CoD är bäst på..

Inaktiv
CoD är bäst på..

Jag fick som sagt CoD 5 betan och jag tror jag har börjat gilla spelet nu när jag har MP 40:n upplåst. När spelet kommer ut så ska jag köpa det men frågan är till vilken maskin PC, 360 eller PS3. Om vi tittar tillbaka på CoD4 vad skulle man ha det spelet på?
Om vi gör en pros and cons lista över de olika möjligheterna, hur ser den ut? Jag smyg startar så får ni fylla på
Konsoll
+ Bra kontroll
+ Mycket folk i betan i alla fall
+ Achievements
+ Kanske split screen
- oftast 100 kr dyrare vid releasen
- XBL kostar pengar

PC
+Bättre kontroll
+Möjlighet till bättre grafik
+modar
+Klan vänligare
-Punkbuster


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

PCn har skönare "kontroller", mycket lättare att utföra sina grymma skills på PCn enligt mej 8)
Blir lättare att hoppa runt osv, när man har musen som styrningsmedel.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

PC är överlägset i kontroll när man spelar FPS. Dessutom kan man, om man har en topp-PC ha bättre grafik. Och så kan man spela mods när själva spelet tappar i nyhetsvärde.

Min röst på PC.

Medlem

pc får min röst

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:

PC är överlägset i kontroll när man spelar FPS. Dessutom kan man, om man har en topp-PC ha bättre grafik. Och så kan man spela mods när själva spelet tappar i nyhetsvärde.

Min röst på PC.

JAg skriver in det


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Hur är det med fuskare och Punkbuster på PC? Finns det någon split screen läge på konsoll?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Vist finns det fuskare på PC, men om man spelar på Punkbuster-servrar så är det ytterst få man ser. Däremot kan man råka på en del exploiters, bästa sättet att undvika dom är att spela på servrar med aktiva admins.

Har själv två konsoller och en PC och föredrar klart FPS spel på PC:n, speciellt om man på sikt vill spela klanspel.

Medlem

Xbox 360
+ Achievements
+ Flyter bättre än på min dator
- Kontroll
- Delay

PC
+ Bättre Kontroll
+ Mindre Delay (hitbox mm)
+ Punkbuster
+ Mods (Som tar bort Perks mm)
+ Mer klanvänligt
+ Ändra i CFG:n
+ Dedicated Servers


signatur

<3

Medlem

PC är alltid bäst och kommer alltid vara bäst på FPS.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Jee
Medlem

Kan ju vara kul att spela det på 360 eftersom man kan spela fler än en på en konsol till skillnad från PC. Men jag kommer nog köpa det till PC eftersom det är mer precisa kontroller även om det kan vara ganska skönt att spela med handkontroll ibland.


signatur

Eller inte?

Medlem

Cod4 och Cod5 fungerar riktigt bra på konsol och det är många som spelar (iaf på 360) men jag tror nog pc är bättre.
så länge spelen inte känns som konsolportar och det tror jag inte cod gör. (har inte spelat cod4 på pc)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Cod4 och Cod5 fungerar riktigt bra på konsol och det är många som spelar (iaf på 360) men jag tror nog pc är bättre.
så länge spelen inte känns som konsolportar och det tror jag inte cod gör. (har inte spelat cod4 på pc)

Har inte lyckats testa 5:an än, men 4:an känns inte som ett konsollspel på PC.

Inaktiv

Är det någon som hur möjligheterna för att spela på samma TV och Xbox ser ut i CoD serien. Finns Co-op campaign eller som i HAlo att man kan ta med sig gäster online?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

i cod4 kan man inte ta med sig gäster online.
dock så kan man köra coop på samma 2st.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Personligen tycker jag det är lite knepigt att lira FPS på konsol men är ovan så...
Men har alltid hållt mig till PC så det blir det i fortsättningen också! PC FTW!

1
Skriv svar