Helsvenskt piratföretag behöver förstärkning/allmänt piratprat

Inaktiv
Helsvenskt piratföretag behöver förstärkning/allmänt piratprat

Nedan gäller inte längre, dock så pratas det lite allmänt om piratande lite senare i tråden.

Ursprungligt meddelande:

Oakenisland företaget söker fler medlemmar, för tillfället består vi av 3 hyffsat aktiva spelare och är ute och jagar varje kväll i princip.

Målet med företaget är att ha skoj PvP med andra svenskar, snacka skit på TS och bara ha det trevligt.

Svenskar med alla sorters tidigare erfarenhet av PvP är välkomna, vi lär dig det du behöver veta, finns alltid plats för en tackler eller två.

För att hålla oss någolunda koncentrerade i världsaltet så begränsar vi oss för tillfället till Heimatar och delar av Metropolis low-sec. Detta gör så att vi snabbt hittar varandra och kan spela tillsammans så fort någon kommer online. Förenklar även arbetet med bookmarks och allmän kännedom om området.

Så är du nyfiken på att leka pirat så är du välkommen att höra av dig till mig eller Faithan in-game.

Flyg säkert

Medlem

jagar å gör livet surt/göra mig rädd


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ni kan få gå med i vår informella allians i Khanid istället om ni vill (och orkar flytta på er).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

berätta gärna mer om er informella allians?

Vi vill bara ha mycket att skjuta på

Medlem

Vi är 30-40 pirater, de flesta dock baserade i USA, men om man är nattuggla som jag så är det allt som oftast 9-10 personer att ganga med.

5 jumps från 0.0, och många system runtomkring här där det finns fin ore = mycket miners.

Finns många flaskhalsar att gate-campa. Den närmaste från där vi flyger har c:a 40 jumps i timmen (och då är det hyfsat långt från hi-sec, och krambjörnar).

Om ni vill kan jag ordna så att ni går med i mitt corp. istället. Annars kan vi ordna en NAP oss emellan.

Kontakta mig ingame (Tobias Sjodin).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Låter som ett härligt gäng. Dock så är det inte jag som gör besluten - tror dock att vi vill fortsätta där vi är nu, har ett par medlemmar på gång in och det är alltid roligare att ha ett litet aktivt gäng man alltid spelar med istället för många olika - USA tiden är lite jobbig då man är en arbetande människa

Men ska absolut ha det i baktanken ifall vi skulle få för oss något nytt

Medlem

Jag hadde tanken ifrån början att bli pirat.
men mitt samvete är förstort, jag kan bara inte såra folk
blev utsat för en pirat som snodde 3mille av mig (grr)
men jag kunnde inte bli arg på han, tyckte synd om han, vet inte varför, men han var söt eller nått.

ice - samvete, tycker synd om folket


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag hadde tanken ifrån början att bli pirat.
men mitt samvete är förstort, jag kan bara inte såra folk
blev utsat för en pirat som snodde 3mille av mig (grr)
men jag kunnde inte bli arg på han, tyckte synd om han, vet inte varför, men han var söt eller nått.

ice - samvete, tycker synd om folket

Det är tur att ni carebears finns. Vad skulle vi annars skjuta på?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Andra pirater? Är väl oftare man stöter på andra pirater än lovliga mål, om man nu inte sitter och gatecampar då.

Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Andra pirater? Är väl oftare man stöter på andra pirater än lovliga mål, om man nu inte sitter och gatecampar då.

Du talar av egen erfarenhet, vi attackerar allt som oftast folk som mine:ar i low-sec med vakter, traders, och råttjagare.

Vi anfaller andra pirater om de inte är allierade med oss, men det händer mindre ofta.

Ni kanske är i en för pirat-tät zon?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Fisk... hänger du runt / precis efter Arzanni?

Inaktiv
Skrivet av fisk:
Skrivet av Nightcrawl:

Andra pirater? Är väl oftare man stöter på andra pirater än lovliga mål, om man nu inte sitter och gatecampar då.

Du talar av egen erfarenhet, vi attackerar allt som oftast folk som mine:ar i low-sec med vakter, traders, och råttjagare.

Vi anfaller andra pirater om de inte är allierade med oss, men det händer mindre ofta.

Ni kanske är i en för pirat-tät zon?

Det är möjligt att det är så, fast vi har inte varit här särskillt länge så man får helt enkelt leta på rätt ställen.

