Ja visst är cod5 hur kul som helst men...

Medlem
Ja visst är cod5 hur kul som helst men...

Jag har lirat alla spelen i clan och är en trogen PC lirare av cod ända sedan 2003 och innan dess Moh Allied Assault.

Hur som helst , jag kan inte sluta reta mig på hur lite verklighetsförankring World at War har, jag visst Cod , Moh osv har aldrig varit några simulatorer eller dylikt och jag ber heller inte om det. Att ett spel är autentiskt(historiskt korrekt) betyder inte att det måste vara realistiskt.

De tidigare Cod hade i alla fall någon koppling till verkligheten där allting gjorde "sense" om jag säger så. I world at war har vi saker som attack hundar, speeden av spelet är uppskruvad till nästan quake 6 och vi har en UAV som numera heter Recon plane.

Det där var bara några av de sakerna, för att inte tala om hur många attatchments/perks till vapen och dylikt som är inkorrekta... apertur sights till Thompson och Mp40 ?? Herre gud alltså.

De har hittat så mycket ursäkter som möjligt för att få använda dem och fylla upp med perks och vapen tillbehör. Siktena som tillkommer på tex Tompson och Mp40 har jag aldrig läst/hört/sett om någonsin... så vitt jag vet har dem siktena endast använts på ANTI AIR kanoner och typ feta kulsprutor på flygplan.

Hur som helst är spelet jävligt kul och jag kommer köpa det oavsett, speciellt för Coop delen i Sp. Kalla mig inte en whiner nu, jag tycker cod är brilliant men de tidigare cod hade i alla fall lite skill också.. där faktiskt rifles & bolts gjorde lite skada.

Medlem

Det har blivigt så för utvecklarna inte klarar av att göra nått eget utan bara kopiera.
CoD5 är alltså en totalt kopia på CoD4 fast med WW2 skin.
Var samma med cod3 vettefan vad som var skillnaden i den jämmfört med tidigare än banorna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Aperture är ju bara deras omgjorda RDS, dessutom har de ju ACOG-scope också. Men att man måste låsa upp sniper scope till bolt-action rifles...


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Sant.. Spelutvecklarna vill bara överträffa cod4.. därför gör dom mer och mer attachments mm.. ävan fast dom inte fans. Antagligen för att för att folk ska bli sugna på att köpa när de ser att det finns nya perks och attachments...

Verkar annars helt ok.. Men tanks? Hmm någon som har synkunter på det.. Inte riktigt likt cod ? :S

Medlem

Min privata åsikt är att perks, attachments och achievements som man ska "vinna" i spelet är en direkt dödare av allt som heter team spel.
Alla är mera bekymrade om att få det rätta antal head shots fram för att hjälpas åt med att uppnå målet man spelar för.

Medlem

Mja mja, alltså den som tror att COD4 är minsta realistiskt har väl också fått en hel del om bakfoten.

Medlem

Fast å andra sidan; Den som ofta spelar klanmatcher och pcw:er spelar väl oftast med ProMod...


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av AERO-NRNS:

Verkar annars helt ok.. Men tanks? Hmm någon som har synkunter på det.. Inte riktigt likt cod ? :S

Fanns redan i CoD:UO

Medlem

Tanks, fordon etc är ju klockrent att ha med... Önskar att det fanns flyg med oxå...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:

Min privata åsikt är att perks, attachments och achievements som man ska "vinna" i spelet är en direkt dödare av allt som heter team spel.
Alla är mera bekymrade om att få det rätta antal head shots fram för att hjälpas åt med att uppnå målet man spelar för.

Kan bara hålla med, alla sringer som galna för att få kills. Tycker Prodject Reality är bäst när det gäller teamplay.

Medlem
Skrivet av Fredd:
Skrivet av MMLazarus:

Min privata åsikt är att perks, attachments och achievements som man ska "vinna" i spelet är en direkt dödare av allt som heter team spel.
Alla är mera bekymrade om att få det rätta antal head shots fram för att hjälpas åt med att uppnå målet man spelar för.

Kan bara hålla med, alla sringer som galna för att få kills. Tycker Prodject Reality är bäst när det gäller teamplay.

Det har jag faktisk aldrig testat. Det är en mod till BF2 eller hur? Själv gillar jag RO:OST eller Insurgency för teamplay. (Eller min favvo: Heat of Battle)

Medlem
Skrivet av haido:

Mja mja, alltså den som tror att COD4 är minsta realistiskt har väl också fått en hel del om bakfoten.

Utifall du syftade på mig så sa jag aldrig det utan jag sa att Cod hade en koppling till verkligeten. Autentic DOES NOT mean Realistic :).

Inaktiv

Håller med om att bolt action rifles är veka. De borde vara som i övriga cod-spel. Ingen väljer bolt action om det behövs 2-3 träffar för en kill.


signatur

You can't spell "manslaughter" without "laughter".

Medlem

Spela på hardcore servrar istället.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

cod 4 var mycket roligare.

i cod5 så spelar jag på servrar nu som gör att man kommer upp i rank o vapen fort så blir det roligare att spela seriöst sen på bra servrar utan att sitta o bli irriterad över att man saknar det o det vapnet.

fortfarande så får jag säga cod2 var bäst i serien.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar