world at war pc beta

Medlem
world at war pc beta

tja som ni alla vet så finns den att tanka ner nu.

Men vad tycker ni om world at war??

Edit: vad heter ni??

Medlem

Jag har inte hunnit spel så mycket, eftersom min cd-key började krångla efter ett tag :evil:

Annars är det helt okej!

Vissa (inklusive jag) får den inte att fungera p.g.a. ett "Unhandled Exception". Och det verkar inte finnas något för att fixa det...mao så funkar inte betan alls för några och det finns inte något att göra för att få den att fungera

Treyarch ftl

Medlem

Vad jag tycker?
Den riktiga uppföljaren till CoD 2


signatur

<3

Medlem

Nu har jag spelat lite mer och kan säga att JAG tycker att det känns lite B.
Menyerna känns bara copy&paste från cod4.
Så det känns mest som en mod.
Fast ragdollsen är bättre, blodet lite snyggare.
Men cod4 ÄR bättre, enligt mitt tycke iallafall.

Fast! Ett stort plus för hundarna som är bättre än alla irriterande helikoptrar!

Medlem

JAg har märkt att jag tycker att ljudet är skit

Medlem

Ljudet på alla vapen kunde varit mycket bättre..

Medlem

Okej, COD:WaW är COD4 i WW2, så klart, jag är förvånad att Hixor förväntade sig något annat.

De verkar ju ha ändrat mest i SP som Singleplayer COOP och Nazizombie mode. Samt tankar.

Ljudet är kasst eller snarare lika kasst som det var i COD4. Ingen skillnad bara att det finns inte lika stort urval av "moderna fps spel" att jämföra med.

Spela BF Bad Company eller GRAW 2 så hör ni skillnad.

Sedan så förstår jag inte hur man klaga på buggarna i betan? Det är ju därför betor finns, så man kan rota ut buggarna innan release. Det är lite konstigt att ni förväntar en färdig produkt. Det är ett demo (demonstration).

Vad jag har märkt att jag får server authentication failure ganska ofta. Vad jag gör när jag får ett error är att jag slår av och startar om spelet. Det brukar funka rätt fint.

Nog whine.

Sen villj ag påpeka att jag inte gillade COD:WaW alls, men å andra sidan så är jag ju totalt less på COD4, go figure.

Men för de som gillar COD4 och vill ha något nytt är ju COD WaW perfekt. Riktigt bra mellansträcka till nästa COD5.

Medlem
Skrivet av Count_Sandpaper:

Vissa (inklusive jag) får den inte att fungera p.g.a. ett "Unhandled Exception". Och det verkar inte finnas något för att fixa det...mao så funkar inte betan alls för några och det finns inte något att göra för att få den att fungera

Treyarch ftl

Där sitter jag med. Inget funkar, utom kanske en ny dator.

Till dom som säger "det är endast en beta", ja, det kallas den, men det är mindre än 3 veckor till leverans. Då hinns det inte ändras något, utan som spelet är i "betan" blir det också vid släppet.
Kanske kommer en patch en aningens fortare pga "betan"...

Inaktiv

jag tycker att betan var rolig! älskar hundarna som man kan få!


signatur

Nicolas Paul Stéphane Sárközy de Nagy-Bócsa

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Count_Sandpaper:

Vissa (inklusive jag) får den inte att fungera p.g.a. ett "Unhandled Exception". Och det verkar inte finnas något för att fixa det...mao så funkar inte betan alls för några och det finns inte något att göra för att få den att fungera

Treyarch ftl

Där sitter jag med. Inget funkar, utom kanske en ny dator.

Till dom som säger "det är endast en beta", ja, det kallas den, men det är mindre än 3 veckor till leverans. Då hinns det inte ändras något, utan som spelet är i "betan" blir det också vid släppet.
Kanske kommer en patch en aningens fortare pga "betan"...

Har också det problemet. Ljudet var redan inställt på 24bits 48000 hz, så det är inte felet. Dessutom uppdaterade jag drivrutinerna för Realtek, då började det fungera. Tills jag startade datorn idag vill säga. Samma gamla fel igen. Ingen verkar ha en vettig lösning på det.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Jag hoppas verkligen dom löst problemet med "Unhandled Exception Caught" annars jävlar ska Treyarch få spö...

Medlem
Skrivet av Count_Sandpaper:

Jag hoppas verkligen dom löst problemet med "Unhandled Exception Caught" annars jävlar ska Treyarch få spö...

Räkna inte med det. Det verkar som om det är många olika saker som kan framkalla det och då är det ytterst svårt att få ordning på det för Treyarch.

Allt tyder dessutom på att det blir exakt samma problem med retail-versionen, eftersom det är inte mer än strax över en vecka till spelet går guld.

Medlem

Trist. Som CoD 4 fast sämre. Sämre balansering, fulare, ännu mer spray-vänligt. Nä, då är CoD 4 bättre på alla sätt och vis!

En annan grej som jag verkligen inte förstår mig på är bolt-actionvapnen i WaW. Med Stopping Power och en klockren träff var som helst på kroppen (utom huvudet) så är det i 4/5 fall två skott som krävs för att fälla någon. Sätt på scope så dör vem som helst på ett skott utan stopping power (nästan iaf). Lustigt...

Medlem

Flera saker i WaW jag inte gillade.. Och det jag fortfarande hakar upp mig på är weaponbob... Man kan inte göra ett halvrealistiskt spel utan weaponbob... Gunga vapnena för helvete!!

Medlem

Jag kan inte ens komma in på sidan för det här: http://www.callofduty.com/?error=1


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Alesi09:

tja som ni alla vet så finns den att tanka ner nu.

Men vad tycker ni om world at war??

Edit: vad heter ni??

heady

Bra spel men saknar hur det var innan alla jävla perks och problem , typ Cod2 , Cod1 ägde. Detta är dock jävligt kul och slår iaf Cod4 hårt.

Medlem

Tycker betan suger friskt.
Gillar känslan och rubbet i COD 4, men COD 5 känns bara som en billig thailands kopia tycker jag.
Kommer köra vidare med cod 4. Struntar i att lägga pengarna på femman.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv
Skrivet av Hix0r:

Ljudet på alla vapen kunde varit mycket bättre..

Ärom inge schyysta eller?, Säker att du har Sound settings på high då ?

Medlem

inne i betan nu och spelar, ser ut som en riktigt bra mod till CoD4, men såklart har jag inga problem med moddar, ibland spelar jag mer moddar än det riktiga spelet, ex: BF2 Project Reality


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Har spelat ganska mycket nu och jag har ändrat omdöme rätt så rejält. Jag tycker det här spelet är bra, bättre än CoD4. Spela Hardcore... fyfan vilken känsla. Riktigt kul att spela i squads med polare och reviva varandra.

Garanden och bolt-gevären är ju ruskigt kul. Faktum är att nästan alla vapen är riktigt roliga och har sina egna användningsområden. Stör mig endast på Snipers men så ärdedt i alla spel.

Inaktiv

har ni köpt CoD world at war

Medlem

nej,önskar mig det i jul klapp

1
Skriv svar