Assault Frigates

Medlem
Assault Frigates

Köpte min första AF, en Hawk igår, bara för att jag hade tråkigt...
Vad är en bra PvE-setup för den och hur använder man den på bästa sätt? Känns lite knasigt, med tanke på att jag inte har några större problem med t.ex. 0.0 rats i en vanlig Caracal (Bästa tier 2-cruisern?). Så lite tips tas tacksamt emot.

EDIT: Sitter just nu med 2x standard launchers, 1x rail (fick inte på en till, plus att jag har sunkiga gunnery-skills iallafall), 1x MWD, 1x Medium C5-L Emergency Shield Overload, 1x 'Anointed' EM Ward Reinforcement, 1x Cap Recharger I och i lowslotsen 2x PDS.


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem

Aj-aj-aj, jag skulle sälja den och spara till en Harpy istället.

För prisskillnaden så är Harpyn otroligt mycket bättre.

Själv hade jag skrotat MWD:n, och kört med AB, och slängt på en annan hardener extra. Tankability är bättre än den där extra farten.

Hade nog bytt ut railen mot en NOS, och satsat på att hålla min cap gående 24/7 med alla moddar aktiverade.

Tech2 varianterna av PDS är också att rekommendera.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Jag hade nog med tagit en Harpy, den är grymt bra med rails.


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Inaktiv

Är AF's ngt bra på att köra missions typ lvl 3 eller är det för svårt?


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Min bror klarar tydligen många lvl 3 och 4 solo i sin Enyo så AFs är värt pengarna bara du har skills att utrusta den med rätt moduler.

Största problemet är väl att få tag i T2 blasters och ammo.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Som sagt var sunkar mina rail skills fett igen, så det får bli missiler så länge :/


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Inaktiv
Skrivet av RPGprayer:

Som sagt var sunkar mina rail skills fett igen, så det får bli missiler så länge :/

om du har dåliga skills på rails så är nog hawk bäst för dig, den går väl att tanka rätt bra om jag inte minns fel.


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem

Jo, köpte som sagt en sån, men på nåt sätt känns den underlägsen caracalen på många sätt, men å andra sidan har jag inte lärt mig hur man ska köra af's ännu, så tips vore uppskattade.


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem

Jag hade sålt den och sparat till en Harpy.

Hawk är bara något märkbart bättre än Merlin.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Som han sa, han rail skills suger och är då
hawk bättre för honom


signatur

[size="16"]"Aut vincere, aut mori"[/size]

Medlem

Får se vad som händer med min kära af, känns inte lönt att köra med en sådan när jag får bättre resultat med en cruiser... Var lite roligt, snackade med DigitalCommunist på SiSi igår, han tyckte jag skulle skita i af's och skaffa mig en ceptor istället (Vilket jag iofs. hade innan jag skaffade af'en).


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem

Dom ska ju ändra om Hawken till en missil AF imorgon med patchen så du kanske kommer tycka bättre om den då.
Men som digi sa skaffa hellre en inty istället för dom är otroligt mycket snabbare + har mycket högre dps jämfört med en AF.
Ta taranis t ex, släng på en named damage control + några blasters och du har spelets bästa interceptor både vad gäller hållbarhet och skada.

1
Skriv svar