Medlem
Armor!?!?!?

Tja..

vilken armor är bäst? har dödat en vakt vid Imperial City och tagit hans armor...

och den svart klädde gubben sist i "Portal to Kvatch" eller vad den nu heter.. hur dödar man han lättast???


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Vad spelar du som?

Medlem

människa.... eller det heter nått annat kanske.. :S


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:

människa.... eller det heter nått annat kanske.. :S

Heh.

Rasen spelar ingen roll, det är klassen som du vill kolla på, kör du thief vill du ha glasrusting tex, som räknas som light armor. Fighter skall ha tung rustning och mage robe/light. Varje klass har en skill för just den typen av rustning, som ger olika bonusar som gör att du tex rör dig snabbare eller rustningen väger mindre.
Vill du snabbt höja skillen så stick ner till kloaken och samla några råttor som står och slår på dig medans du helar dig.

Någon annan får svara på vilken rusting som är den bästa.

Medlem

vem hehe.. jag vet inte vad jag är.... tror jag är thief...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Ooh, då ska du köra med den jag har, kommer inte ihåg exakt vad den heter kan kolla upp det senare, måste till skolan nu snart.. ><.

Medlem

men jag är nog oxå mördare, om man kan det:\


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Om man spelar som tjuv så är det ju klart bäst att ha thieves roob som man får under uppdragen i thieves guild annars är light raiment of valor inte helt fel om jag minns rätt, den får man när man klarat av att bli champion i arenan.

Själv har jag nästan jämnt thieves roob eftersom jag gör många inbrott och smyger mig på fienderna snarare än att möta dom öga mot öga, då får man ju ganska enkelt x3 eller x6 i skada vilket kan vara väldigt praktiskt.

Medlem

Inte orkat kolla vad den heter, men om du har eller orkar fixa Mehrunes Razor eller nått (officiell mod, cool dolk) så finns det en lönnmördare där som har en skit grym armor, han är snäll, jag släppte ut honom, han dog och jag tog hans armor, sjukt asbra armor.

Edit: Armor"settet" heter typ Murag Tung eller nått.

Medlem

om man tänker långsiktigt är det heavy armor som gäller för alla klasser. daedric är bäst.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Ser förjävligt ut med en tjuv/lönnmördare som smyger runt i heavy armor... Och långsiktigt är inte heavy armor bäst för alla, eftersom heavy prylarna inte ger vad endel light grejer gör, kan kolla upp vad mina grejer gör, för dom är allmänt överfeta.. (light)

Medlem
Skrivet av Fanster:

vilken armor är bäst?

Bäst armor... tja, definera bäst?!?!

För mig är bäst ett elven armor med chameleon enchantments, då kan jag gå runt och göra vad jag vill i all evighet utan att någon kan se mig.

Sen kan man prioritera annat, t.ex. skölden från Chorrol ger dig typ 30% reflect damage. Den + 2 ringar kan ge dig lver 50% reflect damage vilket innebär att monster utan egen armor slår i princip ihjäl sig själva:

Min film om reflect damage: (GForce 4, slö fps)
http://rapidshare.de/files/31312982/Fun_With_Reflect_Damage.w...

Sen om du spelar wizard, enchanta allt du kan med Willpower, med 180 Willpower så går din magicka upp tokfort.

Men, det skadar aldrig att samla armor och prova sig fram, alla har vi olika smak.

Medlem

liksom jag tar mest den armor som ser coolast ut.. hehe och nu har det råkat bli den.. men jag är ändå rätt nöjd med den armorn jag har nu..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Coolast/snyggast armor är juh nästan Shrouded Armor + Black Hands Hood, typ, hade jag ett tag. :). Tror den heter Shrouded armor.

Medlem

Light Armor: Glas
Heavy Armor: Daedric

någon som tycker att det borde finnas en lite snällar heavy som man kan ha om man inte är ond,.(visst knights of nine men den är ju light) och något mera för den som har en mer tjuvaktig person i oblivion, för vem smyger omkring i glas?


