Starta en server!

Medlem
Starta en server!

Hej!

Jag tycker mkt om att spela CS:sourze men det skulle vara ännu roligare om man kunde sätta upp en egen server. Mina kompisar kan inte joina den. Jag har ingen router utan kör direkt ur modemet. Går det inte att göra egna servrar i detta spel?

Tycker jag ofta har detta problem. Får det inte att funka i de flesta FPS-spel.:(


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Skaffa consol - starta upp en server - skriv in Sv_lan 0 i consolen - sen kan du skriva heartbeat i consolen också några gånger så den skickar ut en "signal" till server listan.

Men om det händer i dom flesta spelen du kör kanske det är din brandvägg som blockar dom?

Medlem

consol? Är det ett program. Jag är verkligen noob på detta.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Steam/ MyGames listan / höger klicka på cs source / properties / Set Lunch Options/ -console / ok

sen när du startar spelet så ska consolen vara där men då måste du binda en knapp du vill ha consolen på.

typ bind f1 toggleconsole eller ja vilken knapp du vill den på.

(bind knapp toggleconsole) i consolen med andra ord.

Medlem

ska prova detta Bravo! Tackar. Återkommer om hur det fungerade.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Såhär står det bara när mina kompisar försöker joina min server via internet:

"Lan are restricted to local servers class c nånting."

Verkar som den inte kommer ut på nätet. Jag gjorde som du sa, alltså detta:

Steam/ MyGames listan / höger klicka på cs source / properties / Set Lunch Options/ -console / ok

Vad ska jag göra sen? Måste jag skriva ngt slags kommando där i console rutan? Hjälp mig plz!


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem
Skrivet av Bravo:

starta upp en server - skriv in Sv_lan 0 i consolen - sen kan du skriva heartbeat i consolen också några gånger så den skickar ut en "signal" till server listan.

Hade du provat detta?

Medlem

Ok så jag ska skriva Sv_lan o i consolen? och dessutom heartbeat? Aha. Ok ska genast prova detta. Återkommer!


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Bravo och Ankan! Tack så hemskt mkt! Ni har löst ett halvt år av mysterium. Fan va kul att man själv kan få bestämma hur spelet ska se ut. Tack och åter tack.

Denna grej funkade utmärkt med HL 2: deathmatch också men när skulle testa golden eye modden fanns inte ens consolen där i menyn trots att jag att skrivit in den i launch options på Steam. Går det inte att hosta i denna mod eller?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Hehe inga problem roligt att det löste sig,
Om du vill få igång consolen i vissa moddar måste du ibland gå in i spelet på Options , Keyboard "Advanced Settings" och slå på enable console där också.

Eventuel omstart av spelet behövs kanske också gjöras om man inte bindat nån knapp till toggleconsole, finns ett sätt för att vara säker men ska inte krångla till det allt för mycke

Medlem

Hur binder man en knapp till "toggle console?" Skriver man ngt sorts kommando i consolen?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

bind knapp toggleconsole

eller i cfg filen, bind "knapp" "toggleconsole"

Medlem

efter "bind knapp toggleconsole" så är det bra om du skriver host_writecfg annars sparas det inte alltid

Medlem

Hej igen!

Jag vill hosta i Golden eye modden men får fortfarande inte upp consolen. Har provat att gå via options inne i spelet men får fortfarande inte upp den.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem
Skrivet av Xphome:

efter "bind knapp toggleconsole" så är det bra om du skriver host_writecfg annars sparas det inte alltid

Hur vet jag vilken knapp jag "togglar" med?:\


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

det bestämmer du själv annars brukar det vara ~. (host_writeconfig var det)

Medlem

ok!


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

1
Skriv svar