Inaktiv
Noob -> ezquake

Vilken av dessa ska jag öppna när jag ska spela; ezquake/ezquake-gl/ezstart och i vilken config ska jag ändra i för att alla mina binds ska autoexecas? I vilken folder? Behöver jag göra något speciellt? Tack på förhand.

Medlem

ezQuake = Software mode
ezQuake-GL = OpenGL mode
ezStart = Hjälpverktyg för att konfigurera ezQuake. Kan vara skönt att använda om man inte är riktigt haj på vad alla grejer i kommandoraden gör och sådär.

Jag rekommenderar att man kör ezQuake-GL då det är skönare för ögonen om man slipper sitta och kisa för att se någonting när man spelar. Dessutom antar jag att folk som kommer från andra spel gärna vill att det ser någorlunda okej ut.

När du drar igång ezQuake och vill ha dina ändringar sparade så använder du kommandot cfg_save namnpådinconfig. Första gången du använder det kan du bara skriva in något namn så skapas en config automatiskt och de hamnar i quake/ezquake/configs. För att ladda en config använder du cfg_load namnpådinconfig och om du vill att ezQuake ska ladda din config automatiskt varje gång ("autoexec:a" den) så kan du trycka in +cfg_load namnpådinconfig i kommandoraden för genvägen du startar ezQuake med. Om det är en bat-fil så högerklicka på den och ta redigera så kan du ändra i den med ett enkelt notepad-program eller så.


signatur
1
Skriv svar