Medlem
Skrivet av ionass:

Fisk... hänger du runt / precis efter Arzanni?

Arzanni är i krokarna, ja.

3 jumps från Gehi, där vi håller till rätt ofta.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av ionass:

Fisk... hänger du runt / precis efter Arzanni?

Arzanni är i krokarna, ja.

3 jumps från Gehi, där vi håller till rätt ofta.

mmm är själv ute och flyger i de trakterna lite då och då

Medlem
Skrivet av ionass:
Skrivet av fisk:
Skrivet av ionass:

Fisk... hänger du runt / precis efter Arzanni?

Arzanni är i krokarna, ja.

3 jumps från Gehi, där vi håller till rätt ofta.

mmm är själv ute och flyger i de trakterna lite då och då

OK.

Var du intresserad av att joina, eller vad?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

OK.

Var du intresserad av att joina, eller vad?

Nej då Ville mer veta att/om jag kan förvänta mig en svensk dåre som hoppar på mig.

Medlem

era kall hjärtade elakingar :<


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

OT: när man söker i forumsökningen så kom denna tråd upp bland andra. Varje gång jag läser rubriken på tråden får jag för mig att det är ett Piratförtag(warez) som söker folk och blir lika förvånad varje gång jag klickar på länken å inser att det handlar om EVE och inte IRL )


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av IceMan:

era kall hjärtade elakingar :<

Du menar 'kallhjärtade'.

Vi stjäl bara från de som är dumma nog att inte ha med sig en tillräcklig eskort.

Och har du tur, så får du en convo, med en ransom-request.

I sådant fall, betala med en gång.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

har som motto att dö, kosta vad det kosta vill, bara inte nån annan får pengar av mig. tänk om alla gjorde så, vips! inga pirater å folk kan åka runt å mysa i kärlekens tecken :love:


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

har som motto att dö, kosta vad det kosta vill, bara inte nån annan får pengar av mig. tänk om alla gjorde så, vips! inga pirater å folk kan åka runt å mysa i kärlekens tecken :love:

och pirater skulle vara så förbannat mycket rikare med tanke på all T2 loot som folk har på sig och betalar för att slippa ersätta.

Medlem
Skrivet av IceMan:

har som motto att dö, kosta vad det kosta vill, bara inte nån annan får pengar av mig. tänk om alla gjorde så, vips! inga pirater å folk kan åka runt å mysa i kärlekens tecken :love:

Då har vi ungefär samma policy, jag bryr mig i 9 fall av 10 inte om att göra ransoms.

Jag plockar liket, och utrustningen på skeppet.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

baah sno mina assult missiles värda 100isk gör de ^^

regel #2 ha bara skit på dig


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Struntar fullständigt om du inte har dyr utrustning,
it's all about the kill.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

kill, that thing that makes the world moving o/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Min egna uppfattning är att ransom är att föredra - i de flesta fallen så får man inget häftigt när man spränger skeppet. Man kan istället ransoma för ungefär så mycket är värt så får man alltid något, även om man kanske går miste om något fint då och då.

Nu har jag i vilket fall som helst fått ner min security rating till under -5 och fått en bounty på dryg en mille. Känns gött

Oakenisland söker fortfarande svenskar som gillar att panga på saker - vi är nu 5 st som är aktiva varje kväll i princip. Väldigt mycket nöje!

Medlem

fråga, vad gör en bounty? det ennda jag förstår är att den som dödar en som har bounty får den summan?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Bounty är piraternas e-peen, de sitter och skryter om den i rymdbaren efter en hektisk dag med att spränga mining barges och frigs.

Jepp, Ice, om du dödar nån med bounty så får du den summan som är satt på deras huvuden.


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem

kk, det är bara det som "händer" med en bounty?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Ja det är bara det som händer.

Men visst, man kan fuska och ge sig själv en bounty om man vill se "häftigare" ut, men jag har min heder

Hela bountysystemet är dock en aning skevt, eftersom om någon skulle sätta flera hundra miljarder i bounty på mig så skulle jag bara kunna låta min polare döda mig, och sen så delar vi på bountyn eller hur man nu vill göra.

dock så är min bounty inte från frigs eller barges, utan folk i lika stora och ofta lika pvp-utrustade cruisers som jag själv kör. Men visst, en och annan frig kan man väl kanske ta då o då

12
Skriv svar