vilkent spelsätt/mod spelas mest?

Medlem
vilkent spelsätt/mod spelas mest?

tjenare! har precis kommit till insikten att quake/quakeworld kanske är det spel jag ska ersätta counter-strike med. så jag undrar, vilken mod/spelsätt spelas mest?? 1on1? CTF? Rocket Arena? oxå finns det nån typ av turnering där mindre erfarna spelare kan spela mot varandra:P var sugen för några dagar sen att söka till ownage men så kom jag på att folk där är säkert elits eller liknande. tack o hej:)


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Hejsan och välkommen!

I Quakeworld så är det 1on1, 2on2 och 4on4 deathmatch som gäller. Alla andra spelsätt är ganska så döda tyvärr. Det är några som försöker blåsa lite liv i CTF då och då men det brukar inte vara några som nappar tillräckligt för att det ska bli något bestående CTF-lirande. Det finns dock servrar uppe till både CTF, Rocket Arena och lite annat också om man skulle vilja spela. Dessa hittas lättast i All-seeing eye eller med hjälp av ezQuake's inbyggda serverbrowser. Om det är en ny server (av typen KTX) så kan man nog dessutom ändra mellan DM-läge, CTF-läge och kanske t.o.m. Arena-läge on-the-fly så att säga, vilket är smidigt.

Turneringar som är igång är Ownage precis som du nämnde och för någon dag sedan öppnade också NQR registreringen för sin 4on4-turnering. NQR är uppdelat i olika divisioner så man får möta klaner som är på någorlunda samma nivå som sig själv. Det brukar dock vara lite klurigt att placera klanerna efter skicklighetsnivå så det kan hända att duktiga klaner hamnar för långt ner ibland. Tycker dock inte du ska vara rädd för det om du har kompisar som är sugna på att lira med dig.

Någon riktig nybörjarturnering finns tyvärr inte men då jag har fattat att suget verkar riktigt stort så borde någon ta tag i detta. Ska undersöka om det finns intresserade personer som kanske kan hjälpa till med administrering osv. Om någon vecka eller två så kommer en 2on2-turnering ta signups också. Det är dock inte heller någon renodlad nybörjarturnering men den ska också ha lite divisionssystem så man får möta jämlikar.

Om du undrar över något mer så är det bara att fråga på här eller i #fz.qw på QuakeNet IRC.


signatur
Inaktiv

Rätt många Jänkare som lirar Team Fortress tror jag.....:)

1
Skriv svar