EP2. Fan va grymt!
Måste erkänna att jag är grymt förälskad i HL serien. Redan från start med HL1 satt man klistrad och ville bara spela vidare o vidare.
Att få ett FPS i dagens läge att imponera på mig är inte lätt alla gånger, men nu måste jag faktiskt erkänna att Valve lyckats åter igen! EP1 var en fröjd och nu när jag lirar EP2 sitter jag klistrad! Allt finns, action, story, sensuella moments (A).
<3 VALVE!
PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB
Är du tråkig som fan o bara står o väntar för att nästa dörr ska öppnas så tar det 4-6h.
Det är något speciellt med HL2, det är på något sätt mycket mer tillfredsställande att meja ner folk i det spelet än något annat (singleplayer) FPS. Det är något speciellt, det där man inte kan sätta fingret på, "spelkänsla", eller vad man nu ska kalla det
Ep2 var riktigt nice, bra tempo och skön variation. Skulle dock velat ha lite mer strider mot Combine och mindre mot antlions osv. De striderna är lite mer intressanta, jag gillar speciellt första gången man möter Hunters och sedan Advisor samt striden efter det.
Jag är dock, som jag alltid varit, emot fordonen i serien. Jag tyckte inte om dem i HL2 och jag gillar inte de nu heller, även om denna bilen var betydligt coolare och att man inte spenderade för mycket tid med den.
"I don't rock and roll, I BURN!"
SPOILER!
-
Jag är på vad jag tror är slutstriden i spelet där man skall kasta sticky bomber på walkers.
Början går bra och det är inte allt för svårt , men sen då förstärkningen kommer då blev jag bara förbannad över :
1: Tidspressen
2: Mina kompisar skjuter som krattor och klarar inte av att sänka en enda strider själva , de har för fan rocketlaunchers , är dom helt IQ skadade eller? jag har hellre hunters på min sida då de är fan smarta.
3: Om en hunter smäller min magnusson så verkar de inte ta nån skada medan jag får massor med stryk av dem.
4: Hunters tål massor massor med stryk och duckar för bilen (argh)
Dessa 4 i kombination gjorde mig så förbannad att jag inte spelat på 4 dagar , kanske sänker svårigheten till "easy" men det känns så förnedrande.
SPOILER!
-
Jag är på vad jag tror är slutstriden i spelet där man skall kasta sticky bomber på walkers.
Början går bra och det är inte allt för svårt , men sen då förstärkningen kommer då blev jag bara förbannad över :
1: Tidspressen
2: Mina kompisar skjuter som krattor och klarar inte av att sänka en enda strider själva , de har för fan rocketlaunchers , är dom helt IQ skadade eller? jag har hellre hunters på min sida då de är fan smarta.
3: Om en hunter smäller min magnusson så verkar de inte ta nån skada medan jag får massor med stryk av dem.
4: Hunters tål massor massor med stryk och duckar för bilen (argh)
Dessa 4 i kombination gjorde mig så förbannad att jag inte spelat på 4 dagar , kanske sänker svårigheten till "easy" men det känns så förnedrande.
Vilken svårhetsgrad kör du på?
När jag körde på normal gick det alldeles utmärkt att meja ner Hunters med bilen och sen hoppar man bara ur bilen tar en 'Magnusson' bakifrån bilen och säger hejdå till stridern
.
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Funkade kalas bra för mig med på "Normal" svårighetsgrad på andra försöket bara. Det du ska göra är att
döda alla Hunters så snabbt du kan, försök att möta dem där Striders'arna släpps ner så att du får längre tid på dig. Sen är det bara att ta hand om Striders'arna. För det är Hunters som sabbar för dig.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Harakiri, känner som dig. Trodde det skulle bli en riktigt strid men då gör inte vänner någonting, de lyckades inte ens sänka en hunter; magnussons fastnade inte heller även fast jag var helt säkert på att dom satt på; tydligen så var det för att jag inte dödat alla hunters (även fast ingen hunter var nära).
Skit dumt. :/
Men aja, nöjd med resten av HL2:Ep2. GRYM fortsättning! 9/10.
"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"
Jag kör spelet på "Normal" och som jag sade , första vågen går bra tills de kommer förstärkningar
då kommer det 4 walkers på en gång , som bäst klarade jag 3 av dem innan den sista var framme vid HQt och smällde upp det såklart , efter ett till försök då jag lyckades sämre så blev jag förbannad över dessa saker.
Får väl börja spara oftare och se till att träffa hunters med bilen och inte slösa magnussons vilket innebär en biltur till närmaste laddare
Körde på "hard" och fick ner alla utan problem, men visst var det jobbigt och stressigt.
Och nej, det är inte meningen att dina "polare" ska få ner nån strider, det är ju ditt jobb!
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.
