bra mining skepp

Medlem
bra mining skepp

tänkte kolla lite på det här med mining
ett bra mining skepp, minmatar, förslag?
både såna som kräver low skills, och high skills, allt är intresant så man kan läsa på!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

De enda skeppen för minmatar som är användningsbara i miningsyfte är Burst (Frig) och Scythe (Cruiser), efter det är det mining barges som gäller.


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem

Om du inte tänkt att fortsätta mina så tycker jag inte det är värt att sattsa på barges då det var väldigt lång tid att komma upp i topp på den fronten.

Medlem

Annars kan du alltid köra en Covetor, det gjorde jag förr innan jag övergav mining.

Medlem

En Brutix tar in lika mycket om inte mer än en Procurer med Miner 2s och en Miner Upgrade
Ett Domix tar in lika mycket om inte mer än en Retriver med 6 Miner 2 och 3 Miner Uppgrade

Det är lite säkrare att mina i dessa också eftersom dom tål mer stryk.

[Edit] Såg inte att du frågade efter minmatar skepp men nu så vet du hur bra gallente skeppen är...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Jot
Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

En Brutix tar in lika mycket om inte mer än en Procurer med Miner 2s och en Miner Upgrade
Ett Domix tar in lika mycket om inte mer än en Retriver med 6 Miner 2 och 3 Miner Uppgrade

Det är lite säkrare att mina i dessa också eftersom dom tål mer stryk.

[Edit] Såg inte att du frågade efter minmatar skepp men nu så vet du hur bra gallente skeppen är...

En Dominix kan bli minst lika lätt lockad, jammad och pajjad som en Retriever ... skillnaden är bara att du inte blir av med hälften så mycket pengar med en retriever

Exhumers ska tåla mer stryk, men kostar självklart mer också..


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Jo självklart men en Brutix/Dominix kan stå emot rats ner till .2 och behöver man ett skepp för att fightas i så är det bara att byta items.

Sen så håller ju en BC/BS lite längre än en barge så man tjänar x-antal sekunder så man kanske hinner få hjälp innan skeppets förstörs.

Det handlar mest om tid och användningsområde eftersom man som ny spelar har kortare tid att träna till en BC än en retriver som minar lika bra.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

1
Skriv svar