst det många som spelar dem. gäller bara att hitta servrarna. Men som sagt, =BfG= servrarna är det alltid mycket folk på, även expansionspaketen. Kanske inte på morgonen, men efter 12 brukar det börja komma in folk.
Visst, vanliga är helt klart populärast, men det är ändå många som spelar expansionerna.
Visst, det finns en hel del som kör expansionerna på sina servrar, men de servrarna är för det mesta tomma, eller glest befolkade.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

För och hitta dessa servrar (Gotland ) så kan ni söka efter dem i fönstret med "gotland #" utan citationstecken. Skriver ni bara gotland eller battlefield gotland får ni upp ett antal andra servrar som lånar sig av Gotlands-servrarnas rykte för att locka till sig spelare.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

japp, det är många servrar som snyltar på vårt namn, eftersom många söker på just Gotland när de vill hitta våra servrar, så lägger andra servrar till gotland i sitt servernamn, så kommer deras servrar upp samtidigt som våra.

Inte så rent spel direkt....


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Spelas det ännu på Gotland?! funderar på installera och prova nya beta patchen... är det värt?!

Medlem

Det vanliga, det bästa.


signatur

B lup

Medlem

Tänk på att det fortfarande bara är en beta.

Många saker de fortfarande behöver fixa, bl.a den nya banan, katastrof i dagsläget. Ingen överraskning iofs..

Och ja, Det är full Rulle på BfG servrarna. Har tre stycken Beta servrar också,

#14 all maps
#15 Op. Blue Perl 24/7
#16 Op. Blue Pearl INF ONLY 24/7

In och lira nu.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

daskedennis sluta göra massa reklam för BFG. Tycker personligen att de har kassa admins helt utan spelkänsla som bara bannar till höger o vänster på felaktiga grunder, o så får man inte ens köra rally där heller.

Till trådskapare; Om du och fyra polare planerar att börja lira och om ni ändå ska lira tillsammans tror jag ni kommer ha bra mycket roligare om ni joinar en 5on5-ladder istället för att lira public. Finns lag som håller de flesta nivåer, både noviser och lite mer erfarna spelare. Surfa in på www.clanbase.com eller www.esl.eu och kolla läget. ESL har även ett rätt bra gathersystem (måste regga dig) för de som vill pröva på matchspel!

Medlem
Skrivet av Kvax:

daskedennis sluta göra massa reklam för BFG. Tycker personligen att de har kassa admins helt utan spelkänsla som bara bannar till höger o vänster på felaktiga grunder, o så får man inte ens köra rally där heller.

Lol, om någon frågar vilka servrar det spelas boosterpacks och liknande, då får jag väl svara honom? Det är inte många servrar som kör booster packs. Och att du tycker att våra admins suger beror troligtvis på att du betett dig illa, och blivit bannad, vad vet jag? Men våra servrar skulle inte vara så befolkade om folk inte gillade dem.

Och Rally är inte tillåtet, så att dra den gnällvalsen är lite lamt. Dra igång en egen server om du nu vill köra rally, men vi har våra regler, och vi följer dem. Så tråkigt om du tycker så, men that's life. Man kan inte göra alla nöjda.

Vi admins följer bara vår regelbok, och vill man hellre spela på ryska servrar där admins tkv:ar och bannar om man tar deras plan, så fine. Vi tvingar ingen att spela på våra servrar, det är allas egna val.

Hemskt ledsen för off-topic, men var bara tvungen att svara.

Inget personligt kvax.

Peace.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Enda anledningen till att folk lirar på era servrar är att de är den enda med hyfsad hårdvara och bra lina som står i sverige. Finns ett par andra servrar, vet inte om man ska kalla det konkurrenter men de är lika fulla så att ni har mkt folk inne beror enbart på att det inte finns så mkt annat att välja på.

