"steam serverproblem"

Medlem
"steam serverproblem"

har köpt Episode Two genom Steam men jag kan inte ladda ner det eftersom dom verkar ha serverproblem. Jag köpte spelet för en dag sedan och jag kan fortfarande inte tanka hem det.

Någon som har samma problem?

Jag har försökt komma in i Steam forumet men det verkar vara nere.

Medlem

Jag laddade ner det idag via Steam. Det gick segt som sirap igår, men idag så gick det snabbare.

Men, jag får inte spela det..När jag startar upp spelet så ser jag Valve loggan med en skallig karl nån kran i bakskallen, och sen ser jag infon om att blablabla använder blablabla.
Sen! så åker jag ut i Windows och får ett felmedelande som lyder: Warning! Failed to create D3D Device!
Helt mongo..jag har ett ATI Radeon X1600 Pro och jag kör med Catalyst 7.9..

Sånt här får mig att uppskatta mitt kära Nintendo 64 ännu mera..inga grafikkorts-fel där inte..<3


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

skumt
det är snart helg och jag vill spela buhuu

Medlem

Kan tänka mig att suget efter orange box är stort - klart att steam blir segt. Ge det lite tid, dock surt om du sitter och är spelsugen. :\

Medlem

ja deras servers måste vara överbelastade men trots det så har dom flesta ändå lyckats tanka hem en viss del av spelet, jag har inte ens kunnat starta nerladdningen
trist att Steam inte har kommit med en lösning, eftersom det verkar vara skitmånga som har samma problem

sista gången jag använder steam till sånt här

edit: enda svaret från steam är "I know this is hard to believe, but Steam is NOT too busy. Something is up with your connection to the steam servers."

yeah right, likaså för tiotusentals användare kanske?

Inaktiv

Jag har samma problem med mitt HL2 EP2 på steam . det verkar som steam samlar ihop 7,2gb data på ca 1-2 minuter som lägger sig på datorn men sen när steam ska hämta står det hämtar 0% . jag har provat att starta om steam ominstallerat steam men ingen skillnad . det funkar utmärkt att ex ladda ner en spel demo av steam . det hämtas utan strul med ca 600kb/s . så varför inte HL2 ep2?

Medlem

Total nedladdningshastighet på hela orangea boxen ligger på cirka 100 kb/s för min del. Jag har provat öppna diverse portar, testat olika inställningar och t.o.m. stängt av brandväggen i min router, dessvärre helt utan resultat. Med den här hastigheten får jag nog vänta till den 18:e innan jag faktiskt kan använda min inhandlade produkt. Minst sagt uselt.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av Fifty:

Total nedladdningshastighet på hela orangea boxen ligger på cirka 100 kb/s för min del. Jag har provat öppna diverse portar, testat olika inställningar och t.o.m. stängt av brandväggen i min router, dessvärre helt utan resultat. Med den här hastigheten får jag nog vänta till den 18:e innan jag faktiskt kan använda min inhandlade produkt. Minst sagt uselt.

Om inte jag tar fel så ska man blocka vissa av Valves Content servrar, dvs dom som är sega, ska finnas någon guide på Steams forum.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det ska enligt min mening inte behövas några fulhack för att få sin vara levererad. Att ta emot mina pengar hade deras servrar tydligen inga problem med, att leverera produkten var det sämre med.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

äntligen! nu verkar det fungera

thank you Steam, for your lack of support

Inaktiv

Problemet var att om man inte hade ep1 på sitt konto så kunde man inte tanka ep2. Det finns en välbesökt tråd om det i forumet.

1
Skriv svar