Börjar få slut på quests!!

Medlem
Börjar få slut på quests!!

Jag är nu arch-mage, guildmaster, Gray fox och Listener har kommit till "blood of the divines" delen i main-quset och det börjar kännas väldigt tomt på quests. Var såå snälla och säg dom roligaste sido-questen.

PllllllllllllllllllllllllllllllZZZZZZZZZZZZ!!!!:O


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Spring runt och leta shrines som du kan göra quests? annars finns det en skoj i Cheydinhall, om du frågar om rumors så får du reda på att en målare har försvunnit, bör du göra om du inte redan gjort.

Medlem

Jo jag har ju gjort all dom oxå.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Mykee:

Spring runt och leta shrines som du kan göra quests? annars finns det en skoj i Cheydinhall, om du frågar om rumors så får du reda på att en målare har försvunnit, bör du göra om du inte redan gjort.

Mmm.. jaga troll med tippex gör man inte var dag

Daedra quests är kul och ger ibland bra items. Den mest långvariga quest du kan hitta är "Finding the roots" som är en samlar quest.

En annan quest som ger dig en titel är Orc questen i Leyawynn. Du kan även få en titel av några nissar under mainquest, men de är ett par riktiga mesar och deras titel är lika imponerande som om du fått den i ett Cornflakespaket

Medlem

Du kan ju altid pröva på att bli en varulv...

LYCANTHROPY V1.0

Werewolves: The curse of Hircine

Medlem
Skrivet av blubb:

Jo jag har ju gjort all dom oxå.

Du bad juh om roliga sidoquests, om du har gjort alla dom så är det juh ingen idé att be om dom..? :S

Medlem

ska testa målarquestet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag har också börjat få slut på quests så jag roade mig med att leta reda på Nirnrötter till Sinderon och nu ska jag gå igenom varenda grotta som jag har hittat.

Sen kanske det blir att jag gör klart alla deadric shrines questen samt uppdragen från de olika skillsmästarna.

Annars kan man ju alltid skapa en ny gubbe och köra om spelet.

Målarquestet är förövrigt rätt så roligt, främst för att det är så udda.

PaZ
Medlem

jag har frågat ett gäng folk i cheydinhal om rumors utan att få målarquesten.. vet någon en specifik person som pratar om den?

Medlem
Skrivet av PaZ:

jag har frågat ett gäng folk i cheydinhal om rumors utan att få målarquesten.. vet någon en specifik person som pratar om den?

Leta reda på Tivaelas/Lythandas hus och fråga Tivaela om hennes man så ska du få uppdraget.

Medlem

Leta efter den där speciella engångs växten blir aldrig tråkigt heller

Annars så kan du prova springa omkring mitt i ingenstans och leta efter övergivna hus eller bebodda byar. Jag hittade ett ställe engång som stod helt av sig själv mitt i fasen ingenstans men när jag gick in krashade spelet o jag hitta inte dit igen. Ska ligga längs med den södra gränsen i cyrodill (stavning) om man går från väst till öst.
Ett mystiskt 2 våningshus var det.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Leta efter den där speciella engångs växten blir aldrig tråkigt heller

Annars så kan du prova springa omkring mitt i ingenstans och leta efter övergivna hus eller bebodda byar. Jag hittade ett ställe engång som stod helt av sig själv mitt i fasen ingenstans men när jag gick in krashade spelet o jag hitta inte dit igen. Ska ligga längs med den södra gränsen i cyrodill (stavning) om man går från väst till öst.
Ett mystiskt 2 våningshus var det.

Testområde?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av blubb:

Testområde?

Nepp.

Det är ett öde hus som ligger i en dalgång söder om ett ord på kartan, brukar bo 2 st NPC's i huset med varierande kit.

Ingår inte i någon quest utan är bara en bonus för upptäckare. En bonus av många...

Så.. "get of the beaten track"

Medlem

Ett uppdrag som jag har hållit på med under helgen är The Collector som är riktigt underhållande, det är både långt och utmanande och antagligen ett av mina favoritquests i spelet.

Att man sedan får väldigt fina saker när man är inne i Ayelid-ruinerna gör ju inte saken sämre.:)

Gör man det så kommer man definitivt att hålla sig sysselsatt en stund.

Medlem

Länken till The Collector fungerar inte för mig, men det verkar intressant, så vem snackar jag med för att få questen?


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Först måste du hämta en Ayleid staty, Vilverin kan du till exempel börja med. När du har hämtat statyn så ska du gå till Umbacano Manor i Talos Plaza District i Imperial city och prata med Jolring och säg att du har något att vsa för hans mästare.

Eftersom länken inte funkade så kan du bara klistra in den här adressen i webbläsaren om du vill.

http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/oblivion_ayleid.t...

Har du inte gjort alla Deadric shrines-uppdrag än så rekommenderar jag att du gör det, det finns 2 riktigt roliga bland de som kräver att ens level är över 20 och de rekommenderar jag verkligen att du gör.

Den ena så fick jag några av de bästa vapnen som jag har sett i spelet, det är en Blood Tournament som man är med i och innan du gör den så får du gärna se till att ha några ringar som ger extra styrka så att du kan bära med dig allt därifrån.

Medlem

Min Assassín är level 11-12, den levlar riktigt långsamt

Min renodlade krigare levlar som ett jehu, bara springer fram känns det som

Så quests på level 20 är en bit bort... men vafan har ju klarat quests på dom nivåerna förr så bara att testa.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

The Sirens Deceptions - Kör det!

Medlem

Har inte direkt slut på quests längre, brorsan installerade om hela j*vla skiten(windows)!!!:evil:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Har inte direkt slut på quests längre, brorsan installerade om hela j*vla skiten(windows)!!!:evil:

ajdå, men precis i rätt tid till knights of the nine expansionen/modden, så det var väl ändå lite tur i oturen

yeah inlägg nummer 100! (jag har verkligen inget liv duh...)


signatur

Bengebolle

1
Skriv svar