Byta ut RA-servern mot en Duel?

Skägg.
10 Chambers
Byta ut RA-servern mot en Duel?

Vad säger ni, ska vi byta ut Rocket Arena-servern mot en QW Duel-server?


signatur
Medlem

Själv tycker jag att RA inte är sådär skoj.
Jag spelar hellre duel.

Men quakeservrar drar väll inte så hårt på en server. Kan ni inte slänga upp både och?

Medlem

Känns som att Arena-servern mest står tom. Vet inte om det är så förvånande iofs. Har rocket arena någonsin varit särskilt stort? (inte de senaste...åtta åren iaf? )

En och annan 1on1-server låter bra, eller också en FFA-server som _bara_ kör death32c. Det låter kanske galet men innan hade Inet en sån server som var ganska populär. Den körde death32c utan powerups och kunde ibland vara ganska välpackad på kvällarna. Det är nog en del som saknar den.


signatur
Medlem

Server med bara death32c har jag funderat på. Vad tycker ni är lämpliga inställningar (inte minst timelimit, fraglimit..)?

Kanske borde passa på att sänka maxclients på vanliga gibfest också?

Medlem

Jag skulle kört utan fraglimit och med 20 minuter timelimit kanske eller något sånt, utan powerups. Maxclients på vanliga servern kanske borde sänkas till typ hälften eller nåt, vissa banor blir verkligen mos medan andra känns ganska tomma ibland (E4M3 som många klagat på t.ex.).


signatur
Medlem

Själv tycker jag RA servern ska vara kvar. Frågan jag har är ifall ni låter servrarna registrera sig själva, så folk kan se dom. Jag ser aldrig FZ's servrar i ezquakes serverlistor.

Skägg.
10 Chambers

Andman, det kanske finns nog med mos för att langa upp en duel
-server också?


signatur
Medlem

Just nu har vi setmaster kubus.rulez.pl:27000 qw.ildm6.de:27000 192.246.40.37:27000 192.246.40.37:27004, nåt som borde läggas till?

En server till eller två kan ordnas. Men finns det någon som helst dokumentation för ktx, eller gäller det att klura ut allt genom cfg-filerna?

Jag har nu tagit bort e4m3 från rotationen och sänkt maxclients till 12.

Medlem

Nähä, det blir fortfarande 26 oavsett vad jag ställer in.. misstänker att det har att göra med olika usermodes. Dokumentation, någon?

Medlem

Bra fråga angående dokumentationen. Jag är osäker till om det finns någon faktiskt. :S Då det är baserat på KTPRO så lär det mesta från KTPRO-dokumentationen fungera som jag hittade på Blueyonder. I 1.57-paketet finns dokumentation med.


signatur
1
Skriv svar