Bugg i questen When the Vow Breaks

Medlem
Bugg i questen When the Vow Breaks

Uppdraget får ut på att man ska hämta en Spikklubba kallad Rockshatter från Bjalfi the Contemptable som har snott den från sin fru för att leta reda på äventyr.

Jag har dödat Bjalfi och ska nu bara lämna tillbaka Rockshatter men när jag pratar med Maeva
the Buxom som jag fick uppdraget av så kan jag inte lämna tillbaka Rockshatter.

När jag träffar henne så frågor hon om jag har hittat Rockshatter än men när jag kommer in i konversationsmenyn så är det samma alternativ som första gången jag träffade henne och ingen av dom visar att det har hänt något nytt i uppdraget.

Vet ni om det finns någon mod eller patch som fixar problemet eller måste jag helt enkelt använda en tidigare sparning?

Medlem

Provat droppa rockshatter, klicka dialogen, plocka upp rockshatter och prova igen?

Gå tillbaka till fortet och se om det är något du missat? Kanske nån NPC som måste dö eller nån dörr som måste öppnas innan scriptet kickar in och sätter dialogvariabeln.

Ett tips kan vara att göra en separat save med konsoll kommandot

SAVE namn

Där namn är det du vill att sparfilen ska heta och det INNAN du börjar en quest. Sen använder du dig av Quicksave under mission.

If shit happens, ladda in din sparfil du sparade med konsollen.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Provat droppa rockshatter, klicka dialogen, plocka upp rockshatter och prova igen?

Då står det bara att jag inte kan droppa den eftersom det är en quest item.

Skrivet av Ichinin:

Gå tillbaka till fortet och se om det är något du missat? Kanske nån NPC som måste dö eller nån dörr som måste öppnas innan scriptet kickar in och sätter dialogvariabeln.

Jag är i stort sett helt säker på att jag har gjort det man ska göra, jag kollade runt på bl.a. Gamefaqs.com efter guider om det uppdraget och jag har inte gjort något annorlunde än vad som står där men det kanske är lika bra att gå tillbaka ändå.

En sak som jag kom och tänka på nu är att jag tog 2 st Rockshatter och att det kanske är problemet, det var en som låg bredvid honom och en tog jag från hans kropp.

Skrivet av Ichinin:

Ett tips kan vara att göra en separat save med konsoll kommandot

SAVE namn

Där namn är det du vill att sparfilen ska heta och det INNAN du börjar en quest. Sen använder du dig av Quicksave under mission.

If shit happens, ladda in din sparfil du sparade med konsollen.

Ja det skulle ju vara det bästa, jag gjorde så förut men eftersom jag nyligen började spela det igen så har jag glömt bort att göra så.

Medlem

jag gick tillbaka och sökte igenom hela grottan under fortet och hittade min tredje(!) Rockshatter men det är fortfarande samma problem.

Finns det inget sätt att skriva i filerna där spelet är installerat att man har klarat av questen, vilket jag ju har gjort bara att jag inte kan lämna tillbaka vapnet av någon anledning.

Medlem

Efter att ha struntat i buggen ett tag och gjort andra uppdrag så tyckte jag att det var dags att fixa den nu och jag vet vad jag ska göra men inte riktigt hur.

jag ska öppna konsolen genom att trycka på ~ och sedan skrva in player.removeitem 00061421 2. Men jag förstår inte hur jag ska öppna konsolen för när jag trycker på ~ så händer det ingenting, någon som har koll på hur man gör det?

Medlem

Prova knappen under ESCape. Då bör en prompt dyka upp längst ner till vänster på skärmen.

Medlem

Det funkade bättre, tack!

Skönt att ha questen avklarad nu.:)

1
Skriv svar