Teorier om en Oblivion-expansion

Inaktiv
Teorier om en Oblivion-expansion

Här kan alla individer snacka fritt om vad den "antagligen" kommande expansionen till Oblivion kommer att uppspela sig eller handla om.

Om Morrowind fick 2 st så kommer väl åtminstone Oblivion få 1 st.

Medlem

Expansionen ska heta "For Sithis" och ge en åt helvete mycket uppdrag och grejer till The Dark Brotherhod, tycker jag. ^^

Medlem

Jupp det låter bra!

Inaktiv

Rent logiskt tänkt, så tror jag att en expansion kommer att utspela sig i en liten del av en grannprovins tex södra "Black Marsh" eller på en ö i " Iliac bay" eller på en ö under "Hammerfell" . Att det uppspelar sig på en ö med en ny miljö hoppas jag åtminstone på. Det vore toppen att upprepa succen "Bloodmoon". Tills dess lirar jag Tes2:Daggerfell och Morrowind.

Medlem

Peter Hines på Bethesda har bekräftat för länge sedan att de ska släppa en till ny produkt för "the current platform", om det innebär en fet mod eller ett nytt spel sa han inte, ej heller om vad den handlar om.

Jag hoppas på lite av det mesta från alla närliggande provinser så det flyter ihop med Oblivion och vi spelare får en ENORMT stor värld att spela i.

Medlem

Alla provinser skulle ta för lång tid och dom skulle inte kunna erbjuda samma detaljrikedom som i Oblivion, Det tar tid att bygga upp en hel värld, vet du väl.

Vill själv ha mer intressanta spells och sällsynta vapen. Och drakar förstås.

Medlem

Lvl 40 vapen uppskatas oxå.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Tycker det är lite märkligt med allas önsketänkande att ta med alla provinserna. Det kommer fler spel i serien och alla delar tar upp olika provinser med varje del som kommer. Hur kul skulle det vara om det kom ett Elder scrolls spel som har med alla provinserna. Då skulle det inte vara kul och nytt med senare delar i serien, utan snarare rena repriser. Men däremot skulle jag vilje se en nytolkning på provinsen Hammerfell som fanns med i Tes2:Daggerfall. Det är väl bara på att vänta på modden "Tamriel rebuildt" där Hammerfell ingår. Det där med drakar som tycker jag bara är skönt att man slipper. Blir för mycket "Forgotten realms" om man har med sån dynga. Elder scrolls serien idag har skapat den mest trovärdigaste fantasy-värld just för att man har skippat stora drakar och amazoner med stora silikontuttar, enligt mitt tycke.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ichinin:

lite av det mesta från alla närliggande provinser

Betyder ju inte direkt allt utan lite _mer_ ifrån det omliggande, t.ex. att kunna utforska en del av djungeln i Valenwood, ta båt till Summerset Isle, ta en prommis in i Morrowind och Skyrim igen eller ta en sväng in i Aragonia.

Det krävs inte mycket alltså, bara lite land och kultur så att upplevelsen blir nice, även om det förståss är kul att irra runt i naturen i flera timmar.

Inaktiv

Ok Ichinin. Det hoppas jag också på. Att kunna ta med lite av nån provins. Djungeln i Valenwood skulle va nice, men jag är mest sugen på träskmarkerna i Argonia (Black marsch). Hoppas hoppas

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Ichinin:

lite av det mesta från alla närliggande provinser

Betyder ju inte direkt allt utan lite _mer_ ifrån det omliggande, t.ex. att kunna utforska en del av djungeln i Valenwood, ta båt till Summerset Isle, ta en prommis in i Morrowind och Skyrim igen eller ta en sväng in i Aragonia.

Det krävs inte mycket alltså, bara lite land och kultur så att upplevelsen blir nice, även om det förståss är kul att irra runt i naturen i flera timmar.

"lite av det mesta" i The elderscrolls är rätt mycket.

Skulle gärna se att Summerset Isle blev en expansion.

Medlem

Me likes Valenwood, me bosmer lvl 25


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Mesa like Valenwood to, mesa bosmer Lvl 40

Inaktiv

Kommer det komma med några nya DB-Quests?

Medlem

Inget är juh direkt sagt om vad som ska finnas i en expansion från Bethesda, allt vi drar upp här är bara teorier, som titeln på tråden säger.

Inaktiv

Ja en ny region som är hälften så stor som Cyrodiil borde dom väl kunna pressa ut. Men dom verkar jobba med annat, kommer ju inte ens några nya hästarmors än mindre patchar...

Medlem
Skrivet av Orbek:

Men dom verkar jobba med annat, kommer ju inte ens några nya hästarmors än mindre patchar...

Det är korrekt - de arbetar faktiskt på nåt annat, något som tar tid, därav har de bara tillsättit små resurser till patchar och små mods.

Så, åter igen: Bethesda (Peter Hines) har sagt att de ska hinna med ett till Elderscrolls spel för den nuvarande generation hårdvara. Bara vänta och se...

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Så, åter igen: Bethesda (Peter Hines) har sagt att de ska hinna med ett till Elderscrolls spel för den nuvarande generation hårdvara. Bara vänta och se...

Vilket betyder att det kommer ganska snart?

Hellre nytt spel än små plugins.

Medlem

Det skulle vara kul om de släppte Daggerfall med en uppdaterad motor.. fan va stort det spelet är


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Problemet med Oblivion var att det var stort men inte så mycket att göra. Jag skulle vilja se en fet last med nya factions och kanske lite mera land i expansionen.
Och en liten knapp som stänger av lvl-scalingen.

1
Skriv svar