Inaktiv
equake?

Varför omnämns aldrig equake på fragzone?

där har man ju hela spelet gratis och senaste versionen av allt + en massa roliga trix och scripts för att komma igång.

http://equake.quakeworld.nu

Medlem
Medlem

Jag ser två möjliga svar på detta.

Det första:

Citat:

1.4. Inga wareztips eller multiplayerfusk

Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet. Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som t ex bottar eller olika exploits.

Det andra är att fQuake, precis som Jingai skrev, är ett nyare paket. Det ingår säkert saker som inte ingår i eQuake och det som ingår är uppdaterade versioner helt enkelt. fQuake är dessutom baserat på Shareware-Quake och innehåller alltså endast maps från första episoden. Vill man så kan man ladda ner fQuake och sedan också ladda ner alla banor från The shub hub och komplettera med alla episodbanorna genom att använda sina pak-filer från sin Quake-skiva. Vad jag vet så säger dock Shareware-readmen att man endast får använda Shareware-versionen till att spela på mapsen i första episoden. Det går alltså att spela alla banor med shareware-versionen och det är lika komplett som fulla versionen, men man "får" inte. Därför blir det lagligt att distribuera då det är användaren som eventuellt begår ett mindre brott antar jag.


signatur
Medlem

Vad står det här om fusk? Det luktar fusk!

Inaktiv

vad är det för skillnad egentligen? vad är det för nytt som kommit inom quakeworld förutom olika HUD:s och skins?

nj
Medlem
Skrivet av PsyX:

Vad står det här om fusk? Det luktar fusk!

Eller så är det warez-biten Åke Vader syftar på då även om källkoden för Quake är släppt fri så är inte de banor, texturer, modeller, etc som finns i fulla versionen av spelet faktiskt faller in under warez-kategorin då de fortfarande är upphovsrättsskyddade.

Medlem
Skrivet av SecretaryOfState:

vad är det för skillnad egentligen? vad är det för nytt som kommit inom quakeworld förutom olika HUD:s och skins?

I eQuake ingår nog Fuhquake som klient - som inte utvecklas längre. I fQuake kan man välja vilken klient man vill installera och då kan man bland annat välja ezQuake, som är den modernaste klienten och som fortfarande utvecklas. Vilka nya tillskott som finns i ezQuake nuförtiden kan läsas i changelog för klienten. Ett exempel på nytt tillskott är radarn som man kan använda när man kollar på demo/är spectator. Inte världens nödvändigaste grej kanske, men kul.

I Quake så är det källkoden för hela spelet och källkoden (eller hur man säger?) för banorna som är släppta. Man behöver dock fortfarande modeller, skins, textures och ljud för att få ett fungerande Quake och de är fortfarande upphovsrättsskyddade.


signatur
Medlem

fQuake innehåller visst massor av maps. det är ju det som är det sköna med fQuake, eftersom det är en online-installer har jag lagt in hur mycket maps som helst i det, så får folk välja om dom vill tanka hem dom eller inte!

http://fquake.sf.net


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

1
Skriv svar