Ang. era admins så är inte problemet att de till stor del är publicnoobs, problemet är att det är publicnoobs som tror att de har bra koll på spelet. De som ni tycker stör på era servrar är i regel folk som är mycket bättre än alla andra och utnyttjar spelets fulla potential på ett sätt som ni helt enkelt inte klarar av.

Tycker ni borde lära er av en snubbe som t.ex Phantomen som är admin på era servrar. Han har lagt ner sig lite och lirat ett par gathers och lite matcher med klanlirare istället för att lolla runt planlöst och hjärndött och jaga medaljer som ni gjort i snart fyra år nu, och faktiskt har han lärt sig hur spelet funkar.

Förutom att han nu är en mycket bättre spelare så har lite bättre känsla och leker inte king of the hill bara för att han råkar ha en kick-bann-knapp, en tendens som är allt för vanligt förekommande bland era andra admins. Sen är det ju bara tragiskt i sig, kan ju inte va kul att spela så mycket som en publichero-admin gör och aldrig bli bättre, fattar verkligen inte det roliga med det.

Medlem

alltså, bf2 har ju två delar i princip, en klan-del, och en public del. Vi är ju en public comunity, och vi gillar att lira public. Själv så hatar jag att lira klan-lir, mycket beroende på, precis som du säger, att jag är för kass för det. Men på public är jag iaf hyfsad, och tycker det är kul.

Sen visst, vissa föraktar allt vad medaljer och utmärkelser heter, men vissa tycker det är kul. Man spelar helt enkelt för olika saker. Klan-lirare lirar för att bli bättre, och lira ligor och sådant, medan public lirare för det mesta lirar för att det är kul (vilket klanlirare säkert också tycker ) och för att kanske få bekräftat att de gjort något bra genom att få en utmärkelse.

Innan spelade jag som fan för att få en massa utmärkelser, men nu struntar jag i statsen, utan bara lirar för att det är kul.

Det kommer vara en evig debatt mellan klan-spelare och public-spelare. Klan-lirare kommer alltid tycka att public-lirare är noobs, men alla spelar inte för att tävla, utan för att det är kul, och det är tyvärr många klanspelare som glömmer bort det, och tror att alla tävlar.

Så vi kan väl enas om att vi är oense.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

jag spelar inte heller så ofta på bfg. Känns som att det är massa omogna kids som hänger där eftersom man ofta blir TK:ad för fordon, baserape mm.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem
Skrivet av verifier:

man ofta blir TK:ad för fordon, baserape mm.

mm, tråkigt med krigsförbrytare :(:down:


signatur

B lup

Inaktiv

Battlefield 2 vet jag inte om det spelas fortf men PR spelar folk mycket e en sak som är säker, visst det kanske inte är mycket servrar som är överfulla ( jag har bara hittat 4 varav jag spelar på 1 eller 2 av dom)

Men det är en galet skön community på dom, spelare kommer tillbaka varje dag och man får upp en riktigt nice kontackt kretts tack vare det så ,,, pr borde du och alla andra lira som gillar bf2

Medlem

Har precis backat från 1.5 till 1.41. Fanns en del servers, men inga spelare


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

Vilken patch använder de flesta servrarna? Har precis köpt spelet och laddar ner 1.5 beta 2 nu.

Medlem

1.41


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Jäkla patchdjungel! Hur kan det gå så dåligt med 1.5 patchen?

Medlem

För att det fortfarande bara är en beta.. Får se när fullversionen kommer.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

riktigt bra spel kommer jag ihåg!
tyvärr när jag skulle testa igen efter 1 års paus från spelet så fick jag inte det att fungera igen....

har läst lite om att det kan vara dual-core problem med bf2... testade lite som diverse forum pratade om hur man skulle få det att fungera ändå men lyckades aldrig. fick aldrig något felmeddelande heller utan skärmen förblev svart och sen tillbaka till skrivbord.

Är det någon kunnig som kan hjälpa mig med detta?
någon som haft samma problem?

tacksam och sugen på bf2

1
Skriv svar