Jag kör spelet på "Normal" och som jag sade , första vågen går bra tills de kommer förstärkningar
då kommer det 4 walkers på en gång , som bäst klarade jag 3 av dem innan den sista var framme vid HQt och smällde upp det såklart , efter ett till försök då jag lyckades sämre så blev jag förbannad över dessa saker.
Får väl börja spara oftare och se till att träffa hunters med bilen och inte slösa magnussons vilket innebär en biltur till närmaste laddare
Kom ihåg att du kan fästa en bomb bakom din bil, på så vis kan du alltid ha en med dig.
PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB
Jag är känslig för skräck, tyvärr. Därför så körde jag på easy för att snabbt bli av med alla zombies och så. Fördelen var ju att spelet blev enkelt men nackdelen var att spelet blev enkelt.
Rofl
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Alltså det är mycket de måste knyta ihop för att kunna avsluta serien i Episod 3. Den måste bli väldigt lång känns det som, men de kan ju ändå inte sluta där! Jag vill ha mer! Det spelar inte så stor roll om de gör en ny motor eller inte. Sourcemotorn har den fördelen att det är mycket bra fysik och extremt bra utnyttjande av fysikmotorn. Grafiken är dessutom snygg och härlig även fast den är några gammal.
Det vore ju förstås härligt med snyggare grafik, men HL2 tog 6 år att tillverka och jag vill inte vänta så länge till.
Jag är känslig för skräck, tyvärr. Därför så körde jag på easy för att snabbt bli av med alla zombies och så. Fördelen var ju att spelet blev enkelt men nackdelen var att spelet blev enkelt.
Haha, klockrent.
Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.
Ifall HL-2 är toppen av historieberättande i nyare spel blir jag lite ledsen. Samma jävla tråkiga cliffhangers överallt.. Freeman, jag har något viktigt att berätta för dig... men å vänta här kommer någon och stör, utför ett litet skituppdrag vi snackar sen. Oj! INVASION ELLER NÅTT RANDOM BULLSHIT! KILLEN KAN ALDRIG SNACKA MER. Fan vad irriterande, skönt nog så blev det en del plot development ändå.. eller inte.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.
äsch.. HL-2 är otroligt bra, i story och historieberättande, för man måste nästan tänka lite mer än vanligt idiotpratande.. För här tas det att du redan vet det mesta så dom slipper förklara varje jävla sak.. som händer i för många spel. Half-life är för mig iaf bästa spelserien som har skapats.
Ifall HL-2 är toppen av historieberättande i nyare spel blir jag lite ledsen. Samma jävla tråkiga cliffhangers överallt.. Freeman, jag har något viktigt att berätta för dig... men å vänta här kommer någon och stör, utför ett litet skituppdrag vi snackar sen. Oj! INVASION ELLER NÅTT RANDOM BULLSHIT! KILLEN KAN ALDRIG SNACKA MER. Fan vad irriterande, skönt nog så blev det en del plot development ändå.. eller inte.
Kan hålla med om att det blir lite störande i längden.
Ifall HL-2 är toppen av historieberättande i nyare spel blir jag lite ledsen. Samma jävla tråkiga cliffhangers överallt.. Freeman, jag har något viktigt att berätta för dig... men å vänta här kommer någon och stör, utför ett litet skituppdrag vi snackar sen. Oj! INVASION ELLER NÅTT RANDOM BULLSHIT! KILLEN KAN ALDRIG SNACKA MER. Fan vad irriterande, skönt nog så blev det en del plot development ändå.. eller inte.
Om du nu ska klanka ner på det så mycket kan du väl ändå vara snäll och ta med ett exempel på ett spel som har bra historieberättande?
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Jag är känslig för skräck, tyvärr. Därför så körde jag på easy för att snabbt bli av med alla zombies och så. Fördelen var ju att spelet blev enkelt men nackdelen var att spelet blev enkelt.
Haha jag antar att du inte gillade Ant Guard delen nere i deras "Hive" eller vad man nu ska kalla det. Jag hoppade ur stolen på den när jag var 100% på att jag hörde Ant Guarden framför mig så när jag skulle springa bakåt för att söka skydd kom den direkt mot mig. Då blev jag lagom rädd
Ifall HL-2 är toppen av historieberättande i nyare spel blir jag lite ledsen. Samma jävla tråkiga cliffhangers överallt.. Freeman, jag har något viktigt att berätta för dig... men å vänta här kommer någon och stör, utför ett litet skituppdrag vi snackar sen. Oj! INVASION ELLER NÅTT RANDOM BULLSHIT! KILLEN KAN ALDRIG SNACKA MER. Fan vad irriterande, skönt nog så blev det en del plot development ändå.. eller inte.
Om du nu ska klanka ner på det så mycket kan du väl ändå vara snäll och ta med ett exempel på ett spel som har bra historieberättande?
Poengen var att visa att historieberättandet i spel ofta är ganska sunkig. Tyckte verkligen att baldursgate liren berättade bra såhär på rak arm klockan 4 på morronen.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.