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Inaktiv

Det är därför Dark Brotherhood (Shrouded Armor) armoret finns.

Jag spelar nästan bara med moddade kläder eller armor (mage). Inte något fjolligt renamat Leather Armor, utan helt nya modeller.

Medlem

Testa Gladiator Amoren man får när man blir grand champion?;D

Medlem

Testa Gladiator (light) Amoren man får när man blir grand champion?;D

Medlem

Är inte Umbras armor bra då?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Den är standard-orchish om du är under 15, vanlig ebony annars.

Medlem

Skulle gissa att heavy armorn som man får 14 dagar efter man klarat mainstoryn är bäst? Väldigt hög rustningsfaktor (eller vad det nu vad den total rustningssiffran kalllades ) och resistance mot i princip allt som finns :).

Inaktiv

Vanlig daedric har klart bättre rustningspoäng.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Fanster:

vilken armor är bäst?

Bäst armor... tja, definera bäst?!?!

För mig är bäst ett elven armor med chameleon enchantments, då kan jag gå runt och göra vad jag vill i all evighet utan att någon kan se mig.

Sen kan man prioritera annat, t.ex. skölden från Chorrol ger dig typ 30% reflect damage. Den + 2 ringar kan ge dig lver 50% reflect damage vilket innebär att monster utan egen armor slår i princip ihjäl sig själva:

Min film om reflect damage: (GForce 4, slö fps)
http://rapidshare.de/files/31312982/Fun_With_Reflect_Damage.w...

Sen om du spelar wizard, enchanta allt du kan med Willpower, med 180 Willpower så går din magicka upp tokfort.

Men, det skadar aldrig att samla armor och prova sig fram, alla har vi olika smak.

Aldrig sett nöjet i att kuta runt med full chameleon, du kan lika gärna köra in godmode, för det är i princip samma sak. Även om det inte är ett fusk i sig är det faktiskt samma sak.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

TJa .. jag är så himla trött att springa runt i heavy raiment of valor och blades amor.. jag är LV 10 ( Nord,knight) finns det någon annan amor bättre /snyggare amor jag kan få tillgång till ?? =D

Medlem

Juste tycker inte ni också man ser ut som en Ninja i Dark Brother Hood Amor och Katana;D?

Medlem

Tycker det är lite synd att med nog hög sneak så spelar varken boots eller armortyp någon roll, lets face it, en full plate låter som en tunna scrapmetal oavsett om du är Jesus på att smyga.

Lyckligtvis finns det moddar som ordnar med denna sak och ger tunga downgrades på sneak om man kutar runt i en plåtpyjamas.

Sen att jag är en rollspelare at heart borde jag nämna, har olika outfits för stadsvandrande, cavecrawling och dylika situationer, det ger spelet en helt ny känsla av djup om man går in för det.

Umbras armor är egentligen en ebony armor deluxe, så daedric är trevligare för den som vill kunna gå ensam genom ett slagfält som en odödlig maskin som sprider kaos och likdelar omkring sig vart man än styr sina steg.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

GAH! Får damp när ni snackar så här har klarat ut alla quests på hela spelet till PC och nästan spelat sönder spelet.. Men nu vill jag ha det till 360t också Har dock inte kört knights of the nine , shiveringe isles uppdragen!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

När det gäller heavy armor så är Dedric armor bäst.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Ser förjävligt ut med en tjuv/lönnmördare som smyger runt i heavy armor... Och långsiktigt är inte heavy armor bäst för alla, eftersom heavy prylarna inte ger vad endel light grejer gör, kan kolla upp vad mina grejer gör, för dom är allmänt överfeta.. (light)

Skaffa delar utan enchants bara och fixa det själv, har du över 25 i sneak eller så låter det inte även om dina skor är heavy armor. Men daedric är ruskigt bra som sneaker om du har nog mycket sneak och enchantar upp dina saker med rätt stats själv.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

HAHA Dragon Armoren Är ju såklart Fetast

1
Skriv svar